;
coinex

انفجار گوشی شیائومی خبرساز شد؛ شایعه یا واقعیت؟!

انفجار گوشی شیائومی خبرساز شد؛ شایعه یا واقعیت؟!

شرکت بزرگ و معروف شیائومی که در کشور چین در حال فعالیت است حالا بسیار جنجالی شده است. این شرکت در پی منفجر شدن یک موبایل از گوشی‌های این کمپانی به صاحب آن حق السکوت برای درز نکردن اطلاعات داده است؛ اما این اطلاعات از انفجار گوشی شیائومی منتشر شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی به این مسئله عجیب داشته باشیم.

طبق یک منبع آگاه و معتبر چینی، شرکت شیائومی مبلغی را به عنوان حق السکوت برای درزنکردن و پیگیری نکردن موبایل منفجر شده این شرکت به یک کاربر چینی پیشنهاد داده است. از ظاهر موبایل منفجر شده می‌‎توان تشخصیص داد که آن یک ردمی 3 اس پرو بوده است. موبایلی خوش قیمت، قدرتمند و با ظاهر بسیار خوب که تاکنون مشکلی از آن گزارش نشده است؛ اما کاربری که موبایل آن منفجر شده، ادعا می‌کند که این گوشی با شارژر اصلی و کابل اصلی خود در حال شارژ بوده است و در هنگام شارژ از گوشی استفاده می‌کرده؛ اما کار چندان خاص و سنگینی نمی‌کرده است.

یک گوشی میان رده از شرکت چینی شیائومی منفجر شده است. این گوشی در حال شارژ و در کاربر از آن استفاده می‌کرده است که منفجر می‌شود و آتش می‌گیرد.

بعد از انفجار گوشی شیائومی صاحب موبایل با دفتر خدمات و پشتیبانی تماس گرفته است و پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان بخش گارانتی شرکت شیائومی، به صاحب موبایل پیشنهاد شده است تا با امضای یک فرم مبنی بر منتشر نشدن اطلاعات گوشی منفجر شده در رسانه‌ها، به این کاربر مبلغ 300 یوآن معادل 86 دلار آمریکا یا همان 350 هزار تومان علاوه بر تعویض موبایل منفجر شده با یک گوشی هوشمند ردمی 3 اس پرو، خسارت پرداخت و جایگزین شود.

موبایل شیائومی ردمی 3 اس پرو منفجر شده در تاریخ 1 مارس 2016 (11 اسفند ماه سال 1394) خریداری شده بود و به طرز عجیبی بعد از داغ شدن تدریجی در هنگام شارژ با استفاده کاربر در طول زمان شارژ در تاریخ 21 دسامبر 2016 (1 دی ماه سال 1395) منفجر شد و آتش گرفت.

آیا گوشی‌های شیائومی امن هستند؟

یک گوشی میان رده از شرکت چینی شیائومی منفجر شده است. این گوشی در حال شارژ و در کاربر از آن استفاده می‌کرده است که منفجر می‌شود و آتش می‌گیرد.

با وجود انفجار گوشی شیائومی شاید در حال حاضر ترس زیادی برای خرید یک موبایل از شرکت شیائومی وجود داشته باشد؛ اما این نکته بسیار واضح است که باطری به عنوان قلب دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌ها همیشه از بهترین باتری‌های موجود در بازار برای محصولات خود استفاده می‌کنند. شرکت چینی شیائومی برای دستگاه‌ها و پاوربانک‌های خود از باتری‌های ال‌جی و پاناسونیک به عنوان ایمن‌ترین باتری‌‍‌های جهان استفاده می‌کند و ممکن است عوامل دیگری نیز در آتش سوزی دخیل باشد.

این شرکت تا به کنون شاهد دو مورد انفجار و آتش سوزی در حوزه گوشی‌های هوشمند خود بوده است. گفتنی است که آتش سوزی قبلی در گوشی‌های شیائومی مربوط به گوشی ارزان قیمت این شرکت Mi4 بوده است که دلیل انفجار این گوشی معلوم نشد.

شایان ذکر است که استفاده از موبایل در هنگام شارژ باعث استرس بالای باتری می‌شود که باعث تخریب باتری در موبایل‌، تبلت و لپ‌تاپ خواهد شد به همین سبب بهتر است کمی صبر کنید تا دستگاه شما شارژ شود و سپس از آن استفاده نمایید.

شیائومی هنوز پاسخ رسمی به این موضوع نداده است؛ اما وکلای این شرکت ادعا دارند قرارداد و فرمی که از آن در رسانه‌ها صحبت شده است، هیچ اعتباری ندارد و جعلی است. در هر صورت  باید منتظر یک بیانیه برای وب سایت‌های خبری و رسانه‌ها باشیم؛ چرا که این عمل شیائومی بسیاری از کاربران و دوست داران این شرکت را تحریک کرده است.

.

منبع:  gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر