;
coinex

درگذشت یوجین سرنان ؛ آخرین انسانی که بر ماه پای گذاشت

درگذشت یوجین سرنان ؛ آخرین انسانی که بر ماه پای گذاشت

یوجین سرنان دار فانی را وداع گفت. در حالی که آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا هنوز به ماموریت آپولو 17 (یازدهمین سفر از سری ماموریت‌ های آپولو و ششمین و آخرین سفر انسان به کره ماه) ادامه می دهد؛ اما بیش از چهل سال از زمانی که آخرین فضانورد بر روی سطح ماه پای گذاشته است، می گذرد.

یوجین سرنان دومین آمریکایی بود که بر روی ماه پا گذاشت، وی همچنین آخرین فردی بود که بر روی ماه پا گذاشت. کاپیتان سابق نیروی دریایی ایالات متحده امروز در سن 82 سالگی درگذشت. سرنان در طول عضویت خود در ناسا به عنوان فضانورد، بیش از 500 ساعت را در فضا گذراند که بیش از 73 ساعت آن را در ماه سپری کرده بود.

کاپیتان سرنان از سال 1963 فعالیت خود را برای ناسا آغاز کرد و نخستین سفر خود به فضا را به عنوان بخشی از ماموریت سه روزه جمینی 4 در سال 1966 انجام داد. وی همچنین در سال 1969 به عنوان خلبان ماژول لونار ماموریت آپولو 10 را برعهده داشت. یوجین سرنان در آخرین سری از ماموریت های آپولو، یعنی ماموریت تاریخی آپولو 17 که در دسامبر سال انجام شد، فرماندهی ماموریت را برعهده داشت.

 آپولو 17 آخرین ماموریت سرنشین دار ماه بود. کاپیتان یوجین سرنان پس از یک دوره فعالیت 20 ساله، در سال 1976 از  نیروی دریایی ایالات متحده بازنشسته شد. وی همچنین در همین زمان به فعالیت خود در ناسا هم پایان داد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر