;
coinex

پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون ۹

پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون ۹

شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس که از 1 سپتامبر جاری پس از انفجار یکی از موشک های فالکون 9 که در طول تست پیش از پرتاب رخ داد، پرواز موشک هایش را لغو کرده بود. این کمپانی با این موشک دوباره به فضا بازگشت. موشک فالکون 9 دیروز از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد و محموله ای شامل 10 ماهواره ایریدیوم نکست شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز را به مدار پایین زمین برد. شرکت اسپیس ایکس همچنین از پرتاب اولیه، موفق به فرود موفقیت آمیز مرحله اول موشک بر روی کشتی در اقیانوس آرام شد.

این 10 ماهواره، اولین سری از 70 ماهواره ایریدیوم کامیونیکیشنز خواهند بود، این شرکت ارتباطات ماهواره‌ای قصد دارد، ماهواره های خود را طی هفت پرتاب به مدار زمین ارسال کند. به گفته ایریدیوم کامیونیکیشنز، این ماهواره ها جایگزین شبکه ای متشکل از 66 ماهواره خواهند شد که در هر حال حاضر در مدار پایین زمین در حال انجام عملیات هستند.

پیش از این موشک فالکون 9 در مرحله دوم دچار سانحه شده بود. به عنوان مثال، در ماه ژوئن سال 2015، موشک فالکون 9 کمتر از 3 دقیقه پس از بلند شدن از سکوی پرتاب خود از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا، منفجر شد. در این ماموریت یک محموله بدون سرنشین که قرار بود به ایستگاه فضایی بین المللی برده شود و کپسول فضایی رد دراگون شرکت، از بین رفت.

در سانحه اخیر هم موشک فالکون ۹ روز ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور) بر روی سکوی پرتاب خود در پایگاه  هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. قرار بود این موشک محموله 200 میلیون دلاری فیسبوک، یعنی ماهواره‌ ارتباطی Amos 6 را به مدار پایین زمین ببرد؛ اما انفجار موشک فالکون ۹ همه برنامه ها را تغییر داد. به نظر می رسد در این سانحه، سوخت اکسیژن مایع موشک در زمان انتقال به مرحله دوم موشک، منجمد شده و باعث رخ دادن سلسله انفجارهایی شده است.

.

منبع: theverge

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر