;
coinex

خودروی بدون راننده فولکس واگن با نام Sedric؛ تحولی شگرف در صنعت خودرو سازی

خودروی بدون راننده فولکس واگن با نام Sedric؛ تحولی شگرف در صنعت خودرو سازی

شرکت فولکس واگن که یک شرکت خودرو سازی آلمانی بوده که در سال 1937 تاسیس شده و معنای آن “خودروی مردم” است. صنایع اتومبیل سازی نیز مثل سایر صنایع موجود در دنیا، برای تولید محصولاتی کاربرپسند و مدرن‌تر، باهم رقابت می‌کنند؛ به طور مثال می‌توان به عرضه‌ی خودروهای الکتریکی و هیبریدی اشاره کرد که با دورنمای محافظت از زیست محیط طراحی و ساخته شده و یا ارائه خودروهای هوشمندی که می‌توانند تا حدودی از بروز تصادفات در اثر سهل انگاری یا خواب آلودگی راننده بکاهد.

 شرکت فولکس واگن نیز برنامه‌هایی برای آینده صنعت خودرو سازی در سر دارد. در حال حاضر این شرکت خودرویی را به نام Sedric معرفی کرده است که کوتاه شده‌ی نام اصلی این خودرو self-driving car و به معنای خودروی بدون راننده است. این خودرو درواقع به گونه‌ای است که هم خود می‌توانید از آن استفاده کنید و هم می‌توانید آن را با هر کسی که مایل باشید به اشتراک بگذارید.

 شرکت فولکس واگن با معرفی Sedric تحولی بزرگی را در زمینه تکنولوژی و مکانیک به ارمغان آورد؛ چرا که این خودرو، یک خودروی سطح 5 هوشمند و اتوماتیک است. اتوماتیک بودن این خودرو چیزی فراتر از گیربکس آن است و بدین معناست که این خودرو به هیچ اپراتوری نیاز ندارد. سطح 5 به خودرویی اطلاق می‌شود که در فرایندهای تعویض دنده، استفاده از کلاچ، چرخاندن فرمان، و فشار دادن پدال‌های گاز و ترمز به راننده احتیاج ندارد. فرقی که بین خودروهای سطح 3 و 5 وجود دارد این است که خودروهای سطح 3 به خودروهای بدون راننده اطلاق می‌شود، اما وجود شخصی که این فرایند را نظارت کند الزامی است؛ در حالی که خودروهای سطح 5 به هیچگونه راننده و یا اپراتور نیاز دارد، و کسانی که در این خودرو نشسته اند، می‌توانند مطالعه نموده و حتی بخوابند!

این خودرو دارای یک ریموت کنترل از راه دور است و شما با فشردن یه کلید می‌توانید خودروی خود را در هر جا که باشید احضار کنید. شما می‌توانید از این خودرو برای رساندن بچه‌ها به مدرسه استفاده کنید و یا حتی در زمان خرید با احضار این خودرو‌، خریدهایتان را تا در منزلتان جابجا نمایید.

خودروی بدون راننده فولکس واگن با نام Sedric؛ تحولی شگرف در صنعت خودرو سازی

کابین

شیشه‌ی جلوی این خودرو یک شیشه‌ی معمولی نیست و یک نمایشگر OLED بوده که اطلاعاتی در مورد مسیر حرکتی برنامه‌ریزی شده خودرو، وضعیت ترافیک و هر آنچه را که مسافران بخواهند را نشان می‌دهد. فولکس واگن در رابطه با Sedric گفت:

ساخت کابین این خودرو به گونه‌ای است که شما احساس می‌کنید در یک سالن، بدون هیچگونه صدای مزاحمی، نشسته‌اید. همچنین از مرغوب‌ترین چرم‌ها برای ساخت صندلی‌های این خودرو ساخته شده و برای ساخت قسمت‌‌های دیگر اتاق خودرو، از مواد طبیعی استفاده شده است.  Sedric راننده‌ای ندارد، پس درنتیجه هیچگونه پدال و فرمانی نیز برای این خودرو تعبیه نشده است، که این موجب می‌شود شما با نشستن در این خودرو، یک حس خوشایند و بکر را تجربه کنید، تجربه‌ای که موجب می‌شود شما احساس کنید که گویا در منزلتان بوده و بر روی مبل خود نشسته اید.

خودروی بدون راننده فولکس واگن با نام Sedric؛ تحولی شگرف در صنعت خودرو سازی

شرکت فولکس‌ واگن هنوز اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های فنی و همچنین قیمت این خودروی خودران اعلام نکرده است.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر