;
coinex

اختصاصی تکرا: گزارش از نشست خبری فین تک؛ تهران هاب فین تک خاورمیانه خواهد شد!

روز یکشنبه، دوم اسفند ماه، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با سخنرانی مدیران و مسئولان بالارده فناپ، داتین و اتیک برگزار شد.

روز یکشنبه دوم اسفند ماه، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک (fintechfest) با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه دیروز در کافه آی تی و با سخنرانی مدیران و مسئولان بالارده فناپ، داتین و اتیک برگزار شد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا بیشتر از جزئیات و مسائل مطرح شده در این نشست خبری با خبر شوید.

فین تک امروزه یک نیاز اساسی برای کشورهای توسعه یافته است؛ نیازی مهم در حوزه ارائه خدمات مالی به صورت نوآورانه که در برخی کشورها همچون ایران بسیار جدی گرفته شده است. شرکت فناپ به همراه بانک پاسارگارد امسال نیز رویداد فین تک را برگزار کرده‌اند و شرکت‌های داتین و اتیک (زیر مجموعه‌های شرکت فناپ) از این جشنوراه بزرگ حمایت خواهند کرد.

روز یکشنبه، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک (fintechfest) برگزار شد. در ادامه، گزارش سایت تکرا را از این رویداد مشاهده می‌کنید.

مصطفی نقی پور فر، مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری شرکت فناپ در توضیح فین تک گفت:

رویداد فین‌تک مجموعه‌ای از فناوری های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که به شکل گیری خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک می کند و باعث خواهد شد تا تجربه‌ای جدید از ارائه خدمات مالی رقم بخورد. مرکز نوآوری فناپ از سال گذشته، با هدف حمایت از ایده های نوآورانه کار خود را شروع کرد و تلاش کرد تا با برگزاری رویدادهایی کاربردی در این حوزه، تحولی را در فین تک ایران ایجاد کند.

روز یکشنبه، دوم اسفند ماه، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با سخنرانی مدیران و مسئولان بالارده فناپ، داتین و اتیک برگزار شد.

مصطفی نقی پور در توضیحات خود تاکید زیادی به موضوع اهداف فین تک فست داشت و درباره آن گفت:

ما صرفا به دنبال برگزاری یک مسابقه و اهدای جوایز نیستیم بلکه می‌خواهیم از ایده‌های ناب و تیم‌های توانمند تا پایان مرحله تجاری‌سازی و ورود آن‌ها به بازار حمایت کنیم که بهترین کار برای حمایت از استارت آپ‌ها بر خلاف برخی از شرکت‌ها و روشی است که عمدتا دولت از آن استفاده می‌کند.

نقی پور فر خاطر نشان کرد که فین تک تریگ آپ اولین رویداد فین تکی شرکت بزرگ فناپ در سال گذشته بود که از میان 66 ایده ثبت شده، 15 تیم به مرحله بعد راه یافتند و تنها سه تیم توانستند جایزه 30 میلیونی را به خود اختصاص دهند. همچنین نقی پور نسبت به سال گذشته ابراز امیدواری کرد چرا که از بین برندگان سال گذشته یکی از تیم ها که حمایت فناپ را دریافت کرده بود، توانست از شتابدهی تریگ آپ فارغ التحصیل شود و محصول خود را ارائه دهد و با افتخار کار خود را شروع کند.

نقی پور اضافه کرد: فین تک فست (Fintech Fest) عنوان رویداد امسال است که از سه بخش هک وان (مسابقه برنامه نویسی و حل مسئله ) استارتاپ وان (مسابقه استارتاپی) و نمایشگاه تشکیل شده است. در ادامه توضیحاتی در رابطه با بخش‌های فین تک فست را شاهد هستید:

روز یکشنبه، دوم اسفند ماه، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با سخنرانی مدیران و مسئولان بالارده فناپ، داتین و اتیک برگزار شد.

  • استارت آپ وان

در این بخش شرکت کنندگان شامل صاحبان ایده، برنامه نویسان، طراحان تجربه و رابط کاربری و متخصصان کسب و کار با تشکیل تیم های 4 تا 6 نفری و با راهنمایی مربیان رویداد و دانش و مهارتی که با شرکت در کارگاه های جانبی کسب می کنند، در روز پایانی کمینه محصول خود را که مرتبط با فناوری های مالی است به داوران ارائه می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در پایان رویداد نیز به سه تیم برتر جوایز ارزنده‌ایی اهدا خواهد شد.

  • هک وان

در این بخش صورت مسئله مشخصی در حوزه فناوری‌های مالی مطرح می شود و شرکت کنندگان فرصت ارائه راه حل برای آن را خواهند داشت. در پایان این بخش به شرکت‌کنندگانی که در کوتاهترین زمان بهترین راه حل را ارائه نمایند جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

  • نمایشگاه

در این بخش حامیان رویداد و استارت‌آپ‌های فین تک فرصت معرفی محصولات و خدمات خود به شرکت‌کنندگان را خواهند داشت تا سرمایه گذاران، خبرنگاران و حضار با آنها بیشتر آشنا شوند. در واقع هدف از این بخش، جایگاهی برای معرفی شرکت‌های فین تکی است.

مصطفی نقی پور فر در رابطه با مسابقه برنامه نویسی امسال در فین تک فست گفت:

یک هفته قبل از برگزاری رویداد نوآورانه فین تک، سوال هایی در اختیار علاقمندان قرار داده خواهد شد و آنها فرصت دارند در این زمان، سوال ها را حل و پاسخ ها را ارسال کنند. در پایان بر اساس ویژگی‌هایی همچون نوآوری الگوریتم و عملکرد، از سه نفر به صورت رسمی تقدیر خواهد شد.

روز یکشنبه، دوم اسفند ماه، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با سخنرانی مدیران و مسئولان بالارده فناپ، داتین و اتیک برگزار شد.

مهمترین قابلیت تیم‌های شرکت کننده در رویداد امسال فین تک فست همچون سال گذشته، در اختیار قرار گرفتن لابراتور و ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری با نام فین تک لب (Fintech Lab)است. در واقع افراد می توانند با استفاده از این لابراتور(فین تک لب) در فضایی آزمایشگاهی اما واقعی، محصولات و نرم افزارهای خود را تست  و ارزیابی کنند. همچنین طی این سه روز بیش از 45 مربی به راهنمایی و کمک آنها می آیند تا بتوانند بهترین خروجی ممکن را داشته باشند.

طبق گفته‌های مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ، سه عامل اصلی و بسیار مهم در تصمیمات هیئت داوران این رویداد فین تکی شامل: نوآوری ایده، مشخص بودن مشتریان و بازار هدف، قابلیت پیاده‌سازی و توانمندی تیم مجری طرح است؛ به همین دلیل بهتر است تیم‌های شرکت کننده به این موضوعات توجه بالایی داشته باشند.

نقی پور فر در مورد جوایز خاطر نشان کرد که جوایز امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و برای رویداد فین تک فست 10 جایزه معادل 130 میلیون تومان برای هر سه بخش هک وان، استارتاپ وان و نمایشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین 3 جایزه ویژه هم در نظر گرفته شده است که از طرف شتابدهنده تریگ آپ به استارتاپ‌های واجد شرایط شتاب دهی تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این سه جایزه علاوه بر مبلغ نقدی، به طور عادی و شتاب دهنده نیز خواهد بود که در رشد و بهبود یک شرکت بسیار موثر است.

گفتنی است که طی این نشست خبری، ایلیا وکیلی، معاون فنی شرکت اتیک و احسان رفیعی، مشاور شرکت داتین، اقدام به ارائه توضیحاتی در رابطه با فعالیت این دو شرکت و نقش آنها در رابطه با برگزاری رویداد نوآورانه فین تک کردند اما یکی از مهمترین نکات و صحبت‌های مطرح شده در این رویداد خبری، برای مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری شرکت فناپ، مصطفی نقی پور فر، مبنی بر اینکه شهر تهران در سال 2020 به عنوان هاب فین تک خاورمیانه تبدل خواهد شد، بود.

خبرنگار وب سایت تکرا در گفتکو با مصطفی نقی پور فر، مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ در رابطه با برخی نکات کلید و مهم این رویداد پرسید و پاسخ‌هایی جالب را دریافت کرد:

– آیا جشنوراه امسال نسبت به جشنوراه سال گذشته برتری خواهد داشت؟ به نظر شما آیا کیفیت و سطح شرکت کنندگان بهبود یافته است؟

جشنواره امسال تا به امروز شرکت کنندگان بیشتری نسبت به سال گذشته دارد و به همین دلیل باید امیدوار بود تا ایده‌ها و قدرت شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته پخته‌تر و بهتر باشد. ما بسیار امیدوار هستیم تا اسمال ایده‌ها همچون استقبال بالا، بسیار خوب باشد و بتوانیم امسال نیز 15 تیم را در مرحله بعد داشته باشیم که به لطف خدا بسیاری از آنها را پوشش و  دهیم و در آینده‌ای نزدیک به تجاری سازی و گسترش نزدیک شوند.

-امسال مربیان فنی از شرکت‌های فناپ و زیر مجموعه فناپ هستند یا از خارج از محیط فناپ نیز  مربیانی حضور خواهند داشت؟

در جشنوراه امسال نیز عمد مربیان فنی از شرکت فناپ و زیر مجموعه‌هعای فناپ هستند اما ما سعی کردیم در بخش آموزش کسب و کار از افراد با تجربه در این بخش استفاده کنیم تا شرکت کنندگان حاضر بتوانند بهترین استفاده ممکن را از این رویداد داشته باشند. همچنین ما امسال میزبان یک مربی سرشناس از خارج از کشور خواهیم بود تا شرکت کنندگان از سطح این رویداد رضایت داشته باشند.

-دلیل خروجی پایین سال گذشته در استارت آپ‌های شرکت کننده چه بود؟

سال گذشته ایده‌های خوب و استارت آپ‌های خوبی حضور داشتند اما تعداد کمی از آنها به مرحله شتابدهی رسیدند و قرارداد امضا کردند به همین سبب تعداد خروجی‌ها پایین بود که دلیل آن عدم نیاز به سرمایه گذار یا موافق نبودن با سرمایه گذار و شرایط قرار داد بوده است که در تمامی شتاب دهنده‌ها یک موضوع عادی است.

علاقه مندان به ثبت نام در این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند با مراجعه به سایت این رویداد به نشانی www.fintechfest.ir و همچنین کانال تلگرام فین تک فست به آدرس fintechfest@ مراجعه کنند. لازم به ذکر است که دومین رویداد نوآورانه فین تک قرار است از 18 تا 20 اسفند ماه در دانشگاه خاتم برگزار شود.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر