;
coinex

ایلان ماسک: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم احتمالا یک بازی شبیه سازی شده است!

ایلان ماسک: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم احتمالا یک بازی شبیه سازی شده است!
فرستادن گردشگران برای سفری به دور ماه
، از آخرین ایده‌های بزرگ ایلان ماسک ، کارآفرین و تکنولوژیست مشهور سیلیکون ولی محسوب می‌شود، کسی که به تبدیل کردن شور و شوقش به شرکت‌های رویایی مشهور است.

ماسک که در چند دهه اخیر به‌عنوان یکی از نوآوران برتر ایالات‌متحده آمریکا مطرح شده است. بنیان‌گذار شرکت‌های پی پال، تسلا موتورز سازنده خودروهای الکتریکی و اسپیس ایکس شرکت فضایی سازنده موشک و فضاپیما بوده است.

اسپیس ایکس به‌تازگی اعلام کرده، دو شهروند مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت سفر دور ماه به شرکت اسپیس ایکس پرداخت کرده‌اند. سفر این گردشگران فضایی (در صورت انجام؛ چالش‌های چنین سفری با وجود زمان‌بندی عجیب شرکت بر کسی پوشیده نیست!)  دورترین سفر انسان به اعماق فضا از دهه 1970 تاکنون خواهد بود.

در بخشی که کارآفرینان همواره از مون شات (دستاوردهای بزرگ) صحبت می‌کنند، ماسک همیشه یکی از بزرگ‌ترین خیال‌پردازان بوده است.

این کارآفرین 45 ساله متولد آفریقای جنوبی، باوجود چندین سرمایه‌گذاری بزرگ، در حال انجام پروژه‌های بلندپروازانه ای است. در کنار به عهده داشتن ریاست شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، وی رئیس هیئت‌مدیره شرکت سولارسیتی است، شرکت سازنده پنل های خورشیدی که سال گذشته توسط تسلا خریداری شد. ماسک همچنین بنیاد خودش را که بر روی آموزش، انرژی‌های پاک و سلامت کودکان متمرکز است، راه‌اندازی کرده است.

وی سال 2012 با نوشتن مقاله‌ای در مورد سیستم حمل و نقل فوق‌سریع “هایپرلوپ” که امکان سفر مردم با سرعت مافوق صوت را فراهم خواهد کرد، بار دیگر بحث‌های جدیدی را در دنیای تکنولوژی مطرح کرد. ایلان ماسک، پس از این جزئیات پروژه هایپرلوپ را در دسترس شرکت‌ها و کارآفرین‌هایی که علاقه‌مند به این مبحث بودند، قرار داد.

ایلان ماسک نمی‌نشیند و منتظر چیزی نمی‌ماند!

او نمی‌نشیند و منتظر چیزی نمی‌ماند!

به گفته جان داوسون، تحلیلگر ارشد تحقیقات موسسه جک داو: “ایلان ماسک خیال‌پردازی است که دارای اشتیاق‌های مهمی است که برای رسیدن به قدرت یاری‌اش می‌کنند. او فقط نمی‌نشیند و منتظر افرادی نمی‌ماند تا کاری انجام دهند. او خودش بیرون می‌رود و این کارها را انجام می‌دهد.”

به نظر می‌رسد، ماسک در ترسیم ایده‌های بزرگ (ازلحاظ کلی) و سپس به خدمت گرفتن افراد ماهر برای انجام چنین کارهایی استعداد عجیبی دارد.

راب اندرل تحلیلگر ارشد گروه اندرلی در مورد او می‌گوید: “به نظر می‌رسد، او قادر به تمرکز نیست. او فقط دوست دارد، ایده‌های جدید مطرح کند و در چینش افرادی برای عملی کردن (این ایده‌ها) بسیار خوب عمل می‌کند. به همین خاطر است که او قادر به انجام کارهای بسیاری است.”

در همین حال بسیاری از اینکه کسب‌وکارهایش صرف‌نظر از کارهای عجیب‌وغریب او، به‌سرعت به ارزش بالایی می‌رسند، متعجب هستند.

اندرل در این مورد می‌گوید: “ماسک قطعا ایده‌هایش را می‌فروشد. این واقعیت که کسب و کارهای او چنین عمر طولانی داشته‌اند، نشان می‌دهد، او فقط یک ایده پرداز تو خالی نیست.”

ایلان ماسک و مبارزه با شر!

مبارزه با شر!

ایلان ماسک بیش از یک سال قبل، در ایجاد موسسه تحقیقاتی که به توسعه هوش مصنوعی که به مردم به‌جای صدمه زدن، کمک خواهد کرد شرکت داشت.  ماسک با ورود به این عرصه، خود را در میان بحث روز دنیای تکنولوژی دید که بیان می‌کرد، هوش مصنوعی قادر به نابودی انسانیت است.

غول‌های تکنولوژی از جمله گوگل، اپل و مایکروسافت در حال سرمایه‌گذاری بر روی ماشین‌های هوشمندتر هستند تا زندگی انسان را بهبود بخشند. ماسک در خلال کنفرانسی که در کالیفرنیا برگزار شد، گفته بود: “اگر ما برخی از سیستم‌های دیجیتالی فوق هوشمند را بسازیم که ما را به روش‌های بسیاری یاری دهند، چنین چیزی خوشایند خواهد بود.”

او استدلال می‌کند، حتی در این وضعیت خوشایند با سیستم‌های فوق هوشمند، انسان‌ها از لحاظ کارایی، هم‌راستای ماشین‌ها نبوده و همچون گربه‌های خانگی خواهند بود.

ماسک می‌گوید: “من دوست ندارم، یک گربه خانگی باشم!”

این ایده، با پیش‌بینی ساخت شبکه‌های عصبی که قادر به اتصال مغز انسان‌ها به هم است، مطرح‌شده است.

ایلان ماسک در این مورد در خلال کنفرانسی، گفته بود:"من بحث‌های زیادی در مورد شبیه‌سازی کرده‌ام، این ایده‌ای دیوانه‌وار‌است."

زندگی در یک بازی!

برخی از ایده‌هایی که او ارائه داده، این سؤال را مطرح کرده که آیا او یک خیال‌پرداز است و یا یک دانشمند دیوانه؟! او سال گذشته، ایده‌ای را مطرح کرد که بیان می‌کرد، ممکن است، جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، یک بازی شبیه سازی شده باشد.

ماسک در این مورد در خلال کنفرانسی، گفته بود: “من بحث‌های زیادی در مورد شبیه‌سازی کرده‌ام، این ایده‌ای دیوانه‌وار‌ است.”

او معتقد است که “شانس اینکه ما دارای اساس زندگی واقعی باشیم، یک در میلیارد است!”

ماسک هم‌اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند و شهروند کشورهای ایالات‌متحده، کانادا و آفریقای جنوبی به حساب می‌آید.  او اواخر دوره نوجوانی به کانادا و سپس به ایالات متحده نقل مکان کرد و تحصیلات خود را در رشته‌های فیزیک و کسب و کار از دانشگاه پنسیلوانیا به اتمام رساند.

وی پس از فارغ‌التحصیلی از ادامه تحصیل در دانشگاه استنفورد صرف‌نظر کرد و Zip2 را راه‌اندازی کرد، شرکتی که نرم‌افزار نشر آنلاین را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌داد.

او زمانی که کمتر از سی سال داشت، با فروش شرکت Zip2 به شرکت سازنده کامپیوتر Compaq به مبلغ 300 میلیون دلار در سال 1999، نخستین میلیون دلارهای زندگی‌اش را پس‌انداز کرد.

شرکت بعدی ماسک، X.com بود که درنهایت با پی پال، شرکت پرداخت آنلاین، ادغام شد. پی پال هم درنهایت در سال 2002، به قیمت 1.5 میلیارد دلار توسط غول خرده فروشی eBay خریداری شد.

فوربس ارزش خالص فعلی ایلان ماسک را 13.4 میلیارد دلار برآورد کرده است.

.

منبع: tribune

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر