;
coinex

ورنر هرتسوگ : از مدرسه فیلم‌ سازی دست بکشید و در کلاس آنلاینم شرکت کنید!

ورنر هرتسوگ: از مدرسه فیلم‌ سازی دست بکشید و در کلاس آنلاینم شرکت کنید!
شرکت در دوره‌های فیلم‌سازی سینماگر نابغه‌ای همچون ورنر هرتسوگ، فرصت نادری است، احتمالا شانس شرکت در کلاس‌های حضوری هرتسوگ، برای بسیاری یک در چند میلیون باشد! اما اکنون، فیلم‌سازان سراسر دنیا امکان استفاده از کلاس‌های آنلاین ورنر هرتسوگ رادارند.

هرتسوگ که بیش از شش دهه است، در سینمای مستقل فعالیت دارد، بیش از 70 فیلم ساخته و در چند دهه گذشته، با مستندهای شاخصش ازجمله مرد گریزلی (2005) و در ژرفا (2011) شناخته‌شده است.

رویکرد نامتعارف هرتسوگ در فیلم‌سازی در خلال شش دهه فعالیتش برای او 50 جایزه سینمایی به ارمغان آورده است. راجر ایبرت، منتقد سرشناس در مورد هرتسوگ، نوشته:”او هرگز حتی یک فیلم که ضعیف، شرم‌آور و به دلایل عملی نساخته شده باشد، ندارد؛ حتی فیلم‌های شکست‌خورده او هم دیدنی هستند.”

با پرداخت مبلغ 90 دلار امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین ورنر هرتسوگ را خواهید داشت، در این دوره 20 جلسه‌ای (بیش از 5 ساعت ویدئو) هرتسوگ از مباحثی همچون تکنیک‌های قصه‌گویی، فیلم‌برداری، لوکیشن و تأمین مالی شخصی و.. می‌گوید.

هرتسوگ در تریلر دوره آنلاین فیلم‌سازی مستر کلاس می‌گوید:”وقت زیادی را صرف مدرسه‌های فیلم‌سازی می‌کنید و هزینه آن‌هم بسیار زیاد است. می‌توانید، ضروریات فیلم‌سازی را خودتان ظرف دو هفته بیاموزید.”

این نخستین بار نیست که هرتسوگ، تخصص فیلم‌سازی خود را در اختیار هنرآموزان می‌گذارد. او در سال 2009 هم با راه‌اندازی مدرسه فیلم روگ چنین کاری را انجام داده بود. هرتسوگ در مدرسه فیلم‌سازی خود، سالانه سمینار چهارروزه‌ای را برگزار می‌کند. اما تجربه کلاس آنلاین با هرتسوگ، مسئله دیگری است.

در توضیحات دوره فیلم‌سازی ورنر هرتسوگ در وب‌سایت مستر کلاس، نوشته‌شده: “زمانی که کارگردان افسانه‌ای ورنر هرتسوگ 19 سال داشت، دوربینی دزدید و اولین فیلم‌هایش را با آن ساخت. سازنده 70 فیلم و برنده 50 جایزه سینمای، به شما فیلم‌سازی مستند و داستانی را خواهد آموخت. در این دوره تکنیک‌های قصه‌گویی، فیلم‌برداری، لوکیشن، تامین مالی شخصی، مصاحبه مستند و تبدیل ایده‌هایتان به فیلم آشنا خواهید شد.”

هرتسوگ نقل‌قول مشهوری دارد:”من افرادی که به‌عنوان نگهبان کلوب های شبانه و یا دیوانه‌خانه‌ها کار می‌کنند را ترجیح می‌دهم. باید در ابتدایی‌ترین شکل زندگی، بزیستید!”

احتمالا هیچ فیلم‌سازی (چه در سینمای مستند و چه داستانی) به چنین نگاه عینی و منحصربه‌فردی دست نیافته باشد. برای دریافت ویدئوهای آموزشی این دوره، می‌توانید به وب‌سایت مستر کلاس مراجعه کنید. همچنین در صورت عدم دسترسی به کارت‌های بین‌المللی می‌توانید از راه‌حل‌های جایگزینی دیگری استفاده کنید!

تریلر رسمی دوره آنلاین فیلم سازی ورنر هرتسوگ در مستر کلاس

.

منبع: masterclass

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر