;
coinex

نمایندگی اچ تی سی در ایران پارس سامتل است، سازمان حمایت اشتباه کرده است

نمایندگی اچ تی سی در ایران پارس سامتل است، سازمات حمایت اشتباه کرده است

همانطور که قبلا برایتان گفتیم، سازمان حمایت از حقوق مصرف گنندگان و تولید کنندگان لیستی از شرکت‌های وارد کننده و اراده دهنده گارانتی برای گوشی آیفون (محصولات اپل) و شرکت‌هایی که نمایندگی غیر مستقیم در ایران دارند را منتشر کرده است. حالا نماینده اصلی شرکت اچ تی سی در ایران، پارس سامتل نسبت به این لیست اعتراض کرده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

چندی پیش، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، یک لیست از شرکت‌های مجاز به واردات و ارائه خدمات گارانتی برای شرکت‌هایی چون اپل، لنوو، موتورلا، اچ تی سی و بلک بری را منتشر کرد که به دلیل تحریم‌های بین المللی ایران، نمی‌توانند به صورت رسمی فعالیت داشته باشند و باید از طریق نمایندگی‌های غیر مستقیم به فعالیت بپردازند.

در این لیست نام شرکت وارد کننده محصولات کمپانی تایوانی اچ تی سی (HTC) شرکت پرشین سلوکام قشم درج شده است؛ اما وارد کننده محصولات اچ تی سی در ایران طبق قوانین و تاییده‌ها، شرکت پارس سامتل است. حال شکایت پارس سامتل یک بیانیه را منتشر کرده است که به شرح زیر است:

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اعلام اسامی شرکت های مجاز به خدمات گارانتی کالاهای بدون خدمات پس از فروش در کشور نام شرکت “پرشین سلوکام قشم” را به عنوان نمایندگی رسمی HTC اعلام کرده است.

این در حالی است که شرکت HTC نماینده خود در ایران را مشخص کرده و وزارت صنعت معدن و تجارت به شرکت پارس سامتل قشم اجازه‌ی ورود و خدمات پس از فروش برند HTC را داده است.

بدینوسیله به استحضار می‌رساند شرکت پارس سامتل قشم با مجوز HTC و وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش این برند در کشور فعالیت می‌کند.

شرکت پارس سامتل قشم برای ایفای حق قانونی و رسمی خود، مراتب حقوقی و اداری را طی خواهد کرد تا طعم خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر در کام کاربران تلخ نگردد.

منطبق بر سایت وزارت صنعت معدن و تجارت، نمایندگی شرکت پارس سامتل قشم (شماره ملی : ۱۴۰۰۵۰۶۴۷۲۱) از شرکت خارجی :HTC CORPORATION کشور تایوان با برند HTC از تاریخ صدور گواهی مورخ ۱۳۹۵/۰۸/۲۴ تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ متعبر است.

شرکت پارس سامتل، نمانده شرکت اچ تی سی در ایران، طی یک بیانیه رسمی اعلام کرده است تا این شرکت تاییده کمپانی اچ تی سی برای واردات و خدمات پس از فروش را دارد.

در هر صورت این اشتباه فاحش در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان بسیار جدی است؛ چرا که طبق لیست شرکت سامتل برای محصولات اچ تی سی حق واردات و گارانتی ندارد در حالی که این شرکت از ابتدا نماینده اچ تی سی بوده است و شرکت اچ تی سی نیز پارس سامتل را به رسمیت شناخته است.

همچنین گفتنی است که برای محصولات موتورلا نیز به عنوان وارد کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش، در لیست سازمان حمایت از مصرف کنندگان، نام شرکت ارکان ارتباطات به چشم می‌خورد در حالیکه مالکیت غیر مستقیم این شرکت را شرکت هما تلکام به عنوان وارد کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش دارد.

.

تهیه و گردآور: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر