;
coinex

از دوره‌ی کارآموزی به کار تمام وقت برسید

از دوره‌ی کارآموزی به کار تمام وقت برسید

دوره‌ی کارآموزی در پیشرفت شغلی بسیار مفید است. این دوره‌ها در به‌دست آوردن تجربه و اطلاعات بسیار مؤثر بوده و شما را با محیط کار و وظایف مربوط به رشته‌تان آشنا می‌کنند، لیکن لزوما به استخدام منجر نمی‌شوند. با کمی هوشیاری و تلاش می‌توانید از یک کارآموز تبدیل به یک کارمند شوید. این مقاله راه‌کارهایی برای تبدیل کارآموزی به کار تمام وقت را در اختیار شما می‌گذارد.

اهداف خود را به وضوح نشان دهید

از ابتدای دوره کارآموزی با سرپرست خود صحبت کرده و اهداف خود را مطرح کنید تا بداند که شما برنامه‌ریزی کاری دارید و در رسیدن به اهداف خود جدی هستید. اگر علاقه‌مند به زمینه خاصی هستید، حتما این علاقه‌مندی را با سرپرستتان در میان بگذارید تا در صورت امکان به شما کمک کند. همچنین می‌توانید با مسئولان منابع انسانی سازمان نیز صحبت کرده و در مورد توانایی‌ها، اهداف و علاقمندی‌ها و تجربیات خود توضیح دهید. مسئولان منابع انسانی قبل از دیگران از فرصت‌های جدید شغلی باخبر شده و مسئولیت یافتن نیروهای مناسب را به عهده دارند.

از رئیس خود بخواهید به شما بازخورد بدهد

در هر کار و فعالیتی از نظرات رئیس خود بهره ببرید و از او در خواست کنید تا نظر واقعی خود را در خصوص کارتان با شما در میان بگذارد. وقتی بداند مشتاق اصلاح و پیشرفت هستید و از انتقاد استقبال می‌کنید، حتما راهنمایی‌های سودمندی را مطرح می‌کند تا بتوانید اشتباهاتتان را تصحیح کنید و کار بهتری ارائه دهید. با دانستن نقاط ضعف و قوت خود، خیلی بهتر و مؤثرتر می‌توانید به کارتان ادامه بدهید.

فقط به دپارتمان خود اکتفا نکنید

گاهی شما تمام تلاش خود را می‌کنید ولی علی‌رغم میل رئیستان، وی امکان جذب نیروی سازمانی جدید را ندارد. با سرزدن به دپارتمانهای دیگر و آشنایی با مدیران دیگر و معرفی خود و توانایی‌ها و اهداف کاری‌تان، از آنها بخواهید تا شما را نیز برای مصاحبه‌های خود در نظر بگیرند.

روابط خوب و گسترده برقرار کنید

علاوه بر داشتن رابطه‌ای خوب با سرپرستتان، سعی کنید تا با تمام همکاران و رؤسای بخش های دیگر نیز رابطه‌ای خوب و صمیمی داشته باشید. در محیط کار، روابط کاری مفید و موثر بسیار سودمند هستند و از پیشرفت شغلی بهتر و سریع‌تر گرفته تا بهره‌وری بالاتر، همه جا مشکل‌گشای شما خواهند بود. حتی اگر از این سازمان بروید، همکارانی که تجربه کاری خوبی در کنار شما داشته‌اند، می توانند شما را به دوستان خود در دیگر سازمانها معرفی کرده و باعث ارتقای شبکه ارتباطی شما شوند.

اعتبار کاری‌ خود را نشان دهید

تمام فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را را جمع‌آوری کرده و در پایان دوره‌ی کارآموزی ، طی جلسه‌ای با همکاران و رؤسا درمیان گذاشته و بادقت در مورد هر یک توضیح دهید. در این جلسه از سرپرست خود تشکر کنید و بگویید که با راهنمایی‌های ایشان موفق شده‌اید تا این فعالیت‌ها را به ثمر برسانید.

[author title=”جابینجا” image=”https://techrato.com/wp-content/uploads/2016/11/jobinja-logo.png”]سایت استخدام جابینجا یک سامانه برای رساندن افراد به شغل مورد علاقه‌شان است. ایجاد ارتباط آسان و سریع بین کارجو و شرکت‌های برتر در ایران مهم‌ترین وظیفه و خدمتی است که جابینجا انجام می‌دهد. با کشف فرصت‌های شغلی از طریق وبسایت جابینجا به راحتی به شغل مناسب و رویایی خود دست پیدا می‌کنید.[/author]

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر