;
coinex

ریکپچا نامرئی گوگل راحت تر انسان را از ربات تشخیص می‌دهد

ریکپچا نامرئی گوگل

کمپانی گوگل، به تازگی با تولید ریکپچا (Recaptcha) نامرئی گوگل قدم بزرگی در بهبود شرایط برای کاربران و سایت‌ها در اینترنت داشته است.در ادامه با تکرا همراه باشید.

ربات‌ها معمولاً در اینترنت عوامل مخربی هستند که هدف آن‌ها اسپم، خرابی و بسیاری عوامل مشکل ساز دیگر است؛ بنابراین، سیستمی نیاز است که از وقوع چنین حوادث و نفوذ ربات‌ها جلوگیری کند. سیستم‌های کد امنیتی زیادی در سال‌های گذشته برای تشخیص ربات‌ها از انسان ساخته و استفاده شده‌اند که معمولاً به عنوان یک جوک و مایه دردسر برای انسان‌هایی هستند که مشغول پر کردن فرم‌های آنلاین آن‌ها می‌شوند.

کد امنیتی مخصوص شرکت گوگل به نام Recaptcha V2، با باکس‌هایی ساده که فقط نیاز به تیک زدن عبارت “من ربات نیستم” آن‌ها است، جایگزین کدهای امنیتی با کلمات موج دار شدند و به صورت گسترده‌ای در اینترنت توسط سایت‌های مختلف استفاده می‌شوند. اکنون، این کمپانی با حذف این باکس‌های انتخاب، یک قدم دیگر به جلو برداشته و در بیشتر موارد سعی در پیشبرد این سیستم امنیتی نسبتا جدید دارد.

ریکپچا نامرئی گوگل

ریکپچا نامرئی گوگل که برای تشخیص بین انسان و یک روبات برنامه ریزی شده، متغییر های زیادی را از جمله حرکت ماوس، آی پی و غیره را بررسی می‌کند. اگر تشخیص داده شد که کاربر یک انسان است تنها کلیک بر روی باکس انتخاب کافی خواهد بود. در غیر اینصورت کاربر موظف به انجام یک پازل ابتدایی می‌شود، برای مثال تعدادی عکس به کاربر نشان داده می‌شود و کاربر نیز موظف است که تمامی عکس‌هایی که در آن‌ها نشانه‌ها و تابلوهای خیابان وجود دارد را انتخاب کند.

حال، ریکپچا نامرئی گوگل این روند تیک زدن که گاهی موجب آزار کاربران می‌شود را حذف کرده است. اگر الگوریتم کاملاً مطمئن نباشد که شما یک انسان هستید، پازل را دریافت می‌کنید ولی بازهم این یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود. قطعاً این امر باعث خوشحالی کاربران و صد البته توسعه دهندگان وب خواهد شد، چرا که باعث افزایش سرعت عملیات کاربران و همچنین تأثیر آن بر رضایت آن‌ها از وب سایت‌ها می‌شود.

.

منبع: AndroidPolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر