;
coinex

مهندس نرم افزار در آمریکا، پر درآمدتر از یک ورزشکار حرفه‌ای است!

مهندس نرم افزار، پر درآمدتر از یک ورزشکار است!

به گزارش فوربس در سال 2016، بسکتبالیست حرفه‌ای، لبرون جیمز، بیش از 77 میلیون دلار علاوه بر حقوق و قراردادهایش (که 23 میلیون دلار است) درآمد مازاد داشته است. بازیکن حمله تیم New York Giants یعنی Eli Manning هم توانسته 45 میلیون دلار و بازیکن بیسبال تیم LA Dodgers هم توانسته 32 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

شکی نیست که یک ورزشکار حرفه‌ای و نخبه در آمد خیلی بالایی دارد!

اما باید در نظر گرفت که شغل یک ورزشکار دائمی نیست و کوتاه مدت بوده و علاوه بر این، امنیت بالایی هم ندارد. طبق گزارش Paysa که وب سایتی مرتبط با شغل یابی است، در لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL)، متوسط مدت زمانی که یک ورزشکار می‌تواند شغلش را داشته باشد، 3.5 سال است و پولی که در طول زندگی‌اش دریافت می‌کند، تا 3,010,000 دلار است.

در لیگ برتر بیسبال آمریکا (MLB)، متوسط طول عمر شغل هر ورزشکار 5.6 سال و درآمد در کل زندگی هم تا 2,912,000 دلار خواهد بود. در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (NBA)، اوضاع بهتر است و طول عمر شغلی بطور متوسط 4.8 سال است و پتانسیل درآمد هر فرد 12,027,456 دلار است.

اگر تعداد افرادی که می‌خواهند ورزشکار حرفه‌ای شوند را در نظر بگیریم و به قراردادها هم اصلا فکر نکنیم، می‌بینیم که شاخص درآمد بسیار پائین است.

حال، درآمد یک مهندس نرم افزار را در نظر می‌گیریم. اگر بخواهید مهندس شوید، احتمال موفق شدن بسیار بیشتر است. میزان قبولی در مدارس مهندسی 63 درصد است. همچنین 60 درصد از کسانی که قبول می‌شوند فارغ التحصیل شده و 97 درصد هم شغل پیدا می‌کنند.

زمانی که شما یک نیروی کار هستید، طول عمر شغلی شما به طور متوسط 40 سال با درآمد سالانه 125,418 دلار است. درآمد در کل زندگی هم پتانسیل این را دارد که تا 5,016,723 افزایش پیدا کند و بهتر از یک بازیکن در NFL و یا یک ورشکار حرفه‌ای در MLB است.

همچنین، برای کسانی که دانش و مهارت‌های بیشتری داشته باشند، این وضع بهتر هم خواهد بود. در شرکت فیسبوک، می‌توانید شغلی با درآمدی تا 13,533,236 دلار در طول زندگی داشته باشید و یا در گوگل، یک کارمند مرتبط با تکنولوژی تا 10,674,690 درآمد خواهد داشت.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر