;
coinex

بلندترین پل جهان در چین ؛ ترسناک و مرعوب کننده!

بلندترین پل جهان در چین ساخته شد
بلندترین پل جهان ، جیج بانجانگ، هفته جاری در منطقه جنوب غربی چین افتتاح شد. این پل ۵۶۵ متر ارتفاع و ۱۳۴۱ متر طول دارد. بر اساس برآورد دولت چین ساخت این پل حدود 1 میلیارد یوان (144 میلیون دلار آمریکا) هزینه در بر داشته است.

به نقل از تلویزیون دولتی چین، این پل زمان تردد بین شهر لیپانچوی در استان گوانژو و شهر شانوِی در استان یوننان را به دو ساعت (به جای پنج ساعت زمان تردد پیشین) کاهش می دهد. پل جیج بانجانگ بر فراز رودخانه محلی نیژو احداث شده و بنا به ادعای مقامات، تقریبا دو برابر مرتفع تر از برج ایفل پاریس و یک و نیم برابر برج امپایر استیت منهتن است.

پل جدید جیج بانجانگ با این وجود گوی سبقت را از پل سیدو چین که پیش از این بلندترین پل جهان محسوب می شود، ربود. گفته می شود ارتفاع این پل حدود 500 متر بالاتر از سطح زمین است. البته در مورد ارتفاع دقیق این پل هنوز بحث هایی وجود دارد.

پل از نمایی دیگر جیج بانجانگ
پل جیج بانجانگ از نمایی دیگر

همچنین باید ذکر کنیم، بلندترین پل جهان – از نظر ساختار و از ارتفاع- پل میلو در فرانسه است که در مجموع 343 متر ارتفاع دارد. ساخت پل میلو که عملیات احداث آن سه سال به طول انجامید، 394 میلیون یورو هزینه برد. این پل2460 متر طول دارد و اتفاع آن از سطح زمین 270 متر است که مشخصا با برج ایفل قابل مقایسه نیست.

در این زمینه باید به پل شیشه ای شگفت انگیز ژنژیجی گراند کانیون اشاره کنیم که طولانی ترین و بلندترین پل شیشه ای جهان محسوب می شود. ژنژیجی گراند کانیون که برای عابران پیاده احداث شده، 300 متر از سطح زمین ارتفاع دارد.

دیاگرام معماری پل جیج بانجانگ
دیاگرام معماری پل جیج بانجانگ

متاسفانه، این پل تنها دو هفته پس از افتتاح در ماه اوت بنا به دلایلی تعطیل شد. مقامات دلیل این تعطیلی را رفع برخی نقایص فنی اعلام کرده اند. البته هنوز تاریخ دقیقی برای بازگشایی این پل اعلام نشده است. به هر روی، با رقابتی که در زمینه ساخت و طراحی شاهکارهای معماری این چنینی ایجاد شده، باید منتظر پل های شگفت انگیزتری هم باشیم.

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر