;
coinex

دستیار هوشمند الکسا به‌زودی قادر به تشخیص صداهای مختلف از یکدیگر است

دستیار هوشمند الکسا به‌زودی قادر به تشخیص صداهای مختلف از یکدیگر است
دستیار هوشمند الکسا برای گوشی های هوشمند توسط شرکت آمازون طراحی شده است. در اخبار مربوط به کنگره جهانی موبایل امسال نیز نام این دستیار هوشمند به چشم می خورد؛ چرا که موتورلا اعلام کرده که قرار است از الکسا در نسل بعدی گوشی های خود استفاده کند. گفته شده است که شرکت آمازون در تلاش است تا بتواند تکنولوژی تشخیص صدا را در برنامه دستیار شخصی خود بگنجاند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

این روزها شرکت آمازون و برنامه معروف آن، دستیار هوشمند الکسا در اوج قرار دارد. این دستیار شخصی که توسط خود این شرکت طراحی شده از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد. شرکت موتورلا در نشست خبری خود در نمایشگاه MWC 2017 اعلام کرده است که اسپیکرهای جدید موتو ماد این قابلیت را دارند که بتوانند امکان استفاده از الکسا را برای گوشی های سری موتو زد این کمپانی به ارمغان بیاورند.

علاوه بر این، اعلام شده است که نسل بعدی گوشی های موتو زد این شرکت نیز همراه با این ویژگی تولید خواهند شد. البته آن دسته از افرادی که به گوگل علاقه دارند، می توانند برنامه دستیار شخصی گوگل را از پلی استور گوگل دریافت کنند.

الکسا دستیار هوشمند

بر اساس مقاله‌ای که در مجله تایم منتشر شده، شرکت آمازون در تلاش است تا بتواند قابلیت‌های دستیار هوشمند الکسا در گوشی های موبایل را بیش از پیش ارتقا دهد. یکی از قابلیت‌هایی که می‌توان به چنین برنامه‌هایی اضافه کرد، این است که این دستیار شخصی بتواند میان صداهای مختلف افراد تمایز قائل شود. این شایعه توسط یکی از افرادی که در پروژه طراحی این ویژگی فعالیت می‌کند، منتشر شده است.

در حال حاضر هیچ یک از دستیارهای شخصی که بر پایه دستورات صوتی عمل می‌کنند، نمی‌توانند میان صداهای مختلف تمایزی قائل شوند. این امر شامل دستیارهای دیجیتال هوشمند نام‌های بزرگی است که از آن‌ها می توان به سیری اپل، دستیار گوگل و کورتانا اشاره کرد.

به وسیله تکنولوژی تشخیص صدا، الکسا قادر خواهد بود که شکل امواج صدا را ثبت کند و با استفاده از داده‌های قبلی، آن‌ها را مقایسه کرده و با یکدیگر تطابق دهد. در این صورت الکسا می‌تواند به راحتی صدای کاربر را تشخیص داده و از این طریق خریدهای اینترنتی شخص را انجام داده و یا دیگر دستورهای صوتی را اجرا کند.

این تکنولوژی این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند به وسیله صدا هویت خود را به گوشی منتقل کرده و مانند اثر انگشت، حساب کاربری شخصی خودش را ایجاد کند. این قابلیت Voice ID نامیده شده و گفته می‌شود که از سال 2015 عده‌ای از متخصصان در حال بررسی و آزمایش این ویژگی هستند تا بتوانند آن را در محصولات هوشمند آینده استفاده کنند.

اگر آمازون بتواند این قابلیت را به دنیای تکنولوژی ارائه دهد، می‌تواند از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و در صدر قرار گیرد. هم اکنون نیز محبوبیت دستیار شخصی هوشمند این شرکت در حال افزایش است به طوری که گفته شده است در سال میلادی گذشته، 11 میلیون دستگاه هوشمند به فروش رسیده که در آن‌ها از الکسا به عنوان دستیار هوشمند استفاده شده است.

.

منبع: phonearena

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر