;
coinex

درمان سرطان با نانو دیسک ها؛ روشی جدید در از بین بردن سلول های سرطانی

 

درمان سرطان با نانو دیسک ها؛ روشی جدید در از بین بردن سلول های سرطانی
درمان سرطان با نانو دیسک ها یک روش جدید در از بین بردن تومورهای سرطانی است. در آینده، ممکن است درمان سرطان تنها شامل تزریق یک دیسک تقریبا نامرئی به بدن بیمار باشد. محققان دانشگاه میشیگان با موفقیت آزمایش های اولیه نانو دیسک های 10 نانومتری را به انجام رساندند که قادر به آموزش بدن برای کشتن سلول های سرطانی بودند.

در درمان سرطان با نانو دیسک ها، هر نانو دیسک ﺣﺎﻭﯼ نئو آنتی ژن ها و یا جهش هایی برای تومورهای سرطانی خاصی است که به سلول های تی (لنفوسیت تی) سیستم ایمنی بدن امکان شناسایی نئو آنتی ژن ها و کشتن سلول های سرطانی را می دهند. همچنین زمانی که این نئو آنتی ژن ها با مهار کننده های ایمنی همراه شوند، موجب بالا رفتن واکنش سلول های لنفوسیت تی می شوند که نه تنها باعث از بین رفتن تومورهای موجود شده، بلکه از پدید آمدن دوباره این تومورها نیز جلوگیری می کنند.

آزمایش اخیر محققان محدود به موش ها بود؛ اما نتایج حاصل از آن امیدبخش بود. نانو دیسک ها در تنها 10 روز قادر به از بین بردن تومورها و همچنین پس از 70 روز قادر به جلوگیری از پدید آمدن تومورهای جدید بودند. چالش بزرگ محققان در حال حاضر، انجام آزمایش های مشابهی در نمونه های آزمایشی بزرگتر است.

اگر نتایج آزمایش های آینده امیدوار کننده باشد، می توان به زودی شاهد انجام آزمایش های کلینیکی بر روی انسان بود. شاید در آینده نزدیکی درمان سرطان محدود به دریافت نمونه سلول سرطانی از بیمار و تزریق نانو دیسک های نامرئی باشد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر