;
coinex

مقایسه گوشی گوگل پیکسل ایکس ال با گلکسی اس 7 اج سامسونگ

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

همانطور که می دانید گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و گلکسی اس 7 اج سامسونگ دو دستگاه اندرویدی مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی هستند. جدیدا متقاضیان گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ، بیش تر از گذشته شده و کاربران بسیاری خرید یک دستگاه با صفحه نمایش بزرگ را ترجیح می دهند. در حال حاضر این دو دستگاه اندرویدی بسیار پرطرفدار هستند، امروز در تکرا قصد داریم که گوشی گوگل پیکسل ایکس ال را با گلکسی اس 7 اج سامسونگ مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در نگاه اول به این دو گوشی هوشمند، پانل صفحه نمایش Quad HD، دوربین 12 مگاپیکسلی، رم 4 گیگابایتی و پردازنده مشابه کاملا پیدا است، همچنین قیمت گذاری آنها بسیار نزدیک به هم است و تفاوت چندانی در قیمت بین این دو وجود ندارد. اکنون قرار است که نقاط مثبت و منفی هردو دستگاه را نسبت به یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه گوشی گوگل پیکسل ایکس ال با گلکسی اس 7 اج سامسونگ

مقایسه طراحی

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

یک پرچمدار 600 دلاری را تصور کنید که چه ویژگی هایی را باید داشته باشد و در ساخت آن چه موادی استفاده شده باشد؟ به نظر می رسد که این دو دستگاه در نحوه ساخت با هم برابر هستند. نیمی از گوگل پیکسل ایکس ال شیشه بوده و نیمه دوم آن از فلز است که به سنسور اثر انگشت هم مجهز شده است. به صورت کلی حالت شیشه ای براق پشت گلکسی اس 7 اج هم برای سنسور اثر انگشت چندان مناسب نیست، البته سامسونگ همیشه سنسورهای اثر انگشت را روی دکمه هوم تعبیه می کند.

پانل صفحه نمایش منحنی سامسونگ در مقایسه با پرچمدار گوگل چیز دیگری است و حالت انعکاسی زیبایی را روی صفحه نمایش و نور آن ایجاد کرده است. از نظر زیبایی هر دو دستگاه به خوبی طراحی شده اند و باید اعتراف کرد که گوشی گوگل پیکسل ایکس ال هم جذابیت خاص خود را دارد؛ اما گواهینامه IP68 گلکسی اس 7 اج که ضد آب بودن آن را تایید می کند یک مزیت بزرگ برای پرچمدار سامسونگ به شمار می آید.

علاوه بر همه این ها گوگل پیکسل ایکس ال بزرگ تر، گسترده تر و سنگین تر از گلکسی اس 7 اج است، اگرچه دکمه جلویی در این دستگاه حذف شده جذابیت چندانی را ایجاد نکرده است. سنسور اثر انگشت هم در هر دو گوشی هوشمند اثرات مثبت و منفی خاص خود را دارد، ممکن است که این سنسور در قسمت پشتی در برخی از شرایط برای کاربران راحت تر باشد؛ اما به صورت کلی بیش تر کاربران استفاده از آن را در قسمت جلویی ترجیح می دهند.

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

مقایسه صفحه نمایش

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

پانل AMOLED در مقابل AMOLED و وضوح QHD در مقابل QHD برای کاربران تفاوتی ندارد. هر دو صفحه نمایش 5.5 اینچ هستند و رزولوشن آن ها 2256 در 1440 پیکسل است که در عملکرد تفاوت هایی میان آنها وجود دارد. صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج دارای وسعت استانداردی است و تصاویر را بهتر نشان می دهد، در حالی که صفحه نمایش گوگل پیکسل ایکس ال رنگ ها را سردتر به نمایش می گذارد. زاویه دید در این دستگاه بسیار خوب است در حالی که رنگ ها به سمت سرد نشان داده می شوند.

صفحه نمایش پرچمدار گوگل کمی کم نور تر است در حالی که هردو گوشی قادر به ارائه سیاهی کامل هستند. به صورت کلی صفحه نمایش منحنی گلکسی اس 7 اج تجربه بهتری را به کاربران در زمان پخش ویدئو می دهد و صفحه نمایش مسطح گوگل پیکسل در زمان پخش طبیعی تر به نظر می رسد.

مقایسه رابط کاربری و قابلیت های آن

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

همانطور که می دانید اندروید 7.0 نوقا برای گلکسی اس 7 اج در حال انتشار است که یک تعمیر کلی برای رابط کاربری آن و همچنین اضافه شدن قابلیت های جدید به شمار می آید. گوگل پیکسل ایکس ال هم به این سیستم عامل مجهز است که تمام ویژگی های خاص خود را دارا است.

با توجه به گسترش هوش مصنوعی، بسیاری از کاربران برای استفاده از دستیارهای صوتی مشتاق اند و در حال حاضر شبیه سازهای بسیاری در فروشگاه گوگل پلی برای آنها موجود است. دستیار شخصی Google Assistant عملکرد خوبی را دارد و دستورات را تا حد امکان بی عیب و نقص انجام می دهد و سرعت آن نسبت به Google Now بسیار بهبود یافته است.

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال
تصویری از اندروید 7.0 نوقا در گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

در آپدیت نوقا برای گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اج تغییرات بسیاری صورت گرفته و ویژگی های جدید بسیاری هم در آن وجود دارد، البته رابط کاربری گوگل پیکسل در مقایسه با تاچ ویز جذاب تر است. گوگل، لایو والپیپر یا پس زمینه های زنده متنوعی را در این نسخه از سیستم عامل ارائه داده است که باعث افزایش جذابیت آن شده است در حالی که سامسونگ بخش فروشگاه تم خود را توسعه چندانی نداده است.

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال
تصویری از اندروید 7.0 نوقا در گلکسی اس 7 اج

مقایسه پردازنده و حافظه 

نسخه ایالات متحده گلکسی اس 7 اج به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز شده است در حالی که قدرت پردازشی گوگل پیکسل ایکس ال توسط پردازنده اسنپدراگون 821 تامین می شود، البته خبر از افزایش سرعت پردازشی در گوشی هوشمند جدید گوگل نیست. هردو این دستگاه به رم 4 گیگابایتی مجهز هستند و حافظه داخلی آن ها از 32 گیگابایت آغاز می شود، همچنین گوگل پیکسل ایکس ال دارای یک مدل 128 گیگابایتی است، لازم به ذکر است که گلکسی اس 7 اج دارای اسلات کارت حافظه میکرو اس دی برای گسترش حافظه است.

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

مقایسه اینترنت و اتصال

دو رقیب این مقایسه به مرورگر کروم گوگل مجهز هستند؛ اما سامسونگ مرورگر اختصاصی خود را هم ارائه داده که در برخی از مواقع سریع تر عمل می کند. این دو از وای فای پشتیبانی می کنند و قابلیت اتصال LTE را دارند؛ بنابراین سرعت استفاده از داده همراه و عملکرد آن در حد عالی عمل می کند.

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

مقایسه دوربین

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال و گلکسی اس 7 اج هر دو به دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده اند؛ اما اس 7 اج پیکسل های بزرگ تری را ارائه می دهد و لنز آن به دیافراگم F / 1.7  مجهز است. به هر حال عملکرد هر سنسور در گوشی های هوشمند متفاوت است و انتظار کیفیت یکسانی از آنها نمی رود. علاوه بر این اپلیکیشن های دوربین نیز حالت های مختلفی را ارئه می دهند که معمولا در هر گوشی هوشمندی متفاوت است، همچنین حالت های اضافی مانند HDR خودکار، پانوراما و افکت های متنوع در آنها وجود دارد.

در حالی که گوگل پیکسل ایکس ال و گلکسی اس 7 اج قادر به تولید تصاویر واضحی هستند؛ اما بدون شک جزئیات در هر دو متفاوت است، عملکرد گوشی هوشمند گوگل در برابر پرچمدار سامسونگ قدری ضعیف تر بوده و رنگ ها را کمی سردتر نشان می دهد.

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال
تصویر گرفته شده با گوشی گوگل پیکسل ایکس ال
گوشی گوگل پیکسل ایکس ال
تصویر گرفته شده با گوشی گلکسی اس 7 اج

مقایسه چند رسانه ای

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل پیکسل ایکس ال دارای اسپیکر قدرتمندی است که کیفیت خارق العاده ای را دارد. به نظر می رسد که پرچمدار سامسونگ از حجم و کیفیت صدا در برابر گوگل پیکسل XL کم آورده و قدری نسبت به آن ضعیف تر است. همانطور که در ابتدای مقاله اعلام کردیم تماشای ویدئو در هردو دستگاه فوق لذت بخش است و پانل OLED لذت خاصی را به کاربر در زمان پخش یک ویدئو می دهد، البته عمکرد اس 7 اج سامسونگ با وجود صفحه نمایش منحنی در این بخش بهتر است.

مقایسه کیفیت صدا

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

باتوجه به کیفیت بالای سخت افزارهای موجود، خروجی صدا در هردو دستگاه باکیفیت است. می توان گفت که کیفیت میکروفون و همچنین خروجی صدا در این دو یکسان است، البته سامسونگ کیفیت گزینه جداگانه ای را برای افزایش حجم صدا ارائه داده است.

مقایسه باتری

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

ظرفیت باتری پیکسل ایکس ال 3450 میلی آمپر بوده و ظرفیت باتری گلکسی اس 7 اج 3600 میلی آمپر است که تقریبا مشابه اند. البته پرچمدار سامسونگ با سرعت بیش تری شارژ می شود و شارژ بی سیم آن هم یک گزینه اضافی برای برد این نبرد سخت افزاری است.

جمع بندی

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل تلاش بسیاری را برای راه اندازی خط تولید گوگل پیکسل کرد که در حالت های مختلفی با گلکسی اس 7 اج برابری می کند، این دو تقریبا دارای سخت افزارهای یکسانی هستند که عملکرد آنها هم تفاوت چندانی ندارد.

اگر بودجه خرید شما برای گوشی هوشمند جدید بیش تر از 700 دلار است، گلکسی اس 7 اج برای شما گزینه مناسبی است که قابلیت های بیش تری را هم ارائه داده است. از سوی دیگر آخرین نسخه از سیتم عامل گوگل در گوشی گوگل پیکسل به بهترین شکل ممکن اجرا می شود و عملکرد سریع تری را هم دارد. اگر صبحت از ویژگی های اضافی باشد اس 7 اج نسبت به ایکس ال گوگل برتری دارد، از جمله این ویژگی ها می توان به حافظه ذخیره سازی قابل ارتقا، شارژ سریع تر و ویژگی ضد آب بودن اشاره کرد.

مزایای گلکسی اس 7 اج

  • شارژ سریع
  • حافظه قابل ارتقا
  • شاسی ضد آب
  • رابط کاربری راحت

مزایای گوگل پیکسل ایکس ال

  • به روزرسانی سریع اندروید
  • توانایی تشخیص صدا و عملکرد سریع در Google Assistant
  • عملکرد نرم و صاف

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر