;
coinex

امارات متحده عربی و رویای ساخت شهری در مریخ!

امارات متحده عربی می خواهد شهری در مریخ بسازد
کشور امارات متحده عربی پیش از این موفق شده است تا تمدنی را در دل ناسازگارترین و گرم ترین نقطه کره زمین بسازد. اکنون این کشور می خواهد به مریخ هم دست یابد و شهری در مریخ بسازد. این کشور اخیرا طرح پیشنهادی جاه طلبانه ای را برای ساخت شهری در مریخ و یا مستعمره مریخی طی 100 سال آینده اعلام کرده است.

نام این طرح، “مریخ 2117” است و هدف آن، ساخت شهری 60 هزار نفری با سیستم حمل و نقل، غذا و منابع اکسیژن است. گفته می شود، در این طرح ربات ها پیش از ورود انسان، مراحل و ساخت و ساز این مستعمره مریخی را انجام خواهند داد.

شیخ مکتوم بن راشد نخست وزیر امارات متحده عربی در کنفرانسی رسانه ای، گفت: “پروژه امروز بذری است که برای آینده می کاریم و انتظار داریم، نسل آینده از مزایای آن بهره مند شوند.”

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی هم گفته، امارات متحده عربی امیدوار است، این پروژه خدمتی به بشریت باشد. شیخ مکتوم بن راشد همچنین با انتشار کانسپت هایی از این طرح در توییتر، افزود: “طرح پیشنهادی مریخ 2117، راهی برای ادغام چشم انداز ساخت یک مینی شهر و جامعه ای در مریخ با وجود مشارکت های بین المللی است.”

شیخ مکتوم بن راشد همچنین با انتشار کانسپت هایی از این طرح در توییتر، افزود: "طرح پیشنهادی مریخ 2117، راهی برای ادغام چشم انداز ساخت یک مینی شهر و جامعه ای در مریخ با وجود مشارکت های بین المللی است."
مقامات اماراتی در خلال برگزاری اجلاس جهانی دولت‌ها (WGS) در دبی طرح پیشنهادی شهری در مریخ را ارائه دادند. آژانس فضایی امارات متحده عربی پیش از این برنامه ای برای انجام ماموریت مریخ 2021 ارائه داده بود. این شرکت اعلام کرده، قصد دارد، با همکاری ناسا، کاوشگر امید را تا سال 2021، توسعه دهد.

کاوشگر امید، یک کاوشگر به شکل شش ضلعی است که کمی بیش از 1500 کیلوگرم وزن دارد. این کاوشگر دارای پنل های خورشیدی است که امکان تولید 600 وات برق برای شارژ باتری را فراهم می کنند. به این ترتیب با وجود این پنل ها، امکان صرفه جویی در سوخت کاوشگر وجود خواهد داشت و کاوشگر می تواند مدت طولانی تری به ماموریتش ادامه دهد.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، امارات متحده عربی به نهمین کشوری تبدیل می شود که موفق به فرستادن کاوشگر به سیاره سرخ خواهد شد. موضوع دیگر اینکه ماموریت مریخ با پنجاهمین سالگرد تاسیس این کشور همزمان خواهد شد. همچنین با انجام این ماموریت، امارات متحده عربی تاریخ ساز هم می شود؛ چرا که به اولین کشور اسلامی تبدیل خواهد شد که موفق به ارسال کاوشگر به مریخ شده است.

.

منبع: nypost

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر