;
coinex

حضور یوجینیو باربا ، برترین کارگردان دنیا بعد از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ایران

یوجینیو باربا

یوجینیو باربا یکی از برترین و مطرح ترین کارگردان های تئاتر روز دنیا است. او در سراسر جهان به عنوان کارگردانی پیشرو و صاحب سبک شناخته شده است. یوجینیو باربا نظریه پرداز و یکی از کارگردانهای شاخص تئاتر در دنیا همواره به عنوان یکی از سردمداران تئاتر تجربی و  تئاتر آزمایشگاهی مطرح بوده است.

باربا در ابتدا، تعدادی از علاقمندان مبتدی تئاتر را گرد آورد و گروه خود را در سال 1976 در شهر بلگراد با عنوان تئاتر اودین راه اندازی نمود. وی شروع به برگزاری گردهمایی های مختلف و متعدد نمود. او نزدیک به پنجاه سال مدیریت هنری این گروه را به عهده داشت.

index

باربا کار حرفه ی خود را با دستیاری گرتفسکی شروع کرد و با برگزاری کارگاههای متعدد به ترویج سبک و سیاق خود پرداخت. یوجینیو باربا با انتخاب رویکرد ویژه خود که همان تئاتر بینافرهنگی است به همکاری با هنرمندانی از ملیت ها و فرهنگ های گوناگون در گروه تئاتر اودین پرداخت.

2339657

 طبق برنامه های اعلام شده یوجینو باربا و اعضای گروه تئاتر اودین به مدت یک هفته در تهران اقامت دارند و  علاوه بر اجرای یک نمایش و چندین پرفورمنس، ۴ کارگاه آموزشی پیشرفته نیز برای تعدادی از هنرمندان تئاتر برگزار می کنند. مسلما دریافت تجربه از چنین بزرگانی در عرصه تئاتر جهان می تواند برای جوانان علاقه مند به این هنر، بسیار باارزش باشد

.

منبع: تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر