;
coinex

موسس شرکت گوشی هوشمند ۴ دلاری فریدم 251 به جرم کلاه برداری دستگیر شد!

فریدم 251

فردی که ادعا می‌کرد تولید کننده گوشی‌های هوشمند 4 دلاری با نام فریدم 251 در هند است، دستگیر شد. این فرد که خود را مؤسس شرکت رینگینگ بلز معرفی کرده بود، پس از انجام کلاه برداری میلیونی از یک خریدار، توسط پلیس هند دستگیر و محاکمه شد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

هر چیزی را که می‌شنوید باور نکنید. ساله گذشته، گوشی هوشمند 4 دلاری به نام فریدم 251 (Freedom 251) با قیمت فقط ۴ دلار به بازار هند عرضه شد. اگرچه این گوشی در عرصه مشخصات فنی حرفی برای گفتن نداشت؛ اما قیمت ناچیز آن چشم بسیاری را به سمت خود چرخاند. به‌خصوص افرادی با حقوق پائین که توانی خرید گوشی های هوشمند چند صد دلاری را ندارند. اکنون خبر رسیده است که موهیت گل، مؤسس شرکت رینگینگ بلز (Ringing  Bells) و سازنده این دستگاه، به جرم کلاه برداری بازداشت شده است.

طبقه گفته پلیس، حادثه‌ای که منجر به این بازداشت شد، پیگیری نکردن یک سفارش بود. یک فروشنده گوشی همراه تعدادی دستگاه به قیمت سه میلیون روپیه سفارش داد؛ اما تعداد خیلی کمی از سفارش خود را دریافت کرد. بعضی از آن گوشی‌های دریافت شده که قیمت آنها به ۱.۴ میلیون روپیه می‌رسید، خراب بودند و هنگامی که آن فروشنده با شرکت Ringing Bells تماس گرفت و باقی پولش را طلب کرد، موهیت و دیگر مدیران تهدید به قتل وی و خانواده‌اش کردند.

فروش گوشی فریدم 251 ژوئن سال گذشته آغاز شد و زیر قیمت تولید فروخته شد. در آن زمان این شرکت از طرف برخی متهم به کلاه برداری از طریق ترفند پانزی شد. موهیت گل برای بازپرسی، بازداشت شده است و این موضوع در دست تحقیق و بررسی است. آنچه در این حیطه اهمیت دارد، این است که ارائه قابلیت‌ها مختلف و کیفیت مناسب می‌تواند هزینه قابل توجهی را داشته باشد؛ هرچند که شرکت‌های نامی، به خاطر نام برندشان قیمت گوشی‌ها را از آن چه باید باشد، کمی بیشتر اعلام می‌کنند؛ اما با این حال بهتر است برای خرید دستگاه‌های این چنینی از نام‌های قابل اعتماد در این زمینه استفاده کنیم.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر