;
coinex

مدال‌های المپیک 2020 توکیو از گوشی های هوشمند بازیافتی تولید خواهند شد

مدال‌های المپیک 2020 توکیو از گوشی های هوشمند بازیافتی تولید خواهند شد

جالب است، اگر بدانید مدال‌هایی که در المپیک 2020 توکیو به ورزشکاران داده می‌شود، زمانی گوشی هوشمند بوده اند. این مدال‌ها قرار است که از گوشی های هوشمند بازیافتی تولید شوند.

ایده بازیافت گوشی های هوشمند و تبدیل آنها به مدال، برای اولین بار در تابستان گذشته برای مقابله با هدر رفت زباله‌های الکترونیکی مطرح شد. Kohei Uchimura، ورزشکار ژاپنی که سه بار مدال طلای المپیک را گرفته گفته:

مدال‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو با چیزی، دور از تصور مردم ساخته خواهند شد و این کار، کاری تشویقی برای استفاده‌ درست از ضایعات و عدم هدر رفت آن است. من فکر می‌کنم این کار، پیامی مهم برای نسل‌های آینده است.

کمیسیون اجرایی و سازماندهی المپیک در روز چهارشنبه از این کمپین به طور رسمی رونمایی کرد تا مردم را برای بازیافت گوشی های هوشمند قدیمی‌شان تشویق کند. در بسیاری از گجت‌ها و وسایل الکترونیکی، مقداری از فلزات گرانبها و کمیاب کره زمین مثل طلا، نقره، پلاتین و نیکل وجود دارد.

با همکاری غول مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو (NTT Docomo) و مرکز بهسازی زیست محیطی ژاپن، قرار است حداقل هشت تن فلز از گوشی‌های دور ریختنی جمع آوری شود. نشریه ژاپن تایمز (Japan Times) گزارش داده است که میلیون‌ها موبایل، برای جمع آوری مقدار مورد نیاز از فلزات لازم است تا 5,000 مدال مورد نیاز برای المپیک 2020 توکیو ساخته شود.

در المپیک‌های برگزار شده اخیر، از مقداری ضایعات الکترونیکی برای ساخت مدال استفاده شد؛ اما ستاد برگزاری المپیک 2020 توکیو ادعا دارد، این اولین بار است که در ساخت تمام مدال‌های طلا، کاملا از مواد بازیافتی استفاده خواهد شد.

برای اینکه مردم بتوانند دستگاه‌های قدیمی‌شان را برای استفاده بدهند، مسئولان برگزاری در حال نصب باجه‎هایی در مراکز ان‌تی‌تی دوکومو در سراسر کشور هستند که تعداشان بیش از 2400 فروشگاه است. در ضمن این باجه‌ها در مکان‌های دیگر نیز نصب خواهند شد.

مدیر اجرایی المپیک 2020 توکیو، Koji Murofushi گفته است:

ایده‌ی همکاری مردم در ساخت مدال‌های المپیک، واقعا خوب است. چرا که منابع زمین محدوداند، بنابراین بازیافت این مواد، (مثل وسایل الکترونیکی)، باعث می‌شود به فکر حفظ محیط زیست باشیم.

نشریه Nikkei میگوید:

کشور ژاپن، به تنهایی دارای منابع مورد نیاز، به مقدار لازم نیست. همینطور طلا و نقره موجود در وسایل الکترونیکی مصرفی، تقریبا برابر 16 و 22 درصد از کل ذخایر جهان است و این از ذخایر هر کدام از کشورهای غنی هم بیشتر است.

حال باید دید آیا تا المپیک 2020، مقدار مورد نظر از وسایل الکترونیکی بازیافتی مورد نیاز، جمع خواهد شد یا نه!

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر