coinex
otetmarket
propification.com

سفری از ال جی وی 10 به ال جی وی 20؛ مقایسه ای خانوادگی

مقایسه دوگوشی ال جی وی 20 و ال جی وی 10
امروز می خواهیم بررسی گوشی های ال جی وی 20 و ال جی وی 10 را با جزییات و موشکافانه انجام دهیم.  برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید:

مقایسه دوگوشی ال جی وی 20 و ال جی وی 10

امروز قصد داریم گوشی ال جی وی 10 که سال پیش به بازار آمد را با گوشی جدید شرکت ال جی، یعنی ال جی وی 20 مقایسه کنیم. از آن جایی که هر دوی این گوشی ها ساخت یک شرکت هستند، مقایسه ال جی وی 20 و ال جی وی 10 می تواند عملکرد این شرکت را در طول زمان نشان دهد. می دانیم که بسیاری از مشتری ها از طراحی ظاهری این گوشی که دارای گوشه های تیز و بدنه استیل ضد زنگ است، ناراضی بودند. به همین دلیل ال جی وی 20 جدید با نوعی آلومینیوم سبک که برای ساخت هواپیما از آن استفاده می شود، ساخته شده است.

برآمدگی هایی که در بالا و پایین این گوشی تعبیه شده باعث می شود که اگر تلفن همراهتان از دستتان افتاد، آسیب نبیند. این کمپانی کره ای با ساختن ال جی وی 10 کار خوبی را شروع کرد و با تولید وی 20 آن را تکمیل کرد. در ابتدا نگاهی کوتاه به ویژگی های مشترک این دو گوشی می اندازیم و سپس هریک را جداگانه و بطور دقیق بررسی می کنیم.

ابعاد فیزیکی ال جی وی 20 و ال جی وی 10 تقریبا یکسان است؛ اما ال جی وی 20 یک میلی متر باریک تر و 18 گرم سبک تر است. صفحه نمایش هر دو گوشی ال سی دی QHD در اندازه 5.7 اینچ است؛ اما صفحه نمایش ال جی وی 20 بسیار شفاف‌تر و روشن‌تر است. پردازنده هر دو گوشی مدل های مختلف اسنپدراگون (Snapdragon) است. رم هر دو 4 گیگابایتی با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی است که قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت حافظه جانبی تا 2 ترابایت را دارد.

دوربین گوشی از سال گذشته اندکی ارتقا یافته، اما دوربین پشت هر دو گوشی 16 مگاپیکسل است و دوربین سلفی آنها 5 مگاپیکسل. هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل بوده و باطری هر دو قابل تعویض است. قابلیت شارژ سریع نیز وجود دارد. هر دو گوشی دارای وای فای، بلوتوث (نسخه 4.1 برای وی 10 و نسخه 4.2 برای ال جی وی 20)، GPS، NFC و پورت یو اس بی برای شارژ گوشی و انتقال اطلاعات است.

ال جی وی 10

ال جی وی 20 و ال جی وی 10

در مقایسه ال جی وی 20 و ال جی وی 10 ابتدا به سراغ ال جی وی 10 می رویم. گوشی ال جی وی 10 در اکتبر سال 2015 با بدنه سیلیکونی و شاسی ضد زنگ معرفی شد. این گوشی دارای دو صفحه نمایش و دو دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش دوم این گوشی مستقل از صفحه نمایش اصلی 5.7 اینچی است و در بالای آن تعبیه شده و می تواند حتی هنگامی که صفحه نمایش اصلی خاموش است نیز کار کند. این ویژگی تکنولوژی “نمایشگر همیشه روشن” نامیده می شود و به افزایش طول عمر باطری کمک می کند. حال می خواهیم وی 10 را دقیق تر بررسی کنیم و ببینیم چگونه در مقابل وی 20 می ایستد.

دوربین اصلی ال جی وی 10 یک دوربین 16 مگاپیکسلی است که قابلیت فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED دارد. شرکت ال جی تصمیم گرفت که برای دوربین سلفی این گوشی نوعی دوربین دوگانه 5 مگاپیکسلی را ارائه دهد تا عکس های سلفی و تماس های تصویری عریض تر و عمیق تری داشته باشید. باطری وی 10 یک باطری 3000 میلی آمپری قابل تعویض است که انتظار می رود یک روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد. امکان شارژ سریع نسخه 2.0 نیز به صاحبان این تلفن همراه داده می شود تا بتوانند در 40 دقیقه گوشی خود را تا 50 درصد شارژ کنند.

اسپیکر ال جی وی 10 در قسمت پایینی این گوشی تعبیه شده است و کیفیت صدای آن در حد متوسط است. ابعاد آن 8.6×79.3×159.6 میلی متر است و 192 گرم وزن دارد. تلفن همراه ال جی وی 10 در رنگ های مشکی، سفید، بژ و آبی با قیمت 670 دلار در بازار موجود است.

ال جی وی 20

ال جی وی 20 و ال جی وی 10

شرکت ال جی گوشی وی 20 را یک سال پس از وی 10 روانه بازار کرد. ال جی برای زیبا تر کردن گوشی خود، اندکی طراحی آن را تغییر داد و به جای استفاده استیل ضد زنگ، از نوعی آلومینیوم سبک استفاده کرد و شاسی سیلیکونی را به قسمت های بالایی و پایینی گوشی انتقال داد تا از خوردن ضربه به بدنه گوشی جلوگیری کند. صفحه نمایش ال جی وی 20 دقیقا مانند وی 10 است (صفحه نمایش اصلی 5.7 اینچی و صفحه نمایش دوم در بالای آن)، اما مشخصا، طراحی داخلی این گوشی ارتقا داده شده است. ال جی وی 20 مخصوص کسانی است که به عکاسی و صدا علاقه دارند. حال آیا این ارتقاها کافی اند؟ آیا وی 20 به قیمتش می ارزد و می تواند وی 10 را شکست دهد؟ جهت یافتن پاسخ این سؤالات با ما همراه باشید.

ال جی وی 20 هم مانند وی 10 دارای دو صفحه نمایش است، صفحه نمایش اصلی 5.7 اینچی با رزولوشن 1440×2560 پیکسل ( تراکم 513 پیکسل در هر اینچ) است. در بالای صفحه نمایش اصلی، صفحه نمایش دوم با رزولوشن 160×1040 پیکسل قرار دارد که حتی اگر صفحه نمایش اصلی هم خاموش باشد، این صفحه نمایش دوم روشن است. شرکت ال جی در این گوشی جدید صفحه نمایش دوم را شفاف تر و روشن تر کرده است تا بهتر بتوان اعلان ها، وضعیت آب و هوا، تاریخ و ساعت و میانبر اپلیکیشن ها را دید.

این صفحه نمایش به منظور ذخیره بیشتر عمر باطری تعبیه شده؛ اما تکنولوژی “صفحه همیشه روشن” خیلی کاربردی به نظر نمی آید. ال جی در ساخت این گوشی از بهترین پردازنده موجود یعنی اسنپدراگون 4 هسته ای 820 کوالکوم 64 بیتی استفاده کرده است (دو هسته 1.6 گیگاهرتزی و دو هسته 2.15 گیگاهرتزی). ال جی وی 20 از رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت برخوردار است.

دوربین ال جی وی 20 دوربینی دوگانه است؛ ال جی یک حسگر 16 مگاپیکسلی با میدان دید 85 درجه و دوربین دیگر مجهز به زاویه دید 135 درجه را در پشت این گوشی قرار داده است که می توانید با استفاده از آنها و امکانات دیگری که به دوربین این گوشی افزوده شده است، عکس هایی با کیفیت بالا داشته باشید. بر خلاف آنچه در وی 10 شاهد بودیم، ال جی تصمیم گرفت که برای دوربین سلفی پرچمدار جدید خود از یک دوربین تک سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده کند. باطری این گوشی یک باطری 3200 میلی آمپری قابل تعویض است که انتظار می رود یک روز کامل بدون نیاز به شارژ کار کند و با وجود شارژ سریع نسخه 3.0، تلفن همراه ال جی وی 20 شما سریع تر شارژ خواهد شد.

اسپیکر ال جی وی 20 در پایین گوشی قرار دارد و کیفیت و حجم صدای بالای آن باعث می شود که گوش دادن به موسیقی با این گوشی تجربه عالی و لذت بخشی را برایتان به همراه داشته باشد. ابعاد فیزیکی این گوشی 7.6×78.1×159.7 میلی متر است و 174 گرم وزن دارد و در رنگ های تیتان (خاکستری تیره)، نقره ای و صورتی در بازار موجود است.

سخن پایانی

ال جی وی 20 و ال جی وی 10

از همان ابتدا نیز مشخص بود که ال جی وی 20 برنده این رقابت است؛ اما بررسی و مقایسه ال جی وی 20 و ال جی وی 10 را انجام دادیم تا شما بتوانید تغییرات و امکانات جدیدی که شرکت ال جی در ساخت وی 20 ایجاد کرده است را ببینید.

گوشی وی 20 از صفحه نمایش دوم باکیفیت‌تر، پردازنده بسیار بهتر، گرافیک بالاتر، رم و حافظه سریع تر، باطری بزرگ تر، کیفیت صدای بهتر، شارژ سریع تر و دوربین بسیار جذاب تری برخوردار است و همچنین دارای اندروید 7 نوقا نیز هست.

.

منبع: androidheadlines

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر