;
coinex

مرگ بر نرم افزار نفوذی!!

مرگ بر نرم افزار نفوذی!!
“مرگ بر نرم افزاری نفوذی” این شعاری بود که دیروز در روبروی بهارستان بارها شنیده شد.

دیروز ظهر ده ها رییس آژانس های تاکسی تلفنی تهران و کرج با حضور در جلوی مجلس شورای اسلامی خواستار پلمپ شرکت های تاکسی یاب آنلاین اسنپ و تپسی شدند. آنها با تجمع در بهارستان تاکید داشتند که با “تداخل صنفی مخالفند و نه با تکنولوژی!”

مخالفت با اپلیکیشن های اینچنینی کار امروز و دیروز نیست. همواره گذر از سنت به مدرنیته با مخالفت های فراوانی از سوی برخی از افراد مواجه شده است و این افراد اغلب کسانی هستند که منافع خود را با این تغییرات در تضاد دیده و بدون شک باید با آن مخالف باشند.

تجمع اعتراض آمیز آژانس های تاکسی تلفنی در جلوی مجلس

اجازه دهید از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم، بگذارید برای لحظاتی حق را به دوستان اتحادیه تاکسی تلفنی های تهران بدهیم. آنها سالهاست که از این طریق امرار معاش کرده و بر سر سفره خانواده خود نان برده اند و به ناگاه با موجی روبرو شده اند که چه بخواهند و چه نخواهند، آنان را درگیر خود کرده است. شاید به این دوستان نیز باید حق داد؛ اما آنها باید یک چیز را به خوبی بدانند. عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم عصر تکنولوژی است و این روزها پیشرفت تکنولوژی با چنان سرعتی همراه شده که درک آن برای بسیاری از افراد جامعه غیر قابل هضم است. البته این موضوع تنها به ایران خودمان محدود نمی‌شود!

اپلیکیشن های اسنپ و تبسی شباهت بسیار زیادی به اوبر دارند. این کمپانی هم، زمانی که در ایالات متحده کار خود را آغاز کرد با مخالفت های بسیاری روبرو شد و تاکسی های زیادی در مخالفت با این کمپانی اعتصاب کردند؛ اما قطار تکنولوژی برای کسی نمی ایستد. این ما هستیم که باید خود را با آن وفق داده و برایش برنامه ریزی کنیم .

عزیزان، هیچ عامل نفوذی در کار نیست. هیچ کس ننشسته تا برای من و شما نقشه بکشد. این ماهیت تکنولوژی است. می آید، تغییر می دهد و هر روز نیز بر سرعتش افزوده می شود. نباید با آن مخالفت کرد، چون مسلما مخالفت با آن جلوی سرعت رشدش را نمی‌گیرد، بلکه فقط ما را از درک کردن درست آن غافل می‌کند. باید بر این قطار سوار شد؛ چون اگر جلوی آن بایستید، بیگمان این قطار نیست که آسیب می بیند!!

.

منبع: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر