;
coinex

TSMC در حال کار بر روی فرآیند ساخت تراشه های 7 نانومتری است

TSMC در حال کار بر روی فرآیند ساخت تراشه های 7 نانومتری است
تراشه های 7 نانومتری در اوایل سال 2018 وارد بازار خواهند شد. کمپانی تایوانی TSMC در کنار شرکت هایی چون سامسونگ و اینتل، در حال تولید پردازنده هایی با معماری 10 نانومتری است که به زودی در گوشی های پرچمدار 2017 قدرتنمایی خواهند کرد؛ اما اکنون خبرهای منتشر شده جدید نشان می دهد که این کمپانی در حال کار بر روی تراشه های 7 نانومتری است، تراشه هایی که می تواند در نیمه دوم سال جاری به مسیر خط تولید این کمپانی وارد شده و در اوایل سال 2018 خودنمایی کنند.

TSMC آخرین مراحل طراحی تراشه های خود با معماری 7 نانومتری را پشت سر گذاشته و در حال ساخت نمونه های اولیه ای قبل از ورود به تولید انبوه است.

از هم اکنون دنیای تکنولوژی انتظار می کشد تا کارایی معماری 7 نانومتری TSMC را بر روی تراشه هایی از کوالکام، انویدیا و Xilinx ببینند. اپل نیز این پتانسیل را دارد که از این فناوری پیشرفته در تراشه های خود استفاده کند. همانطور که گزارش ها نشان می دهد که اپل از معماری 10 نانومتری TSMC برای محصولات امسال خود بهره خواهد برد.

مدل های آیپد و آیفون های فعلی از تراشه هایی با معماری 16 نانومتری استفاده می کنند و تغییر به سمت فناوری ساخت 10 نانومتری نه تنها اندازه تراشه ها را کوچکتر خواهد کرد، بلکه به قدرت و کارایی آن نیز می افزاید.

انتظار می رود که تکنولوژی ساخت معماری 7 نانومتری در کنفرانسی در 15 ژانویه (26 دی ماه) خودی نشان دهد. با تکرا همراه باشید تا آخرین خبرهای دنیای تکنولوژی را با شما به اشتراک بگذاریم.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر