;
coinex

تراشه اسنپدراگون 430 در گوشی Nokia 6 چگونه عملکردی خواهد داشت؟

تراشه اسنپدراگون 430 در گوشی Nokia 6 چگونه عملکردی خواهد داشت؟
کمپانی HMD Global امروزی در رویدادی که می توان آن را آن را یک راه اندازی در سکوت خبری نامید، گوشی نوکیا 6 خود را معرفی کرد. هیچ تیزر تبلیغاتی از این گوشی منتشر نشده و هیچ کدام از دو کمپانی HMD Global و نوکیا اشاره ای به گوشی Nokia 6 نداشته اند.

البته به جز این مساله، یک مورد دیگر نیز ما را تا حدودی ناامید کرد. گوشی هوشمند نوکیا 6 به جای استفاده از تراشه اسنپدراگون 652 و یا اسنپدراگون 625، با تراشه اسنپدراگون 430 معرفی شد و این درحالیست که رو و یا حافظه داخلی آن مقدار قابل قبولی دارد.

گوشی Nokia 6 با قیمت 245 دلار عرضه خواهد شد؛ اما اسنپدراگون 430 چه عملکردی خواهد داشت؟

تراشه Snapdragon 430 یک پردازنده 8 هسته ای A-53 است که با معماری 28 نانومتری تولید شده و از سرعت کلاک 1.2 گیگاهرتز برخوردار است. این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 505 قرار گرفته و از تمامی شبکه های ارتباطی پشتیبانی می کند. این تراشه در حال حاضر در گوشی های شیائومی ردمی 3S و لنوو K6 که در سال گذشته عرضه شدند، وجود دارد.

تراشه Snapdragon 430

نتایج آزمون بنچمارک گیک بنچ از اسنپدراگون 430، چندان چنگی به دل نمی زند. این پردازنده در آزمون تک هسته ای امتیاز 630 را به دست آورد و در آزمون چند هسته ای به امتیاز 2742 رسید. پردازنده گرافیکی آدرنو 505 نیز در بنچمارک GFXBench نمره 7.1 را برای خود به ثبت رساند.

پردازنده اسنپدراگون 430 به راحتی می تواند وظایف اصلی خود را انجام دهد. برخی از بازی های نه چندان سنگین نیز می تواند توسط این پردازنده پشتیبانی شود؛ اما با بازی هایی 3D با گرافیک بالا به مشکل برخواهد خورد.

در هر صورت گوشی Nokia 6 اولین گوشی هوشمند از سری گوشی هایی است که با این برند در سال جدید معرفی خواهند شد. 5 یا 6 گوشی هوشمند دیگر در راه است؛ شاید نوکیا بخواهد یکی از آنها را به اسنپدراگون 835 مجهز کند. شاید!

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر