coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، رکورد طولانی ترین پرواز جهان را شکست

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، رکورد طولانی ترین پرواز جهان را شکست
رکورد طولانی ترین پرواز جهان شکسته شد. قطر ایرویز شرکتی است که این رکورد را از خود به جای گذاشت. پروازهای طولانی اغلب غیر قابل تحمل‎اند و با گردن درد همراه‌اند. با این حال، پرواز جدید شرکت هواپیمایی قطر ایرویز رکورد طولانی ترین پرواز جهان را شکست. این پرواز که از دوحه، پایتخت قطر تا آوکلند در نیوزیلند ادامه داشت، طولانی‌ترین پرواز برنامه ریزی شده در جهان از نظر مدت زمان لقب گرفت.

هواپیمای این پرواز در روز دوشنبه در آوکلند فرود آمد و مدت زمان این پرواز 16 ساعت و 20 دقیقه طول کشید. پرواز برگشت هم از آنجایی که مسیر آن در مخالف باد بود، 17 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید.

هواپیمایی که پرواز با آن انجام شد، یک بوئینگ 777 مدل 200LR است که از 10 منطقه زمانی عبور کرده تا رکورد ثبت کند. چهار خلبان هم دو به دو حضور داشتند تا طولانی‌ترین سفر را تجربه کنند، همینطور طبق گزارش روزنامه نیوزیلند هرالد، 15 نفر از خدمه کابین و مهمانداران آن 1,100 فنجان چای و قهوه، 2,000 نوشیدنی سرد و 1,036 وعده غذایی سرو کردند.

مراسم تاق آب
مراسم تاق آب (این تصویر متعلق به قطر ایرویز نیست)

هواپیما در فرودگاه بین المللی آوکلند با استقبال کامیون‌های آتش نشانی فرود آمد. این کامیون‌های آتش نشانی بخاطر این ثبت رکورد برای این هواپیما تاق آب درست کرده و بدین شکل از آن استقبال کردند.

سرویس جدید این شرکت هواپیمایی، با همکاری همسایه‌اش در خلیج فارس، امارات متحده عربی برگزار می‎شود که بهترین پرواز دبی به نیوزیلند را در بهار برگزار کرد.

خطوط هوایی سنگاپور هم احتمالا می‌خواهد رکورد قطر را با پرواز به شهر نیوآرک نیوجرسی در ایالات متحده با 19 ساعت پرواز بشکند. سنگاپور این سرویس را در سال 2013 بدلیل کاهش درآمد لغو کرده بود.

از نظر مسافت طی شده، شرکت هواپیمایی ایر ایندیا، در پروازی بین دهلی و سانفرانسیسکو، با 9,505 مایل (15,298 کیلومتر) طولانی‌ترین پرواز به حساب می‌آید که 14 ساعت و 30 دقیقه طول کشید.

.

منبع: digitaltrends

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر