;
coinex

9 دلیل برای اینکه بدانید چرا هنوز بیکار هستید؟

چرا هنوز بیکار هستید؟

اگر مدت‌هاست که فارغ‌التحصیل شده‌اید و هنوز جویای کار هستید، بهتر است به دلایل زیر نگاهی بیاندازید؛ شاید یکی از آن‌ها دلیل بیکار ماندن شما باشد.

یک روال عادی را دنبال نمی‌کنید!

در حقیقت شما حتما دیسیپلین و یا روش خاصی برای به دنبال کار گشتن ندارید. پروسه‌ی جستجوی کار به اندازه‌ی خود کار جدی و حساسی است و باید بر طبق برنامه پیش بروید. لیستی از تمام کمپانی‌های مورد نظر خود تهیه کنید و تمام شغلها و مدارک مورد نیاز را یادداشت کنید؛ بعد از مصاحبه از فرستادن نامه ی تشکر غافل نشوید و به طور مرتب لیست خود را به روز کنید.

خوب آماده نیستید!

به گفته‌ی کارفرماها یکی از شایع‌ترین اشتباهات افراد در هنگام مصاحبه، نداشتن آمادگی کامل است. وقتی وارد یک مصاحبه می‌شوید اطمینان داشته باشید که کاملا آماده هستید؛ طوری که به تمام سوالات با اطمینان پاسخ داده و چیزی را از قلم نیندازید. مورد مهم دیگر این است که باید اطلاعات کاملی از شرکت مورد نظر، فرهنگ آن و نحوه‌ی کارش داشته باشید و همچنین سمت شغلی‌ای که برای آن درخواست داده اید را به خوبی بشناسید و آمادگی به عهده گرفتنش را داشته باشید.

به اندازه‌ی کافی نگشته‌اید!

برای پیدا کردن کاری مناسب تنها دنبال کردن آگهی‌ها، کافی نیست. سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشید و با افراد مختلف آشنا شوید و با آنها در مورد کار صحبت کنید. بسیاری از افراد کار خود را از طریق دوستان و آشنایان پیدا می کنند، پس از آنها نیز غافل نشوید و شرایط خود را بازگو کنید تا اگر کاری مناسب مهارتها و دانش شما بود، شما را در جریان بگذارند.

رزومه‌ی کاملی ندارید!

یکی از اشتباهات رایج در پروسه‌ی پیدا کردن کار این است که بعضی‌ها رزومه‌ی ثابتی را برای تمام شرکت ها و مشاغل ارسال می‌کنند؛ که اینکار درست نیست. شما باید براساس شغل مورد نظر و توانایی ها و مهارت هایی که نیاز دارد و همچنین شرایط آن شرکت، رزومه‌ی خود را تنظیم کنید.

در هنگام مصاحبه ضعیف عمل می‌کنید!

یک سری از اشتباهاتی که میان افراد بیکار و جویای کار رایج است عبارتند از:

  • عدم آمادگی
  • نداشتن پاسخی مشخص برای سوالات معمول
  • نداشتن اشتیاق کافی
  • پاسخ های منفی
  • نداشتن صداقت
  • داشتن سوالات و نظرات نامناسب
  • دیر رسیدن
  • پرخاشگری

بهترین حالت خود را نشان نداده‌اید!

اولین ملاقات بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت که به این راحتی‌ها قابل تغییر نیست. سعی کنید در ملاقات اول لباسی مناسب پوشیده و رفتار مناسبی داشته باشید تا بتوانید تاثیر اولیه‌ی خوبی بر شخص مقابل بگذارید.

یک پروفایل عمومی ندارید!

یکی از موثرترین راهها برای سرعت بخشیدن به فرآیند پیدا کردن کار، فعالیت کردن در اینترنت و شبکه‌های مختلف است. سعی کنید پروفایلی تهیه کرده و در سایت های استخدامی و شبکه‌های اجتماعی همگانی قرار دهید تا توسط افراد مختلف بازدید شود. فراموش نکنید که این پروفایل تاثیر اولیه را بر روی کارفرما می‌گذارد.

انگیزه‌ی کافی ندارید!

اگر ناراحت و عصبانی هستید، این را بدانید که فقط به خود صدمه می‌زنید. سعی کنید این حس های منفی را فراموش کنید و با داشتن افکار مثبت انرژی و انگیزه‌ی خود را بالا ببرید تا بتوانید در مصاحبه‌ها بدرخشید.

به اندازه‌ی کافی پیگیر نیستید!

فرستادن رزومه و منتظر جواب ماندن کافی نیست، باید پیگیرتر باشید و اهمیت بیشتری به کار بدهید. بعد از فرستادن رزومه حتما با تماس تلفنی مطمئن شوید که رزومه به شخص مورد نظر رسیده باشد، سپس با فرستادن ایمیل و یا با یک تماس تلفنی از نتیجه‌ و تاریخ مصاحبه اطلاع یابید.

به نظر شما چه دلایل دیگری باعث بیکار بودن برخی افراد است؟ در قسمت نظرات منتظر دیدگاه های شما در این خصوص هستیم.

[author title=”جابینجا” image=”https://techrato.com/wp-content/uploads/2016/11/jobinja-logo.png”]سایت استخدام جابینجا یک سامانه برای رساندن افراد به شغل مورد علاقه‌شان است. ایجاد ارتباط آسان و سریع بین کارجو و شرکت‌های برتر در ایران مهم‌ترین وظیفه و خدمتی است که جابینجا انجام می‌دهد. با کشف فرصت‌های شغلی از طریق وبسایت جابینجا به راحتی به شغل مناسب و رویایی خود دست پیدا می‌کنید.[/author]

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر