;
coinex

پرونده سیم کارت های بی هویت بسته می‌شود

پرونده سیم کارت های بی هویت بسته می‌شود
به گزارش فناوران و به نقل از تکرا پرونده سیم کارت های بی هویت به پایان می‌رسد و بر اساس اعلام رگولاتوری، صاحب همه سیم کارت های فعال کشور دارای هویت مشخص می‌شوند؛ بنابراین هرگونه کلاهبرداری یا مزاحمت به سادگی قابل پیگیری است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین فلاح جوشقانی در این باره گفت: “برنامه ساماندهی سیم کارت های تلفن همراه از شهریور امسال شروع شده و در همان ماه، سی میلیون عدد سیم کارت بی هویت یا دارای نقص هویت بودند”.

وی همچنین گفت: “این عدد تا آذر ماه به شش میلیون و دویست هزار عدد رسید و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، توجه به آن شتاب بیشتری به خود گرفت.”

معاون سازمان تنظیم مقررات درباره تعداد سیم کارت های بی هویت در اپراتور های مختلف گفت:

حدود سه میلیون و صد هزار سیم کارت مربوط به اپراتور ایرانسل، حدود سه میلیون و صد و چهل هزار سیم کارت مربوط به همراه اول، حدود چهل هزار عدد آن مربوط به اپراتور تالیا و باقی آن مربوط به رایتل است.

فلاح با بیان این موضوع که که اطلاع رسانی به مردم از دی ماه صورت گرفته گفت : “از اوایل دی ماه حدود سه میلیون و دویست هزار مشترک به مراکز قانونی مراجعه و مدارک خود را کامل کردند و باقی سیم کارت های بی هویت ابتدا یک طرفه و سپس دو طرفه قطع خواهند شد. در تمام این مدت تنها حدود دویست هزار سیم کارت دو طرفه نشده‌اند که به‌زودی قطع می‌شوند.”

معاون سازمان تنظیم مقررات می‌گوید: “هم اکنون سیم کارت بی هویت فعال نداریم و کسانی که سیم کارت هایشان قطع شده است، می‌توانند با مراجعه به مراکز قانونی و با تکمیل مدارک، سیم کارت خود را فعال کنند.”

فلاح درباره سلب مالکیت دارندگان این نوع سیم کارت ها نیز گفت: ؛هنوز درباره سلب مالکیت سیم کارت های قطع شده، تصمیمی گرفته نشده و مالکان این نوع سیم کارت ها می توانند با حضور در مراکز قانونی و با در دست داشتن مدارک لازم برای وصل مجدد آنها اقدام کنند.”

وی گفت که بر اساس دستور العمل اعلام شده برای ثبت سیم کارت صاحب سیم کارت باید به مراکزخدماتی مراجعه کنند و فقط ارایه مدارک کافی نیست.

معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان بروز برخی تخلفات در دفاتر خدماتی در سال های قبل گفت: متاسفانه برخی سیم کارت ها به نام عده ای بدون اینکه آنها اطلاع داشته باشند، ثبت و فعال شده بود و برخی افراد با استفاده از همین سیم کارت ها کلاهبرداری کرده بودند.

فلاح به این موضوع تاکید کرد که مردم حتما با مراجعه به سایت Mobilecount.cra.ir یا ارسال شماره ملی به شماره 3000504901 از وضعیت سیم کارت خود، آگاه شوند.

وی درباره تعیین تکلیف سیم کارت های قطع شده گفت: “جلساتی با اپراتورهای تلفن همراه خواهیم گذاشت؛ اما هنوز تصمیمی مبنی بر زمانبندی مشخصی برای سلب امتیاز این نوع سیم کارت ها گرفته نشده است. شاید نیاز به تدوین مقررات جدیدی باشد.”

تهیه و گرداوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر