;
coinex

لنزهای اتمسفری امکان دفاع از سلاح های لیزری را فراهم خواهند کرد

لنزهای اتمسفری امکان دفاع از سلاح های لیزری را فراهم خواهند کرد
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توان در برابر سلاح های لیزری که با سرعت نور شلیک می شوند، مقاومت کرد. سیستم های شرکت BAE می توانند راهکاری برای این منظور باشند. لنزهای اتمسفری این کار را انجام خواهند داد.

تکنولوژی جدید این شرکت اصطلاحا تکنولوژی لنزهای اتمسفری توسعه یافته لیزری (LDAL) نام دارد، در واقع بر اساس ایده این تکنولوژی می توان با یونیزه کردن، اتمسفر ساختاری شبه لنز را ایجاد کرد تا در برابر سلاح های لیزری ایستادگی کرد.

در واقع در زمان قرار گرفتن در مقابل یک حمله لیزری باید از ساختار لنز همچون یک سپر حفاظتی انعکاسی بهره برد.

 این تکنولوژی می تواند هم در تکنولوژی های مربوط به هواپیماها و هم در تجهیزات زمینی مورد استفاده قرار گیرد. شرکت BAE انتظار دارد، سیستم های لنزهای اتمسفری توسعه یافته لیزری برای مقاصد شناسایی و اکتشاف های نظامی مورد استفاده قرار گیرند.

در واقع می توان از این تکنولوژی به عنوان، نوعی ذره بین برای مشاهده واضح تر دشمن نسبت به سنسورهای معمولی بهره برد. سیستم لنز همچنین می تواند، برای فریب دشمن که به دنبال اهدافی برای حمله به آنهاست، نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قاعدتا هنوز جای نگرانی نیست، چراکه این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برد و حتی در صورت عملی شدن، پذیرش آن با توجه به قوانین و کنوانسیون های سازمان های مربوطه از سوی دولت ها بسیار سخت خواهد بود؛ اما شرکت BAE تصور می کند تکنولوژی لنزهای لیزری اتمسفری (LDAL) در 50 سال آینده، می تواند به چیزی شبیه به ابدیت دنیای نظامی تبدیل شود.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر