;
coinex

مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس

مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس
در این مقاله مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس را با جزییات برایتان آماده کرده ایم. یکی از کمپانی بزرگ غول تکنولوژی جهان، گوگل و دیگری پرچمداری از کمپانی نوظهور شیائومی. برای موشکافی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

امروز نیز یک مقاله جالب درباره مقایسه گوگل پیکسل و شیائومی می میکس برای شما آماده کرده ایم. این دو گوشی از نقاط قوت کمپانی های گوگل و شیائومی به شمار می روند. گوگل به نوعی نکسوس و داستان هایش را کنار گذاشت و از نو مناسب با اکوسیستم خودش، خط تولید گوشی های گوگل پیکسل را آغاز کرد. این گوشی اولین دستگاهی است که با دستیار گوگل (Google Assistant) همگام است و قادر به ارسال درخواست به Google Home است. در این گوشی طراحی جدید و زیبای گلس، بدنه فلز و همچنین سنسور اسکنر اثر انگشت به کار رفته است.

همواره استراتژی طراحی های معمول شیائومی از آیفون الگو برداری می شود؛ اما از آنجایی که شیائومی تلاش خود را برای فروش جهانی آغاز کرده، آنها روش ها و طراحی های جدید و قابل توجه ای را در گوشی های خود به کار بردند. گوشی شیائومی می میکس از سرامیک زیرکونیا ساخته شده که بسیار زیبا و مقاوم در برابر خش است. گرچه کمی لغزنده است و بخاطر همین موضوع کمی پوشش چرم نیز در طراحی به کار رفته است.

صفحه نمایش از هر سمت تا لبه گوشی ادامه دارد. حتی از بالا و این باعث شده که ظاهر منحصر به فردی داشته باشد. هر دو دستگاه دارای طراحی بسیار زیبا و تمیزی هستند، البته که می میکس در بخش ظاهری بهتر عمل کرده است. حال بیایید قبل از آن که بخواهیم بررسی دقیقی روی هر یک از گوشی ها داشته باشیم به شباهت هایی که میان این دو دستگاه وجود دارد، نگاه کنیم.

شباهت‌ها در مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس

گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس در برخی موارد شباهت هایی دارند. در کنار تفاوت اندازه صفحه نمایش، هر دو دارای کیفیت فول اچ دی هستند، درحالی که گوگل پیکسل از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کند و شیائومی می میکس دارای تکنولوژی صفحه نمایش IPS LCD است. پردازنده هر دو گوشی اسنپدراگون 821 است و برای گرافیک از Adreno 530 GPU استفاده می کنند، گرچه که سرعت کلاک پردازنده 821 می میکس کمی بیشتر است. هر دو دستگاه دارای رم 4 گیابایتی هستند و هیچ کدام قابلیت ارتقا حافظه داخلی را ندارند، گوگل پیکسل دارای 32 گیگ و 128 گیگابایت حافظه داخلی است و شیائومی می میکس حافظه های 128 و 256 گیگاباتی استفاده می کند.

دوربین گوشی های پیکسل در محل خوبی قرار گرفته و توانایی هرگونه عکسبرداری را دارد، درحالی که از نظر ما می میکس دوربین ناامید کننده ای دارد. هر دو دارای یک باتری بزرگ و غیر قابل برداشت هستند که می توانند تمامی روز برای شما کار کنند، به خصوص شیائومی می میکس و هر دو به سرعت شارژ می شوند. هر دو دارای سنسور اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی و انجام عملیات پرداخت با موبایل هستند. امکانات معمول دیگر آنها شامل وای فای، بلوتوث 4.2، جی پی اس، NFC و یک پورت دو طرفه Type-C USB برای شارژ شدن و تبادل اطلاعات است.

گوگل پیکسل

گوگل پیکسل و شیائومی می میکس

خط تولید جدید گوگل که جایگزین نسکوس است، هم اکنون درحال تولید بوده که شامل گوشی های گوگل پیکسل و گوگل پیکسل XL می شود. آنها می گویند ساخت گوگل است؛ اما همه ما می دانیم که این دستگاه را HTC برای گوگل تولید کرده است. این ممکن است شما را کنجکاو کند که برای ساخت مدل 2017 پیکسل از چه کمپانی درخواست می شود. امروز ما دقیق تر به گوگل پیکسل نگاه خواهیم کرد تا ببینیم چطور این طراحی جدید پیکسل با گلس زیبا و ساخته شده از فلز می خواهد با شیائومی می میکس مقابله کند.

گوشی گوگل پیکسل دارای صفحه نمایش کوچکتر 5 اینچی AMOLED با وضوح 1920 در 1080 پیکسل (فول اچ دی)  و حدود 441 پیکسل در هر اینچ است. گوشی های گوگل پیکسل به اندازه کافی با تأخیر منتشر شدند، پس آنها قادر به استفاده از پردازنده اسنپدراگون 821 که دارای 10 درصد افزایش عملکرد نسبت به 820 است، به جای استفاده از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپدراگون 820 چهار هسته ای بودند. پردازنده این گوشی دارای دو هسته با سرعت پردازشی 1.6 گیگاهرتز و دو هسته درحال اجرا در 2.15 گیگاهرتز است و برای گرافیک نیز از Adreno 530 استفاده می کند که تمامی نیاز های گرافیکی را برطرف می کند.

این گوشی دارای رم 4 گیگابایتی DDR4 و حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایتی بدون قابلیت ارتقا است. گوشی گوگل پیکسل دارای یک باتری غیرقابل برداشت 2770 میلی آمپری باقابلیت شارژ سریع است.

گوگل با استفاده دوربین های مشابه و فوق العاده در هر دو مدل پیکسل، تصمیم بسیار خوبی گرفته است. دوربین اصلی از سنسور 12.3 مگاپیکسلی استفاده می کند و دارای رونه f/2.0، فاز تشخیص فوکوس خودکار، فوکوس خودکار لیزری، فلش ال ای دی دوگانه و سیستم EIS به جای OIS است. همچنین یک دوربین جلوی فوق العاده 8 مگاپیکسلی با روزنه f/2.0، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتری و قابلیت تصویر برداری فول اچ دی در این گوشی استفاده می شود که قابلیت گرفتن عکس های سلفی بسیار زیبا و برقراری تماس تصویری را به کاربر ارائه می دهد.

بدنه فلزی پشت و شیشه ای زیبای گوگل پیکسل، ظاهری است که برخی مردم بایستی به آن عادت کنند. همچنین در پشت این گوشی یک سنسور اسکنر اثر انگشت نصب شده است. این سنسور به شما قابلیت باز کردن قفل گوشی و یا اجازه انجام عملیات پرداخت های موبایلی را خواهد داد که بخاطر قابلیت NFC شامل Android Pay می شود.

موبایل گوگل پیکسل گواهینامه IP68 ندارد؛ اما به جای آن دارای یک گواهینامه IP53 برای مقاومت در برابر ترشح آب و گرد و غبار است. روی این گوشی نسخه اولیه سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا درحال اجراست، البته که این گوشی به سرعت به روزرسانی ها را از گوگل دریافت می کند. ابعاد گوشی گوگل پیکسل 143.8 x 69.5 x 8.5 میلی متر و وزن آن 143 گرم است. این گوشی در رنگ های مشکی، نقره ای و آبی (این نسخه محدود است) در دسترس است. نسخه 32 گیگابایتی گوگل پیکسل 650 دلار و نسخه 128 گیاباتی این گوشی 750 دلار قیمت خواهد داشت.

شیائومی می میکس

گوگل پیکسل و شیائومی می میکس

کمپانی شیائومی یک تولید کننده چینی است که به خاطر ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمتی مناسب به مشتریان شناخته شده است. همچنین این کمپانی به خاطر فلسفه شباهت طراحی گوشی های خود با آیفون نیز شناخته می شود. به هر حال، به نظر می رسد که شیائومی به خوبی در یک مسیر جدید قرار گرفته است. این موضوع را با نگاه به شیائومی Mi Note 2 و شیائومی می میکس این کمپانی می توان به خوبی فهمید.

گوشی شیائومی می میکس دارای طراحی بسیار متفاوتی است و چند لحظه زمان می برد تا شما متوجه شوید که در این گوشی تنها یک قاب در پایین وجود دارد. صفحه نمایش به سادگی تا بالا و لبه ها کشیده شده است، به طوری که تنها در پایین آن یک حاشیه وجود دارد. طراحی کل دستگاه از سرامیک است که مقاومت دستگاه را بالا می برد؛ اما این طراحی می تواند لغزنده نیز باشد. با این حال، طراحی بسیار زیبا، ظاهری فوق العاده به این گوشی داده است و همچنین این قابلیت را به این گوشی داده تا صفحه نمایش 6.4 اینچی را در اندازه ای کوچکتر ارائه دهد. بیایید ببینیم که این گوشی چگونه می خواهد با گوگل پیسکل مقابله کند.

گوشی شیائومی می میکس دارای صفحه نمایش تبلتی 6.4 اینچی فول اچ دی IPS LCD با وضوح 2040 در 1080 پیکسل و همچنین تراکم پیکسلی 362 پیکسل در هر اینچ است. شیائومی نیز صبر کرد تا از جدیدترین پردازنده کوالکام اسنپدراگون 821 چهار هسته ای استفاده کند که دو هسته درحال اجرا در 2.19 گیگاهرتز و دو هسته در حال اجرا در 2.35 گیگاهرتز دارد. برای نیاز های گرافیکی نیز این گوشی از GPU قدرتمند Adreno 530 استفاده می کند. این گوشی دارای رم 4 گیگابایتی DDR4 است و از حافظه داخلی 128 گیگاباتی بدون قابلیت ارتقا استفاده می کند. شیائومی همچنین دارای یک نسخه دیگر با 6 گیگ رم و 256 گیابایت حافظه داخلی است. این گوشی دارای باتری 4400 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع است.

امیدواریم که بتوانیم یک تجربه عکسبرداری بسیار خوبی با این گوشی داشته باشیم؛ اما شیائومی می میکس نتایج متفاوتی در تست ها دارد. این گوشی دارای دوربین اصلی با سنسور 16 مگاپیکسلی با روزنه f/2.0، فاز تشخیص فوکوس خودکار، فلش ال ای دی دوگانه، همچنین امیدواریم مثل گوگل پیکسل دارای سیستم EIS باشد. همچنین شیائومی شامل یک دوربین جلو 5 مگاپیکسلی می شود که می تواند عکس های سلفی خوبی برای شبکه های مجازی به شما بدهد و یا با آن تماس تصویری برقرار کنید.

شیائومی می میکس با طراحی صفحه نمایش edge to edge ظاهر قابل توجهی دارد. این موضوع برای کمپانی یک قدم بزرگ به شمار می رود که شاید با آن قصد آماده شدن برای فروش جهانی دارند. حتی Mi Note 2 آنها نیز می تواند رقیبی برای گلکسی نوت 7 باشد. اگر آنها خود را آماده کنند و وارد بازار ایالات متحده آمریکا شوند، به راحتی می توانند کمپانی هایی همچون سامسونگ، ال جی و لنوو را تحت فشار قرار دهند.

این گوشی صداهای 24 بیتی برای هدفون ها ارائه می کند، همچنین باتری بزرگ این گوشی می تواند تمامی روز را دوام بیاورد. ابعاد این گوشی 158.8 در 81.9 در 7.9 میلی متر است و اگر چه خیلی بزرگتر از پیکسل XL نیست؛ اما وزن آن 209 گرم است. این گوشی در رنگ های محبوب مشکی و سفید در دسترس خواهد بود. قیمت نسخه 128 گیگاباتی آن 515 دلار و نسخه 256 گیگاباتی 590 دلار خواهد بود.

برنده مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس

گوگل پیکسل و شیائومی می میکس

خب برنده مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس نماینده آمریکایی، یعنی گوگل پیکسل است؛ ولی باید گفت که گوشی شیائومی می میکس در قسمت ساخت و ظاهر یک برنده واقعی است. همچنین قیمت 515 دلاری برای نسخه 128 گیگابایتی آن نیز یک امتیاز به شمار می رود. بزرگترین نقطه ضعف آن محدودیت به ایالات متحده آمریکاست، چرا که تنها با شبکه های AT&T یا T-Mobile کار می کند. علاوه بر این شیائومی توانست صفحه نمایش 6.4 اینچی را در یک بدنه 5.7 اینچی جای دهد تا بتوان آن را راحت تر حمل کرد، گرچه که وزن گوشی بالاست.

بنابراین، ممکن است تعجب کنید که چرا ما در مقایسه گوشی های گوگل پیکسل و شیائومی می میکس پرچمدار گوگل را به عنوان برنده این مقایسه انتخاب کردیم. درحالی که می میکس کیفیت قابل تحسینی دارد؛ اما از دوربین های جلو و عقب ضعیفی برخوردار است. همچنین قرار گرفتن خروجی صدای گوشی در زیر گلس و در وسط دستگاه باعث می شود که کار با گوشی سخت شود، اگر چه بلندگوهای گوشی بسیار خوب کار می کنند. عکسبرداری و صحبت کردن با گوشی از مهم ترین موضوعات در گوشی های هوشمند به شمار می روند.

گوگل پیکسل نسخه 128 گیگاباتی خود را 750 دلار قیمت گذاری کرده است؛ اما در ازای آن شما یک گوشی تمام سرویس دریافت می کنید. شما با این گوشی یک صفحه نمایش بسیار خوب AMOLED با تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به اندازه آن خواهید داشت. همچنین شما با این گوشی بالاترین امتیاز دوربین، Google Assistant، گواهینامه IP53 مقاومت در برابر ترشح آب، اندروید 7.1 نوقا با سریع ترین دریافت به روزرسانی را خواهید داشت.

علاوه بر این، این گوشی با تمامی شبکه های آمریکایی کار می کند که یک مزیت بزرگ به شمار می رود. البته که 230 دلار تفاوت قیمت بسیار زیاد است؛ اما خب در ازای آن شما یک دستگاه کاربردی تر دریافت خواهید کرد.

البته این مطلب، ترجمه‌ای از یک سایت آمریکایی است و شاید بر این اساس، برنده مقایسه این دو گوشی، گوگل پیکسل انتخاب شده است. شما اگر بخواهید با این مشخصات به گوشی مورد نظر خود رای بدهید، کدام دستگاه را انتخاب می کنید؟ شیائومی می میکس یا گوگل پیکسل؟!

منبع:  Androidheadlines

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر