;
coinex

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A7 و زد تی ای بلید وی 8 پرو

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A7 و زد تی ای بلید وی 8 پروامروز مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A7 و زد تی ای بلید وی 8 پرو را برایتان آماده کرده ایم. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید:

امروز یک مقایسه جالب از سامسونگ گلکسی A7 و زد تی ای بلید وی8 پرو برای شما آماده کرده ایم. هردو دستگاه تحت عنوان گوشی های سطح متوسط شناخته می شوند، گرچه که گلکسی ای 7 530 دلار قیمت خواهد داشت درحالی که بلید وی8 پرو تنها 230 دلار قیمت دارد. ما گمان می کنیم که مقایسه این دو گوشی سطح متوسط با یکدیگر می تواند جالب باشد، بایستی دید که آیا سامسونگ گلکسی A7 واقعاً ارزش دارد که 300 دلار گران تر از گوشی های سابق خود باشد یا خیر.

گلکسی ای 7 از بدنه تمام فلز استفاده می کند درحالی که بلید وی8 پرو دارای قاب فلزی و پلاستیک فشرده شده در پشت خود است. کدام یک از این دستگاه ها می توانند برنده این رقابت باشند؟ بیایید بررسی کنیم و ببینیم که هر یک از گوشی های هوشمند چه قابلیت هایی دارند که آن ها را متمایز خواهد کرد.

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A7 و زد تی ای بلید وی 8 پرو

گوشی هایسامسونگ گلکسی A7 و بلید وی8 پرو دارای شباهات هایی هستند. صفحه نمایش آن ها 5.7 اینچ و 5.5 اینچی است که این موضوع باعث می شود این دو گوشی از نظر فیزیکی تقریباً یک اندازه به نظر برسند.

هردو از صفحه نمایش های مشابه ای با وضوح فول اچ دی، اما متفاوت در تکنولوژی صفحه استفاده می کنند. هردو دارای رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگ هستند و هردو قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت از طریق کارت حافظه microSD را دارند. اما سامسونگ و زد تی ای در برخی موضوعات مانند محل قرار گیری دوربین دارای روش های متفاوتی هستند، اما هردو قادر به گرفتن عکس های بسیار زیبایی نیز هستند.

هردو باتری های غیر قابل برداشت با قدرت شارژ سریع دارند. هردو گوشی برای باز کردن قفل و یا انجام عملیات پرداخت با موبایل دارای حسگر اسکنر اثر انگشت هستند و از Android Pay پشتیبانی می کنند. سایر مشخصات آن ها نیز شامل وای فای معمولی، بلوتوث 4.2، جی پی اس، NFC و جدیدترین پورت Type-C برای شارژ شدن و تبادل اطلاعات می شود.

لطفاً یک نگاه دقیق و متفکرانه به نمودار های مقایسه مشخصات زیر بیندازید و ببینید که چگونه این دو دستگاه قصد رقابت با یکدیگر را دارند. پس از آن، می خواهیم با نگاهی دقیق بر هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم. با بدست آوردن همه این اطلاعات، می توانیم بر طبق نتایج به دست آمده برنده این مقایسه را با توجه به عملکرد، طراحی و قابلیت ها انتخاب کنیم.

مشخصات

سامسونگ گلکسی A7 مدل 2017

سامسونگ گلکسی ای 7 و زد تی ای بلید وی8 پرو

گوشی جدید سامسونگ گلکسی A7 قطعاً بخش مهمی از گوشی های هوشمند کمپانی سامسونگ به شمار خواهد رفت. این گوشی دارای گوشه های گرد و معمولی است، بلندگو نیز در بالای گوشی درحالی قرار گرفته که نام سامسونگ زیر آن درج شده است، همچنین یک دکمه Home یا خانه بیضی شکل نیز پایین گوشی قرار دارد.

برخلاف گوشی های گلکسی سری S که از یک گلس در پشت خود استفاده می کردند، گلکسی ای 7 برای راحت تر قرار گرفتن در دست مصرف کنندگان از یک طراحی بدنه تمام آلمینیومی برخوردار است. همچنین این گوشی از برخی مشخصات محبوب برای گوشی های سطح متوسط برخوردار است که این باعث می شود قیمت این گوشی تا 530 دلار بالا برود.

گوشی های گلکسی ای 7 دارای گواهینماه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند و بلندگوی آن ها نیز در محل جدیدی قرار گرفته است. بیایید ببینیم که چگونه گلکسی ای 7 سطح متوسط قصد رقابت با گوشی جدید زد تی ای بلید وی8 پرو را دارد.

گلکسی ای 7 دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی هم اندازه با گلکسی S7 Edge است، همچنین این صفحه نمایش Super AMOLED فول اچ دی دارای وضوح 1920 x 1080 پیکسل با 386 پیکسل در هر اینچ است. سامسونگ برای ذخیره نیروی باتری قابلیت “همیشه روشن” را به صفحه گلکسی ای 7 اضافه کرده است. این قابلیت بسیار خوبی برای بررسی ساعت، تاریخ و یا اعلان ها بدون روشن کردن صفحه نمایش اصلی است.

گلکسی ای 7 از پردازنده اگزینوس 7880 هشت هسته ای با قدرت پردازش 1.9 گیگاهرتز و همچنین برای گرافیک از Mali-T830MP2 استفاده می کند. این گوشی دارای رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگی است که می توانید با استفاده از کارت حافظه microSD تا 256 گیگابایت نیز آن را ارتقا دهید.

دیگر مشخصات

دوربین اصلی که برروی سامسونگ گلکسی A7 قرار گرفته 16 مگاپیکسل به همراه روزنه f/1.9 است که شامل فوکوس خودکار و ال ای دی فلش می شود.

سامسونگ همچنین یک دوربین 16 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین جلو برای گلکسی ای 7 قرار داده که آن نیز همانند دوربین اصلی دارای روزنه f/1.9 خواهد بود. این دوربین جلوی بزرگ اجازه می دهد که از عکس های سلفی و تماس تصویری هایی با کیفیت بالا بهره مند شوید. گلکسی ای 7 دارای یک باتری غیر قابل برداشت 3600 میلی آمپری خواهد بود که قابلیت شارژ با سرعت بالا را خواهد داشت.

سیستم عاملی که برروی گلکسی ای 7 اجرا می شود اندروید مارشمالو خواهد بود و تا کنون هیچ حرفی درباره ارتقا به اندروید نوقا زده نشده است.

هم اکنون این دستگاه در برخی از بازار های آسیایی در دسترس است و تا اوایل ماه آینده نیز در اروپا منتشر خواهد شد، اما هنوز هیچ اشاره ای به زمان پخش در ایالات متحده آمریکا نشده است. خرید از طریق تلفن همراه هم از Samsung Pay و هم از Android Pay امکان پذیر خواهد بود که به کاربران ای 7 در هرنقطه ای توانایی خرید از طریق موبایل را می دهد.

سامسونگ دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، همچنین گلکسی ای 7 شامل یک بلندگوی جانبی نصب شده نیز می شود. ابعاد گلکسی ای 7  156.8 x 77.6 x 7.9 میلی متر و وزن آن 186 گرم است، این گوشی در رنگ های مشکی، طلایی، آبی و گلبهی و با قیمت 530 دلار در دسترس خواهد بود.

زد تی ای بلید وی8 پرو

سامسونگ گلکسی ای 7 و زد تی ای بلید وی8 پرو

جدیدترین گوشی زد تی ای یعنی بلید وی8 پرو در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا از طریق فروشگاه هایی همانند Best Buy، آمازون و Newegg با قیمت تنها 230 دلار به فروش می رسد. این گوشی دارای قاب فلزی وصفحه پلاستیکی پشت مانند طرح الماسی برای راحت تر قرار گرفتن در دست مصرف کنندگان است. گرچه که این گوشی  دارای صفحه نمایش Quad HD نیست، اما شما می توانید در این گوشی یک سیستم دوربین دوگانه با نرم افزار های جذاب دوربین را مشاهده کنید.

این گوشی دارای یک پردازنده اسنپدراگون، یک Adreno GPU و حافظه داخلی قابل ارتقا است. حال بیایید ببینیم که این گوشی برای مقابله با سامسونگ گلکسی A7 چه قابلیت ها و ویژگی هایی دارد.

گوشی بلید وی8 پرو دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS LCD فول اچ دی با کیفیت 1920 x 1080 پیکسل و 401 پیکسل در هر اینچ است. این گوشی از پردازنده هشت هسته ای کوالکام اسنپ دراگون 625 (MSM8953) با قدرت پردازش 2 گیگاهرتز استفاده می کند، هم چنین برای گرافیک از Adreno 506 GPU بهره می برد. گوشی بلید وی8 پرو دارای رم 3 گیگابایتی و کارت حافظه 32 گیگی است که همانند گلکسی ای 7 به وسیله کارت حافظه microSD قابلیت ارتقا تا 256 گیگابایت دارد.

دیگر مشخصات

محل قرار گیری دوربین در  بلید وی8 پرو با سیستم دوربین اصلی دوگانه 13 مگاپیکسلی به خوبی قابل مشاهده است و شامل مد های بوکه، تک رنگ و منوکالر می شود. این دوربین از تشخیص فاز فوکوس خودکار و ال ای دی فلش دوگانه که دارای هفت سطح روشنایی است استفاده می کند. این ترکیب فرصت تجربه عکس برداری با فیلتر های B&W و مونوکالر و مشاهده نتایج جذاب را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در این گوشی از دوربین جلو 8 مگاپیکسلی استفاده می شود که می تواند برای عکس برداری سلفی برای صفحات مجازی و برقراری تماس تصویری استفاده شود. در این دستگاه یک باتری غیر قابل برداشت 3140 میلی آمپری که برای شارژ دستگاه از تکنولوژی Quick Charge 2.0 استفاده می کند قرار گرفته است. زد تی ای ادعا دارد که این باتری یک روز کامل را با شارژ صد در صد سپری می کند.

در حال حاضر گوشی های زد تی ای بلید وی8 پرو  در ایالات متحده آمریکا در دسترس است و تنها برروی شبکه های GSM مثل AT&T یا T-Mobile کار می کند. این گوشی دارای یک حسگر اسکنر اثر انشگت در قسمت پایینی جلوی دستگاه است که می تواند برای باز شدن قفل دستگاه و هم چنین عملیات پرداخت با موبایل استفاده شود.

شما می توانید از طریق هدفون به صداهای Hi-Res Dobly گوش فرا دهید. جک هدفون 3.5  میلی متری در بالای گوشی قرار دارد. ابعاد بلید وی8 پرو 156 x 77 x 9.1 میلی متر و وزن آن 185 گرم است. این گوشی در رنگ های محبوب مشکی و سفید با قیمتی حدود 230 دلار در دسترس است.

و اما برنده مقایسه …

سامسونگ گلکسی ای 7 و زد تی ای بلید وی8 پرو

تصمیمی جز انتخاب گوشی 230 دلاری زد تی ای بلید وی8 پرو به عنوان برنده این مقایسه اشتباه محض است. مزایا و قابلیت های زیاد و معایب کم آن باعث برنده شدن این گوشی در این رقابت است.

این دو گوشی دارای صفحه نمایش هم اندازه، کیفیت یکسان، میزان حافظه رم و حافظه داخلی یکسان، صدای Hi-Res، لنز دوربین دوگانه  و سیستم عامل اندروید مارشمالو یکسان هستند. اما بلید وی8 پرو همه این قابلیت ها را تنها با کمتر از 250 دلار در اختیار مصرف کننده می گذارد.

گلکسی ای 7 سامسونگ یک گوشی سطح متوسط بسیار خوب است، اما به جز صفحه نمایش AMOLED همیشه روشن، Samsung Pay و گواهینامه IP68 چیز دیگری بیش از بلید وی8 پرو ندارد که 530 دلار ارزش داشته باشد.

.

منبع: Androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر