;
coinex

چگونه ویدیوی آموزشی جذاب بسازیم؟

چگونه ویدیوی آموزشی جذاب بسازیم؟

همانطور که کارشناسان آموزشی هم به‌درستی اشاره کرده‌اند محتوای ویدیویی و ویدیوی آموزشی ، میلیون‌ها بار گویاتر از متن‌‌ است. نمایش محتوا به یادگیرنده به مراتب بهتر از انتقال کلامی آن است و بسیاری از محققان ثابت کرده‌اند که شرح محتوای تصویری یک مهارت یا رفتار جدید، می‌تواند بخش مهمی از یک آموزش چندگانه باشد و اثراتی به مراتب بیشتر و ماندگارتر بگذارد.

همه ما شدیدا به ویدیو علاقه‌مند هستیم، برآورد شده هر ماه در یوتیوب بیش از ۶ میلیارد ساعت ویدیو دیده می‌شود که برای هر فرد تقریبا یک ساعت تخمین زده شده و یا در نمونه موفق ایرانی در وبسایت فرانش بیش از هزاران دوره مفید آموزشی به اشتراک گذاشته شده است.

هرچند این مدل یادگیری سبک جدیدی نیست، اما محبوبیت آن با پیشرفت یوتیوب بسیار گسترش پیدا کرده است. علاوه‌براین، ویدیوی آموزشی می‌تواند مدل‌های مختلف یادگیری را پشتیبانی کند. همین‌طور با انواع دیگری از محتوا متناسب است. طبق گزارشی از Cisco، تا سال ۲۰۱۹، محتوای ویدیویی و ویدیوی آموزشی ۸۰٪ از ترافیک اینترنت را تشکیل خواهد داد. این چه معنایی برای طراحان آموزش یا حرفه‌ای‌های آموزش دارد؟ چطور می‌توانید ویدیوی آموزشی کارآمدی بسازید که مخاطبانتان را جذب خودش کند؟

شما به عنوان طراح آموزشی می‌توانید از نکات زیر برای ساختن ویدیوهای جذاب آموزشی‌تان استفاده کنید:

۱– اهداف‌تان را به روشنی تعیین کنید.

۲– ویدیوی کوتاه بسازید.

۳ویدیو را با کپشن ترکیب کنید.

 ۴ویدیو شامل صدا و کلام بیشتری باشد.

۵– صفحه نمایش‌تان را ضبط کنید.

در ویدیوی آموزشی زیر، آموزش ساخت و ویرایش ویدیو در پلتفرم آموزشی فرانش به ساده ترین حالت ممکن به همراه مثال های کاربردی و بصورت رایگان قابل استفاده است. بکارگیری دقیق این نکات در آموزش تصویری و ویدیوی آموزشی کمک‌تان می‌کند تا ویدیوهایی جذاب و مفید بسازید، چون ویدیو قدرتمند‌ترین ابزار مورد استفاده برای یادگیری و آموزش است.

[author title=”فرانش” image=”https://techrato.com/wp-content/uploads/2017/01/Faranesh-Logo-Techera.png”]پایگاه آموزشی فرانش، مرجع تولید و انتشار ویدیوهای آموزشی به زبان فارسی است. تولیدکنندگان محتوای ویدیویی می توانند در پلتفرم فرانش، محتوای آموزشی خود را به اشتراک گذاشته و کسب درآمد کنند. همچنین کاربران نیز به راحت ترین شکل ممکن می توانند با استفاده از دوره های این سایت، آموزش های مورد نیاز خود را فراگیرند.[/author]

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر