;
coinex

اپلیکیشن آب و هوا جان انسان‌ها را از فجایع طبیعی نجات می‌دهد.

اپلیکیشن آب و هوا

اپلیکیشن آب و هوا می تواند در مواقع خطر به کمک شما بیاید. کمپانی IBM و کانال آب و هوایی، اپلیکیشنی طراحی کرده است که هشدارهای اضطراری را در هنگام وقوع فجایع از یک گوشی به گوشی دیگر انتقال می دهد و این توانایی را دارد که حتی هنگامی که شبکه بسیار شلوغ است و همه در ارسال پیام هایشان مشکل دارند هم عملکرد داشته باشد. این اپلیکیشن آب و هوا می تواند در مواقع اضطراری بسیار کارآمد باشد.

شبکه های موبایل معمولا برای انتقال پیام ها در شرایط اضطراری با مشکلاتی مواجه اند و معمولا موفق نمی شوند ما را از آخرین اخبار آن فاجعه مطلع کنند یا به ما امکان برقراری ارتباط با خانواده و دوستانمان را بدهند. این اپلیکیشن جدید کانال آب و هوایی، می تواند پیام های اضطراری را حتی در هنگام زلزله، طوفان و حملات تروریستی که شبکه های موبایل بسیار شلوغ هستند و ارتباط تقریبا غیر ممکن می شود، به دست دیگران برساند.

این اپلیکیشن اندرویدی که به طور ویژه برای کشورهای در حال توسعه طراحی شده است، از تکنولوژی توسعه یافته IMB به نام شبکه مِش استفاده می کند و پیام ها را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل می کند. بنابراین این گونه اخبار می تواند حتی وقتی شبکه ها قطع هم هستند، منتشر شوند.

این اپلیکیشن با استفاده از شبکه وای فای و بلوتوث می تواند اطلاعات را در فاصله 200 تا 500 فوتی انتقال دهد و هیچ گونه باطری اضافه تری مصرف نخواهد کرد. مصرف باطری این اپلیکیشن مانند دیگر اپ های معمولی است و نه بیشتر. همچنین شبکه مِش می تواند بدون نیاز به این که تلفن همراهتان را دوباره پیکره‌بندی کنید، استفاده شود.

اپلیکیشن آب و هوا

این روش، مخصوصا برای نواحی توسعه نیافته، بسیار هوشمندانه است. البته که بسیاری از قول هایی که این اپلیکیشن به ما داده بود، هنوز عملی نشده است.

کمپانی OLPC یا همان هر کودک یک لپ تاپ، سعی دارد که کامپیوترهای ارزان قیمت را به نواحی در حال توسعه بیاورد و شبکه هایش را ارتقا دهد. برخی کارشناسان اظهار امیدواری کرده اند که این اپلیکیشن می تواند جلوی سانسورهای دولت را نیز بگیرد.

یکی از بزرگ ترین چالش هایی که شبکه مِش با آن روبه‌رو است، دسترسی به شلوغی بیش از حد شبکه است و در این مورد، منظور از شلوغی شبکه افرادی است که این اپلیکیشن را بر روی گوشی های خود دارند.

یکی از کارشناسان اذعان داشته است که داشتن این اپلیکیشن می تواند کمک بزرگی به ما باشد و هرچه تعداد بیشتری از مردم عضو این شبکه شوند، پیام ها سریع تر بین کاربران منتقل خواهد شد. این شخص همچنین می گوید که شبکه مِش تنها برای هشدار دادن نیست! بلکه می تواند اطلاعات را از چندین اپلیکیشن (از جمله اپ پیام رسانی) جمع آوری کرده و انتقال دهد.

شبکه مِش ازامنیت بالایی برخوردار است. نوعی امضای دیجیتال دارد که به شما اطمینان می دهد افراد مورد اعتماد، این خبر را منتشر کرده اند و خبر دست کاری شده یا تقلبی نیست.

کانال آب و هوایی در حال عرضه اپلیکیشن خود به قاره های آسیا، آمریکای لاتین و آفریقاست. این اپ بسیار کم حجم است ( تنها 3.2 مگابایت!) و حتی با اینترنت های نسل قدیم 2G هم می تواند استفاده شود.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر