;
coinex

چین نیروگاه های سوخت زغال سنگ را به حالت تعلیق در می آورد

چین نیروگاه های سوخت زغال سنگ را به حالت تعلیق در می آورد

چین در حال انجام اقداماتی جدی برای جلوگیری از آلودگی روز افزون هوا در کلان شهرهای خود است. در گامی دیگر، سازمان ملی انرژی کشور چین تصمیم گرفته، 85 طرح برنامه ریزی شده و یا در حالت پیشرفت مربوط به نیروگاه های سوخت زغال سنگ را با توجه به تضاد این طرح ها با آخرین برنامه پنج ساله چین، به حالت تعلیق در آورد. این سازمان محدودیت ظرفیت تولید برق با سوخت زغال سنگ 1100 گیگاواتی را برای چنین نیروگاه هایی در نظر گرفته است.

البته این مورد هنوز هم مازاد ظرفیتی است که مقامات چینی از آن صحبت کرده بودند. مقامات چینی پیش از این در ماه مارس سال 2016 از طرح تعلیق چندین نیروگاه سوخت زغال سنگ در مناطقی از کشور صحبت کرده بودند. همچنین طرح “ترافیک نور” که در ماه آوریل سال گذشته به تصویب رسید، از برنامه ای برای تعطیلی 90 درصد نیروگاه های سوخت زغال سنگ صحبت به میان آورده بود. در واقع به موجب این طرح، قرار است، در ماه اکتبر امسال، پروژه های (نیروگاه های) در حال ساخت به کلی تعطیل شود.

البته، این طرح ها هم چندان نمی تواند تاثیر شگرفی بر بحران آلودگی هوا در این کشور داشته باشد. کشور چین در چند دهه گذشته، با مشکلات عدیده ای در زمینه آلودگی هوای کلان شهرهای خود مواجه بوده است. به طوری که از 20 شهر آلوده جهان، 16 شهر متعلق به چین بوده است. محققان همواره هشدار می دهند، هوای شهر پکن، پایتخت چین، چندین برابر آلوده تر از استانداردی است که مورد قبول سازمان حفاظت از محیط زیست باشد. میزان آلودگی هوا در پکن، اغلب به بیش از سه برابر حد غیرمجاز می رسد و از مرز خطر برای تنفس شهروندان هم می گذرد.

با این حال، طرح جدید می تواند تا حدودی از میزان مه دودهای عظیم زمستانی بکاهد. در واقع بادها در روزهای سرد پاییز و زمستان، منجر به ایجاد حرکت هوای راکد می شود و موجب افزایش آلودگی سطح هوا می شود. پدیده ای که به دلیل سنگینی و سرمای هوا، هر ساله در فصل پاییز و زمستان موجب ایجاد دود های قهوه ای و سفید در تهران نیز می شود. آلودگی هوا را جدی بگیرید، این مشکل می تواند نسل ما را از پای درآورد!!

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر