;
coinex

تکنولوژی حال حاضر نمی تواند پاسخگوی تقاضای زیاد اپل برای تولید آیفون با صفحه نمایش منحنی اولد باشد

تکنولوژی حال حاضر نمی تواند پاسخگوی تقاضای زیاد اپل برای تولید آیفون با صفحه نمایش منحنی اولد باشد
به گزارش بلومبرگ تکنولوژی حال حاضر نمی تواند پاسخگوی تقاضای زیاد اپل برای تولید آیفون با صفحه نمایش منحنی اولد (OLED) باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید :

اخیرا شایعه ای در فضای مجازی منتشر شده است که از همکاری دو غول بزرگ تکنولوژی خبر می دهد. طبق این شایعات قرار است که شرکت سامسونگ مسئولیت تولید صفحه نمایش های منحنی OLED یکی از مدل های گوشی آیفون اپل را بر عهده بگیرد. گفته شده است که اپل برای تولید گوشی های آیفون خود نیازمند به 60 تا 70 میلیون برد کنترلی این صفحه نمایش ها است و این عدد بزرگ از نیاز عظیم این شرکت خبر می دهد. طبق گزارشات مختلفی که از این همکاری صحبت می کنند، قرار است شرکت سامسونگ این قطعات را در کارخانه خود در کشور ویتنام تولید کرده و این محصولات را تا سه ماهه دوم سال 2017، به اپل تحویل دهد.

آیفون ها با صفحه نمایش منحنی OLED

در قرار دادی که گفته می شود میان این دو شرکت به امضا رسیده، شرکت سامسونگ موظف است که در طول چند سال آینده، 100 میلیون پنل اولد را برای شرکت آمریکایی اپل تولید کند. همین امر شرکت سامسونگ را وا داشته است که از حداکثر توان خود برای تولید این صفحه نمایش ها استفاده کند؛ چرا که این شرکت باید برای خط تولید گوشی های خود نیز این محصول را تامین کند.

همچنین بسیاری از شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند نیز به تولید گوشی های مجهز به صفحه نمایش های اولد روی آورده اند و احتمال می روند که تولید این قطعه را به شرکت سامسونگ بسپارند. این در حالی است که گفته می شود که یک شرکت ژاپنی ادعا کرده است که دستگاه های جدیدی را برای تولید پنل های OLED ابداع کرده است.

در میان مزارع برنج سرسبز در منطقه ای به نام میتسوک، شرکت ژاپنی کانن (Canon) قرار گرفته است. این شرکت بیشتر به خاطر تولیدات محصولات عکسبرداری و پرینترهای خود معروف است. این شرکت سال هاست که به تولید دیودهای ساطع کننده نور بر روی شیشه و یا پلاستیک (برای پنل های اولد انعطاف پذیر) مشغول است. این شرکت با فعالیت بیست ساله خود در این زمینه در میدان رقابت پیشرو است.

نصب هر کدام از این نوع دیودها حدود 80 میلیون دلار هزینه دارد و این شرکت تنها 10 سفارش در سال دریافت می کند. این سفارشات مربوط به شرکت های سامسونگ، ال جی، ژاپن دیسپلی، شرکت شارپ و دیگر تولید کننده های نمایشگرهای اولد هستند. مدیر عامل این شرکت در این رابطه گفته است : ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم تولیدات خود را افزایش داده و پروسه تولید این محصولات را کوتاه تر از پیش کنیم.

مسئله ای که در رابطه با این قطعات حائز اهمیت است، این است که هر کدام از این ماشین ها به صورت اختصاصی و منحصرا برای هر شرکت تولید می شوند.  هر کدام از این دستگاه ها دارای یک لوله خلا به طول 300 فوت هستند.  به وسیله این لوله خلا،  پیکسل های قرمز، سبز و آبی به وسیله تبخیر مواد آلی در کنار هم قرار می گیرند. این عمل باید با دقت بسیار بالایی انجام شود؛ چراکه هر کدام از این پیکسل ها ابعادی به اندازه یک گلبول قرمز دارند.  این شرکت ژاپنی برای افزایش دقت خود در جایگذاری این پیکسل های کوچک از روش ابداعی مخصوص به خود، بهره می برد. این روش شامل پی گیری هر یک از این ذرات به وسیله دوربین های فوق پیشرفته می شود.

در خلاصه این مطلب باید به این نکته اشاره کنیم که به نظر می رسد شرکت اپل برای تولید گوشی های آیفون 8 خود با صفحه نمایش اولد با مشکل مواجه شود؛ چرا که تولید این صفحه نمایش ها نیازمند صرف زمان به نسبت طولانی است. این شرکت بزرگ پیش از این در تامین قطعات دوربین دوگانه گوشی آیفون 7 پلاس خود به مشکل برخورده بود.

ممکن است کمبود صفحه نمایش های OLED از این مشکل نیز بزرگ تر شود؛ اما با گزارش هایی که در این رابطه توسط شرکت ژاپنی تولید کننده دستگاه های سازنده پنل های اولد منتشر شده است، احتمال می رود که مشکل اپل به زودی رفع و رجوع شود.

.

منبع : phoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر