;
coinex

بازی کلش آف کلنز در ایران به دلیل ترویج خشونت فیلتر شد


بازی کلش آف کلنز در ایران به دلیل ترویج خشونت فیلتر شدبازی کلش آف کلنز در ایران به دلیل ترویج خشونت فیلتر شد. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی یعنی کلش آف کلنز (Clash of clans) محصول کمپانی سوپرسل در ایران مسدود شد. بازی کلش اف کلنز یکی از جذابترین بازی های موجود در جهان است که کمتر کسی می تواند در برابر آن مقاومت کند. ولی ظاهرا این محبوبیت در ایران از بین رفته است. از آنجایی که دولت ایران یک لیست بلند از سرویس هایی که به دلایل مختلف دسترسی شهروندان به آنها را مسدود کرده دارد، گرفتن این تصمیم نیز جای تعجب ندارد.

به گزارش رسانه های ایران، پس از گزارش های دریافت شده از سوی روانشناسان که بر این باورند که این بازی موبایل باعث ترویج خشونت می شود، اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم به ارائه پیشنهاد مسدود کردن بازی کلش آف کلنز به دولت گرفته اند.

همچنین اضافه کرده اند که این بازی بسیار اعتیاد آور است، بنابراین بایستی هرچه سریعتر اقدام به فیلتر کردن این بازی کنند. به دنبال کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، وزارت دادگستری ایران نیز از آنجایی که بر این باور است که این بازی مصداق بارز آموزش و ترویج خشونت در افراد است، تصمیم به ایجاد محدودیت دسترسی کاربران به بازی کلش آف کلنز را گرفته است.

بازی کلش آف کلنز محبوب ترین بازی موبایلی در ایران است؛ اما اولین سرویسی نیست که مسدود و فیلتر می شود، مطمئنا آخرین مورد هم نخواهد بود. تابستان گذشته اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم به فیلتر کردن یکی دیگر از بازی های محبوب موبایل، یعنی پوکمون گو گرفت، تنها به دلیل این که این بازی از تکنولوژی مبتنی بر مکان استفاده می کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تصمیم موقتی است یا خیر؛ اما گمان نمی کنیم که اعضای این کارگروه در ماه های آینده نیز نظر خود را درباره وجود خشونت و رفع فیلتر این بازی عوض کنند.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر