;
coinex

سامسونگ دلیل انفجار گلکسی نوت 7 را رسما فاش کرد

سامسونگ دلیل انفجار گلکسی نوت 7 را رسما فاش کرد
بالاخره سامسونگ دلیل انفجار گلکسی نوت 7 را به طور رسمی فاش کرد. باتری های نوت 7 مقصر اصلی این حوادث بودند! سامسونگ رسما اعلام کرد که دو نوع از باتری ها، از دو تولید کننده مختلف باعث انفجارهای گلکسی نوت 7 بوده است.

سامسونگ گلکسی نوت 7 در آگوست 2016 منتشر شده و پیش بینی می شد که جدیدترین گوشی سری نوت گلکسی، بازار را در اختیار خود درآورد و فروش تاریخی را به ثبت برساند؛ اما چندی پس از فروش گوشی های نوت 7، زمزمه هایی از انفجار این گوشی، مسئولان سامسونگ را نگران کرد و با شدت گرفتن خبرهای مربوط به انفجار این دستگاه از گوشه و کنار جهان، غول تکنولوژی کرده در سپتامبر فراخوانی برای بازگرداندن این فبلت انجام داد.

فراخوان نوت 7 باید انجام می گرفت، باتری های معیوب این دستگاه پتانسیل آن را داشت تا حوادث تاسف باری را به بار آورد. بسیاری از ایرلاین های هوایی بردن این گوشی را به داخل هواپیما ممنوع اعلام کردند و با اینکه فراخوانی انجام شده بود؛ اما باز هم برخی کاربرانی که گوشی های خود را تحویل نداده بودند، دچار سانحه شدند. تخمین زده می شود که هزینه فراخوان گلکسی نوت 7 برای سامسونگ چیزی بیش از 5.3 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است!

ظرف سه ماه پس از فراخوان توسط سامسونگ، این کمپانی اعلام کرد که 96 درصد از گوشی های فروخته شده در سراسر جهان، از کاربران دریافت شده است. همچنین این کمپانی با یک به روزرسانی نرم افزاری توانایی شارژ این فبلت را غیر فعال کرد و بدین شکل دوران فرمانروایی فبلتی که می توانست سود بسیار سرشاری را عاید این کمپانی کند، به سرعت تمام شد.

شاید تحمل یک هزینه سنگین مالی در این حادثه، کمترین اتفاق برای سامسونگ بود؛ چرا که اعتبار یک کمپانی با چنین اتفاقی می تواند به طور کل به زیر سوال برود. به همین دلیل و برای بازسازی اعتبار از دست رفته، سامسونگ تصمیم گرفت تا علت دقیق این حوادث را شناسایی کرده و آن را به طور رسمی اعلام کند.

اوایل امروز سامسونگ در یک کنفرانس مطبوعاتی، دلیل انفجار گلکسی نوت 7 را فاش کرد. این شرکت یکماه بعد از شروع به فراخوانی، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده بود.

ساخت یک آزمایشگاه جدید برای بررسی دلیل انفجار گلکسی نوت 7

سامسونگ برای پیدا کردن علت حوادث انفجار گوشی های نوت 7 آزمایشگاه منحصر به فردی را با 700 محقق راه اندازی کرد. 200 هزار دستگاه و 30 هزار باتری برای پیدا کردن علت انفجارهای گلکسی نوت 7 مورد آزمایش های مختلفی قرار گرفت. تست های مختلفی از جمله شارژ بی سیم، شارژ معمولی، مقاومت در برابر آب، شارژر یو اس بی نوع C، اسکنر عنبیه چشم و برنامه های سوم شخص بر روی این دستگاه انجام شد.

سامسونگ برای این تست ها و آزمایش های تکمیلی دیگر از سه نهاد مستقل دیگر نیز کمک گرفت.

باتری های معیوب مقصر اصلی انفجار گلکسی نوت 7 شناخته شد

یافته های حاصل از تحقیقات انجام شده توسط سامسونگ و تیم های تحقیقاتی مستقل دیگری که با این شرکت همکاری می کردند، نشان داد که هر دو باتری که از تولید کنندگان مختلف برای نوت 7 استفاده شده بود، نقص داشته و معیوب بوده اند!

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

تغییر شکل الکترود منفی در باتری های A تولید شده توسط یکی از سازنده ها و معیوب بودن جوشکاری اولترا سونیک در الکترود مثبت باتری های B علت این حوادث بوده است. این نشان می دهد که تمایل رو به رشد در صنعت گوشی های هوشمند برای عرضه باتری های جمع و جورتر و نازک تر، با طول عمر بیشتر گاهی اوقات با مشکلاتی نیز مواجه خواهد شد و این روند باید با بررسی های بیشتری انجام شود.

دلیل انفجار گلکسی نوت 7

با آشکار شدن ریشه ای دلیل انفجار گلکسی نوت 7 ، سامسونگ با هدف ساخت گوشی های هوشمند بهتر، استانداردهای ایمنی خود را افزایش خواهد داد. با این وجود شاید این اتفاق را بتوان برای سامسونگ به فال نیک گرفت. افزایش استانداردهای ایمنی توسط این کمپانی می تواند در آینده باعث بهبود گوشی های ساخته شده توسط دومین غول بزرگ این صنعت گردد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا هی این کمپانی اون کمپانی میکنه.
    بگه باتری های ساخت ما و اون شرکت چینی.
    پس چرا نوت 7 هایی که وارد چین شدند و فقط ی ک. خاصی بودند و با سی پی یو اسنپ و باتری الجی هیچکدوم منفجر نشد؟؟
    باتری های ساخت سامسونگ و اون شرکت چینی با وجود برابری ظرفیت از باتری های ساخت الجی از نظر ابعاد بزرگتر بودند و علت انفجار هم همین اختلاف سایز بوده

    پاسخ