;
coinex

ارزش 4 هزار میلیارد تومانی یک استارتاپ ، تنها با فروش ریش تراش!

فروش میلیارد دلاری یک استارتاپ نوآور که در زمینه‌ی تکنولوژی نیست

اگر در حوزه استارتاپ‌ها چیزهایی خوانده و شنیده باشید، می‌دانید که صاحبان کسب و کارهای خلاق و نوآور، به توسعه دهنگان اپلیکیشن و تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی و گجت‌ها محدود نمی‌شوند. Dollar Shave Club یک استارتاپ است که با فروش اشتراکی تیغ‌های اصلاح و لوازم مربوطه، درآمد زیادی به دست آورده و به قیمت 1 میلیارد دلار توسط غول صنعت زیبایی و مراقبت‌های شخصی، یونیلیور (Unilever) خریداری می‌شود.

اما چگونه یک شرکت با فروش تکه آهن و صابون توانست به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار رسیده، به یک اسب تک شاخ افسانه ای تبدیل شده و فروش موفقی داشته باشد؟

بن تامپسون در وب سایت استراتکری (stratechery) اشاره می‌کند که غول این صنعت، برند ژیلت از شرکت پروکتر اند گمبل است. این شرکت با متد صنعتی تضمینی و اثبات شده در صرف مبالغ هنگفت در زمینه‌های تحقیق و توسعه، بازاریابی، توزیع به همراه کنار زدن رقبا و کسب حاشیه سود بالا سرمایه گذاری می‌کند.

از طرفی، Dollar Shave Club بر ویژگی‌هایی از تیغ‌های اصلاح تمرکز می‌کند که حداقل برای چند سال، نیازی به تغییر و یا توسعه ندارد و این مدل اقتصادی به خوبی جواب می‌دهد. علاوه بر این، بازاریابی خوب از طریق یوتیوب و توزیع از طریق سرورهای تجارت الکترونیک Aws آمازون، به طزری باورنکردنی ارزان است. به این ترتیب، Dollar Shave Club توانست به سرعت بخش بزرگی از بازار را به دست بگیرد. گفته می‌شود این شرکت که در سال 2011 تاسیس شده، اکنون 15% فروش تیغ اصلاح در ایالات متحده را در به خود اختصاص داده است.

در مناقصه Dollar Shave Club، شرکت پروکتر اند گمبل نمی‌تواند مدل اقتصادی خود که قدمت زیادی دارد و به خوبی عمل کرده را رها کند و به این شرکت فکر کند؛ اما یونیلیور هیچ تردیدی برای بدست آوردن آن ندارد.

.

منبع: Quartz

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر