coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

یادگیری عمیق قادر به عیب‌ یابی صدای خودرو خواهد بود

 

یادگیری عمیق قادر به عیب‌ یابی صدای خودرو است
صحبت کردن با مکانیک در مورد سر و صداهایی که خودرو شما ایجاد می کند، معمولا پروسه ای خسته کننده است؛ اما شبکه های عصبی می توانند، هشدار مبنی بر فرسوده بودن بلبرینگ های چرخ های خودرو ارسال کنند. شرکت 3DSignals می تواند با استفاده از یادگیری عمیق مشکلات آکوستیکی و مکانیکی خودرو را پیگیری کند.

بر اساس گزارش آی تریپل ای اسپکتروم، این شرکت در حال مذاکره با شرکت خودروسازی اروپایی برای تعبیه میکروفن های اولتراسونیک در خودروهای ساخت این کمپانی های خودروسازی است.

البته این تکنولوژی می تواند به جز خودروهای شخصی برای تاکسی های شهری هم کاربردهای عملی بسیاری داشته باشد. در واقع ایده شرکت این است که پیش از بروز مشکلی در خودرو، اپراتور قادر به عیب یابی صدای خودرو و پیش بینی نقص فنی آن باشد.

به گزارش آی تریپل ای اسپکتروم: ” الگوریتم های یادگیری عمیق 3DSignals پس از آموزش، قادر به شناسایی و پیش بینی مشکلات خودرو با دقتی 98 درصدی خواهند بود.”

این تکنولوژی پیش از این در شرکت های صنعتی استفاده شده؛ اما هنوز برای مشتریان شخصی مورد استفاده قرار نگرفته است.

در واقع، صاحبان خودروهای شخصی هنوز به همان روش متداول به دنبال عیب یابی صدای خودروی خود هستند. به این ترتیب، پذیرش گسترده این تکنولوژی احتمالا کمی زمان بر خواهد بود؛ اما با وجود چشم انداز غول های خودروسازی همچون بی ام دبیلو و گروه خودروسازی فولکس واگن برای راه اندازی تاکسی های خودران، ممکن است، این تکنولوژی را در آینده ای نزدیک در خودروهای تولیدی این شرکت های پیشرو نیز مشاهده کنیم.

.

منبع: engadget

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر