;
coinex

مسیر آزمایشی هایپرلوپ وان در صحرای نوادا ساخته می شود

هایپرلوپ وان درحال ساخت مسیر آزمایشی در صحرای نوادا است

 هایپرلوپ وان پس از کمی تأخیر،  عکس‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد، شرکت در حال ساخت یک مسیر آزمایشی در مقیاس کامل در صحرای نوادا است.

عکس‌هایی که این شرکت در خلال کنفرانس راه‌آهن خاورمیانه در دبی منتشر کرد، لوله‌هایی به طول 50 متر و قطر 3.3 متری را نشان می‌دهد که برای آزمایش هایپرلوپ در حال نصب هستند. هایپرلوپ وان این مسیر آزمایشی را “DevLoop” نام‌گذاری کرده است.

زمانی که مراحل ساخت این مسیر آزمایشی به پایان برسد، حلقه‌ای به طول 30 مایل را در خارج از شهر لاس‌وگاس ایجاد می‌کند که هایپرلوپ وان امیدوار است، آزمایش‌های مقیاس کامل نخستین سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ جهان را در آن انجام دهد.

ایده سیستم حمل‌ونقل فوق‌سریع هایپرلوپ، در سال 2013 توسط ایلان ماسک، مطرح شد. از آن زمان تاکنون، ایده او هواخواهان بسیاری در سراسر جهان یافته است. ماسک پیش‌بینی کرده بود، این سیستم حمل‌ونقل زمینی که از لوله‌های خلأ، ماگلو (همان تکنولوژی به‌کار رفته در قطارهای مغناطیسی)، سیستم نیرومحرکه بدون اصطکاک و پاد بهره می‌برد، می‌تواند با سرعتی نزدیک به‌سرعت صوت (۱۲۳۶ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. این سیستم در صورت موفقیت، می‌تواند برای کاهش مسیرهای طولانی بین‌شهری و کشوری کاربرد داشته باشد.

مسیر آزمایشی هایپرلوپ وان در صحرای نوادا ساخته می شود

حال، شرکت هایپرلوپ وان امیدوار است، مراحل احداث مسیر آزمایشی خود را تا پیش از پایان نیمه اول سال جاری به پایان برساند. این شرکت در سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای را با مقامات شهر دبی و امارات متحده عربی برای امکان‌سنجی سیستم حمل‌ونقل فوق پیشرفته خود به امضا رساند.

راب لوید، در این مورد گفته بود، احتمالا دبی صاحب نخستین سیستم هایپرلوپ جهان خواهد شد. وی در خلال کنفرانس راه آهن خاورمیانه در دبی هم اعلام کرد: “با همکاری یکدیگر، منطقه خاورمیانه قادر به ایجاد تراکم مجازی بیشتر، بدون تراکم و آلودگی، نوآوری، بهره‌وری، رشد اشتغال و سهیم شدن قدرتمندتر دانش، کار و سرمایه‌گذاری خواهد بود. ساخت سیستم هایپرلوپ می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی اقتصاد داشته باشد و هر شهری در این منطقه را در عرض کمتر از یک ساعت (برای دیگر شهرها) قابل‌ دسترس کند.”

مسیر آزمایشی هایپرلوپ وان در صحرای نوادا ساخته می شود

باوجودی که هایپرلوپ نهایتا در حال عملی کردن طرح خود است، اما رقابت شدیدی را با شرکت‌های دیگر به‌ویژه هایپرلوپ تکنالجیز دارد. اما هایپرلوپ وان تنها شرکت فعال درزمینهٔ سیستم حمل‌ونقل هایپرلوپ است که توانسته موفقیتی در آزمایش بخش‌های مختلف هایپرلوپ به دست آورد و اکنون، ساخت مسیر آزمایشی در نوادا می‌تواند جهش قابل‌توجهی محسوب شود.

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر