;
coinex

گوشی شیائومی می 5 سی با پردازنده پاینکن معرفی خواهد شد؛ قدرتنمایی دیگری از شیائومی!

گوشی شیائومی می 5 سی با پردازنده پاینکن معرفی خواهد شد؛ قدرتنمایی دیگری از شیائومی!
اولین بار که نام گوشی شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5C) را شنیدیم در اواخر سال گذشته میلادی بود. این گوشی جدید شیائومی، قرار است که با پردازنده جدیدی به بازار معرفی شود. این پردازنده نه محصولی از کوالکام است و نه به کمپانی مدیاتک تعلق دارد، اگزینوس سامسونگ نیز نبوده و تراشه کرین هواوی نیز نخواهد بود.

هنوز هم بعد از گذشت چند وقت باز هم با شنیدن نام پردازنده این گوشی، شگفت زده می شویم. گوشی شیائومی می 5 سی با پردازنده ای معرفی خواهد شد که محصول خود این کمپانی است. تراشه ای به نام پاینکن (Pinecone)!

پردازنده پاینکن در نتیجه همکاری بین کمپانی شیائومی و لیدکر تکنولوژی، از سال 2014 میلادی شکل گرفت. نتیجه این همکاری منجر به راه اندازی تشکیلات Beijing Pinecone Electronics Co شد. شیائومی 51 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و لیدکر مالک 49 درصد از سهام آن است.

البته تراشه پاینکن در واقع اولین محصول از این کمپانی نیست. اولین گوشی هوشمندی که از محصولات این شرکت در آن استفاده شد، شیائومی ردمی 2A بود که از پردازنده Leadcore L1860C بهره می برد.

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که دو نسخه از پردازنده پاینکن وجود خواهد داشت.

گوشی شیائومی می 5 سی اولین دستگاهی است که با این پردازنده جدید راه اندازی خواهد شد. گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که دو نسخه از پردازنده  پاینکن وجود خواهد داشت. یکی از این پردازنده ها با هشت هسته Cortex-A53 طراحی شده که عملکردی مشابه با پردازنده هلیو پی 10 مدیاتک دارد و نسخه دوم که پردازنده پاینکن 2 (Pinecone 2) نامیده می شود، شامل 4 هسته Cortex A73  و 4 هسته Cortex A53 خواهد بود.

شیائومی در حال حاضر یک اکانت رسمی برای پاینکن در شبکه اجتماعی ویبو باز کرده است؛ اما در حال حاضر اطلاعات زیادی را نمی توان در آن یافت. تولید پردازنده شیائومی کمی هواوی را نگران کرده است. این کمپانی پیش از این تنها تولید کننده پردازنده در کل چین محسوب می شد؛ اما گویا کمپانی نوظهوری در این عرصه سر برآورده است.

گوشی شیائومی می 5 سی انتظار می رود که در اواخر ماه جاری میلادی (فوریه) به طور رسمی معرفی شود. این دستگاه دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی بوده، پردازنده هشت هسته ای پاینکن با سرعت پردازشی 2.2 گیگاهرتز در درون آن قرار گرفته و فضای ذخیره سازی آن با 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تکمیل خواهد شد.

علاوه بر این یک دوربین 12 یا 13 مگاپیکسلی در پنل پشتی جای گرفته و برای دوستداران سلفی یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل جلویی در نظر گرفته شده است. جزئیات مربوط به قیمت این دستگاه هنوز مشخص نشده است.

.

منبع: gizmochina

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر