;
coinex

عمر شرکت یاهو تمام شد؛ به آلتابا سلام کنید!

شرکت یاهو، یکی از کمپانی‌های بزرگ دنیای تکنولوژی نام خود را در پی فروش به شرکت واربزن به آلتابا تغییر داد و در حال نابود شدن است.
آلتابا اسم جدید کمپانی یاهو است. امروز یکی از روزهای سخت برای هر عاشق دنیای تکنولژی است، چرا که دیگر یاهو وجود نخواهد داشت. یاهو یک نوستالژی بزرگ برای دوست داران دنیای فناوری است اما دیگر یاهو با ماریسا مایر وجود نداشته و تمام سهام آن به کمپانی واریزن منتقل شد و از این پس یاهو، آلتابا نام خواهد داشت. در ادامه با تکرا همراه باشید.

همانطور که می‌دانید کمپانی یاهو یکی از بزرگترین موتورهای جستجوی دنیا و سرویس ایمیل دهی است. این شرکت بزرگ شاید در اوایل کار خود و تا سال 2012 سود دهی خوبی داشت؛ اما در این چند ساله اخیر دچار مشکلات فنی و مالی بسیار زیادی شد. تا حدی که امروز دیگر این شرکت بزرگ همراه با ماریسا مایر به عنوان یک مدیر جنگجو نخواهد بود و سرنوشت آن به کلی تغییر کرده است.

طبق یک سند رسمی که منتشر شده است، شرکت یاهو نام خود را به Altaba تغییر خواهد داد و ماریسا مایر از هیئت مدیره این شرکت خارج شده است. در واقع تغییر نام و تغییر اعضای هیئت مدیره نشان از اقدامی جهت فروش هسته اصلی تجارت و کسب و کار شرکت یاهو به واریزن (یک شرکت مخابراتی) می‌دهد.

شرکت یاهو، یکی از کمپانی‌های بزرگ دنیای تکنولوژی نام خود را در پی فروش به شرکت واربزن به آلتابا تغییر داد و در حال نابود شدن است.

اگر تکرا را دنبال کرده باشید، می‌دانید که یاهو چندین وقت پیش مورد چندین عملیات نفوذ و هک بسیار بزرگ قرار گرفت و اطلاعات بسیاری از کاربران از دست رفت و باعث نارضایتی بسیاری از استفاده کنندگان از امنیت این سیستم شد به همین دلیل خرید یاهو توسط واریزن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

جالب است بدانید بعد از مشخص شدن اولین هک سیستم یاهو شرکت مخابراتی واریزن مذاکراتی را در جهت کاهش قیمت یا تغییر شرایط انجام داد؛ اما بعد از مشخص شدن دومین هک و نفوذ بسیار بزرگ به اطلاعات این شرکت، واریزن اعلام کرد که باید در مورد خرید یاهو تجدید نظر کند و هنوز هم مشخص نیست که آیا ورایزن در مورد توافق نهایی، پس از مشخص شدن دو حمله‌ی هکری مذاکره می‌کند یا از تصاحب یاهو منصرف می‌شود.

شرکت یاهو، یکی از کمپانی‌های بزرگ دنیای تکنولوژی نام خود را در پی فروش به شرکت واربزن به آلتابا تغییر داد و در حال نابود شدن است.

طبق تصمیمات هیئت مدیره شرکت بزرگ یاهو که در سند متعلق به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شده است، نام این کمپانی به آلتابا تغییر پیدا می‌کند. همچنین هیئت مدیره‌ی کمپانی به پنج نفر کاهش خواهد یافت و مدیر عامل یاهو، ماریسا مایر به همراه دیوید فیلو، بنیان‌گذار یاهو دیگر عضو هیئت‌مدیره نخواهند بود و در کنار 4 عضو دیگر باید از این شرکت بروند.

گفتنی است که ماریسا مایر، مدیر عامل اسبق یاهو اعلام کرد که خبر تغییر نام این کمپانی به آلتابا کاملا صحت دارد و این نام به بخشی از کمپانی که به شرکت واریزن فروخته نشده است، تعلق خواهد گرفت. در هر صورت نوستالژی دوست داران تکنولوژی دیگر در حال تمام شدن است و فقط باید به آینده این شرکت قدیمی و معروف امیدوار بود.

.

منبع: slashgear

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر