;
coinex

نروژ اولین کشوری خواهد بود که با رادیو FM خداحافظی می کند

رادیو FM

همانطور که می دانید رادیو یکی از منابع اصلی سرگرمی و موسیقی است که در طول روز استفاده می شود. بیش تر افراد در طول روز رادیو گوش می دهند، از شنیدن داستان های کوتاه گرفته تا اخبار و سرگرمی که هر یک به نحوی برای افراد جذاب است. اکنون با پیشرفت تکنولوژی  نقش رادیو کم رنگ تر شده، باتوجه به گزارشات جدید منتشر شده نروژ قرار است به عنوان اولین کشور از رادیو FM به صورت کلی خداحافظی کند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

آنطور که پیدا است رادیو FM در نروژ محبویت خود را از دست داده و در حال حاضر افراد زیادی از رادیو استفاده نمی کنند. به تازگی گزارشی از رویترز منتشر شده که خاموش شدن رادیو را در نروژ تایید می کند، البته قرار است که مرگ رادیو در این کشور فقط برای امواج FM باشد و هنوز هم اینترنت / رادیو دیجیتالی در دسترس خواهد بود، پس رادیو از طریق ابزارهای مختلف در دسترس خواهد بود.

ایده خداحافظی از رادیو فعلا برای دیگر کشورها چندان جالب نیست، نروژ نظرسنجی عمومی را برای حذف رادیو برگزار کرد و باتوجه به آن حدود 66 درصد از مردم مخالف این حرکت هستند، در حالی 17 درصد موافقند و آمار باقی مانده مربوط به افراد مردد است. این حرکت بدون شک کاربران زیادی را تحت تاثیر قرار نمی دهد چراکه حدود 2 میلیون خودرو در جاده های این کشور وجود دارد که به گیرنده های پخش صوتی دیجیتال مجهز نیستند.

شاید قطع رادیو FM به صورت کلی قدری تعجب آور باشد؛ اما اگر کشوری مانند نروژ این حرکت را انجام دهد، دیگر کشورها به این فکر خواهند بود. به هر حال اگر قرار بر این باشد که به صورت کلی از رادیو خداحافظی شود، انتظار می رود که استاندارد و فرمت های جدید جایگزین آن شوند. نظر شما غیر از این است؟

منبع: Ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر