;
coinex

مینگو ؛ برنامه اندرویدی دیگری از تیم طراحی برنامه اسکایپ

مینگو

مینگو برنامه اندرویدی دیگری از تیم طراحی اسکایپ است. این برنامه با فناوری ارسال پیام کوتاه ادغام شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

هر از چند گاهی یکی از سازندگان برنامه های اندرویدی به صورت مخفیانه، برنامه ای را در قالب نسخه آلفا بر روی پلی استور اندرویدی ها قرار می دهند. بررسی و بازبینی این برنامه ها خالی از لطف نیست؛ چرا که می تواند به ما چشم اندازی از برنامه های آینده آنها ارائه کند. این بار شرکت سازنده برنامه محبوب اسکایپ به عنوان تجربه اول خود برنامه ای را برای گوشی های موبایل طراحی و آن را در پلی استور قرار داده است.

این برنامه با نام اسکایپ مینگو (Skype mingo) بر روی پلی استور قرار گرفته است؛ اما پس از نصب و اجرا بر روی گوشی موبایل با نام مینگو به نمایش در می آید. احتمال می رود که برند این برنامه در انتشار رسمی تغییر کند. این مسئله هنوز مشخص نشده است که آیا این برنامه جایگزینی برای نسخه موبایل برنامه اسکایپ خواهد بود و یا اینکه هر دوی این برنامه ها قرار است به طور هم زمان در پلی استور موجود باشند. با اینکه هنوز برای نتیجه گیری های کلی زود است؛ اما بهتر است نگاه دقیق تری به جزئیات این برنامه بیاندازیم.

برنامه مینگو دارای آیکونی شبیه به آیکون اسکایپ است؛ اما به جای حرف s همیشگی، حرف M بر روی آن قرار گرفته است. زمانی که شما برنامه مینگو را اجرا کنید متوجه خواهید شد که محیط برنامه به رنگ آشنای آبی و سفید اسکایپ است؛ اما تغییرات واضحی در آن اعمال شده است. به عنوان مثال شما دیگر تنها گزینه Recents را بر روی اسکایپ خود مشاهده نخواهید کرد بلکه این گزینه برای گفت و گو های متنی شما نیز قرار گرفته است.

همچنین به طور مشابهی در گزینه Recent calls نیز تغییراتی ایجاد شده است و هم اکنون علاوه بر تماس های اسکایپی و تماس های اخیر معمولی، می توانید تماس های مینگو را نیز مشاهده کنید. دفترچه مخاطبین این برنامه تغییر خاصی نکرده است. تنها تغییری که می شود به آن اشاره کرد، این است که با ادغام فناوری اس ام اس شما می توانید به طور مستقیم در خود برنامه به مخاطبین خود پیام کوتاه ارسال کنید. حتی اگر پیش از آن ، آنها را در لیست اسکایپ خود اضافه نکرده باشید.

مینگو

این برنامه جدید می تواند به عنوان برنامه ارسال پیام کوتاه نیز استفاده شود؛ چرا که به کاربر این امکان را می دهد که به آسانی درون برنامه، پیامکی را ارسال کرده و مکالمات خود را مشاهده و مدیریت کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این حالت معمول پیام رسانی، به طور کامل مجزایی با قابلیت چت اسکایپ عمل می کند و هم اکنون نیز اگر شما پیام اسکایپی را برای فردی که حساب کاربری اسکایپ نداشته باشد، ارسال کنید این برنامه نمی تواند به طور خودکار آن را به صورت پیام کوتاه در بیاورد و ارسال کند. البته این برنامه می تواند جایگزین بهتری به نسبت رقبای خود گوگل مسنجر و یا تکسترا باشد.

ویژگی جالب دیگری نیز که قرار است این برنامه برای کاربران خود فراهم کند، این است که کاربران مینگو می توانند پیام هایی که برای اسکایپ نسخه کامپیوتری ارسال شده است را به صورت پیام کوتاه دریافت کرده و به آنها پاسخ دهند. این قابلیت که با فناوری SMS ادغام شده است، در نسخه اسکایپ ویندوز 10 کامپیوترهای شخصی ارائه شده؛ اما هم اکنون تنها برای گوشی هایی که با سیستم عامل ویندوز 10 عمل می کنند عرضه شده است.

شرکت مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد این ویژگی را برای کاربران گوشی های اندروید نیز فراهم آورد و به نظر می رسد که برنامه اسکایپ مینگو نسخه آزمایشی برنامه اصلی سازندگان باشد.

اپلیکیشن مینگو هم اکنون به صورت آلفا در پلی استور قرار گرفته است. این بدین معناست که ممکن است در برخی موارد مشکلاتی در عملکرد آن رخ دهد؛ اما تا این زمان مشکلی برای نسخه ای که ما از آن استفاده کردیم، دیده نشده است. اگر شما نیز می خواهید قبل از دیگران این برنامه را بر روی دستگاه های اندرویدی خود امتحان کنید، می توانید آن را از این لینک دریافت کنید

توجه داشته باشید که نسخه آلفای این برنامه با جست و جوی معمولی در پلی استور در دسترس قرار نمی گیرد و برای دانلود آن باید با لینک مستقیم آن را دریافت کنید. همچنین ممکن است که این برنامه هنوز برای منطقه زندگی شما در دسترس قرار نگرفته باشد.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر