;
coinex

لیتوانی پذیرای استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است

کشور لیتوانی، کشور کوچک قاره اروپا طی یک برنامه جدید در حال جذب نخبگان و استعداد های خارج از اتحادیه اروپا با اقامت دائم است.
کشور کوچک لیتوانی در شمال قاره اروپا تصمیم گرفته است تا در برنامه‌ای تازه، ویزای فوری به مدیران شرکت‌های نوپای فناوری در خارج از خاک اتحادیه اروپا همچون ایران اعطا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع دولتی در کشور کوچک لیتوانی، این کشور قصد دارد تا با اعطای ویزای فوری و دائم به شرکت‌های نوپا و دانش بنیان در خارج از خاک اتحادیه اروپا، این استعدادها را حمایت و به سمت خود جذب کند.

خبرنگار سایت تکرا در گفتگویی با آقای سرگی بوردیلیاک، سفیر اول کشور اکراین (سفارت موقت لیتوانی در ایران) از او در رابطه با طرح دولت لیتوانی پرسید و بعد از اعلام رای دولت لیتوانی، به صورت رسمی اعلام شد که این دولت پذیرای استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایران برای گرفتن ویزای فوری و دائم است پس با ما همراه باشید تا به این طرح جدید از دولت لیتوانی نگاهی داشته باشیم.

کشور لیتوانی، کشور کوچک قاره اروپا طی یک برنامه جدید در حال جذب نخبگان و استعداد های خارج از اتحادیه اروپا با اقامت دائم است.

کشور لیتوانی با جمعیت 3.2 میلیون نفر در شمال شرق قاره اروپا (قاره سبز) قصد دارد تا از کسب و کارهای کوچک و خلاق که در خارج از خاک اتحادیه اروپا هستند، با اعطای ویزای فوری و دائم و سرمایه گزاری حمایت کند. این کشور در تلاش است تا استعداد‌های ناب را از تمام دنیا به سمت خود جذب کند.

گفتنی است که اولویت در این طرح با افرادی است که در حوزه‌های بیوتکنولوژی، فناوری لیزر، الکترونیک و فناوری نانو، فناوری اطلاعات و مکاترونیک یا در واقع رشته‌های مهندسی الکترونیک و مکانیک فعالیت دارند، است؛ اما تمامی شرکت‌ها در هر حوزه با ایده‌های جدید و مهم اقتصادی می‌توانند در این طرح جالب، شرکت کنند.

علاقه‌مندان در استارتاپ‌ ها و شرکت‌های دانش بنیان در کشورمان برای پیگیری بیشتر این مضوع می‌توانند به سفارت لیتوانی که همان سفارت اوکراین در ایران است به آدرس تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک 10 و یا سایت این سفارت به آدرس iran.mfa.gov.ua مراجعه کنند و شانس خود را برای موقعیتی ویژه محک بزنند.

جالب است بدانید در این وضعیت که که فرار مغزها در سراسر جهان به بالاترین حد خود رسیده است و آمریکا دیگر برای استعدادهای ایرانی محیطی امن و سالم به دلیل دستورات جالب و تامل برانگیز دونالد ترامپ نیست، فعالیت کشورهای اروپایی که چندان قدرت و شهرت زیادی ندارند و قصد دارند برای آینده سرمایه گذاری بزرگی داشته باشند، به اوج خود رسیده است که از نمونه‌های بارز آن باید به لیتوانی و استونی اشاره داشت.

شما درباره برنامه جدید دولت لیتوانی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها چگونه فکر می‌کنید؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر