;
coinex

مدیرعامل فناپ: قدرتمندترین سلاح فین تک حذف واسطه است!

رویداد فین تک فست با هدف حمایت از حوزه فین تک در حالی به کار خود پایان داد که مدیر عامل فناپ صحبت‌های مهمی در رابطه با فین تک در ایران کرد.
شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ، در مراسم اختتامیه رویداد فین تک فست که با همکاری مرکز نوآوری‌های فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های اتیک و داتین ایجاد شده است، سخنرانی بسیار پر رنگی را در حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان داشت. در ادامه با تکرا همراه باشید.

رویداد فین تک فست که از روز چهارشنبه، 18 اسفند ماه در دانشگاه خاتم آغاز شد بالاخره در روز جمعه، 20 اسفند ماه شاهد یک اختتامیه باشکوه و با حضور مدیرانی چون شهاب جوانمردی، دکتر مجید قاسمی و سورنا ستاری بود. این رویداد با همکاری مرکز نوآوری‌های فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های اتیک و داتین ایجاد شده است و هدف از آن، حمایت از کسب و کارها و ایده‌های فین تکی برتر به منظور حل چالش‌های نظام پولی و بانکی به صورت خلاقانه و نوآورانه است.

به نقل از روابط عمومی شرکت فناپ و به گزارش تکرا، شهاب جوانمری، مدیر عامل شرکت فناپ، در مراسم اختتامیه رویداد فین تک گفت:

 اغلب اوقات تصور می کنیم که آنچه در یک فیلم می‌بینیم قرار است در آینده ای دور اتفاق بیفتد؛ اما اگر به تحولات تکنولوژی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تحقق موضوعات در آینده ی نزدیک دور از ذهن نیست؛ همچنین فناوری‌هایی که آن ها را به عنوان فناوری‌های گسسته میشناختیم در حال همگرا شدن هستند.

جوانمردی در ادامه صحبت‌‌های خود گفت:

رویداد فین تک فست با هدف حمایت از حوزه فین تک در حالی به کار خود پایان داد که مدیر عامل فناپ صحبت‌های مهمی در رابطه با فین تک در ایران کرد.

 افراد باید بتوانند از پیچیده ترین فناوری ها بهره مند شوند و فناوری‌‎ها باید تجربه کاربری خوبی را برای کاربران رقم بزنند. به این نکته توجه کنید که قرار نیست کسب و کارهای سنتی از بین بروند هنوز ابعاد بزرگ مالی در دست کسب و کارهای سنتی است اما نوع مشارکت با آن ها در حال تغییر است

جوانمردی خاطر نشان کرد که بسیاری از اتفاقات ایده ای می‌تواند توسط شما رقم بخورد تا به عنوان یکی از تامین کنندگان این حوزه باشید. در آینده نه چندان دور فناوری‌ها همگرا می شوند  تا دنیای جدی را رقم بزنند. اگر به این مسائل باور داشته باشید می‌توانید در تحقق این آرزوها نقش داشته باشید چرا که دنیا در حال حرکت به سمت مدل‌های اشتراکی است.

شهاب جوانمردی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

 تا سال 2020 بخش قابل توجه تحولات فین تک در بانکداری خرد، انتقال پول و پرداخت اتفاق می افتد. باید محرک های ظهور و رشد فین تک را  مد نظر قرار دهید. تغییر در ترجیح مصرف کنندگان در خصوص روش‌های تراکنش به رشد فین تک کمک می کند و فین تک به این سمت می رود که دولت ها را مجبور کند از این روند پشتیبانی کنند.

مدیرعامل فناپ در رابطه بانقش دولت در این حوزه بیان داشت:

بهترین کار دولت این است که خطوط قرمز را مشخص کند و کار دیگری انجام ندهد. در واقع یعنی هیچ مداخله ای نداشته باشد. مطمئنا با این حرکت از طرف دولت، اتفاقات مثبتی  رخ خواهد داد اما در حال حاضر مجموعه‌های زیادی در این کار دخیل هستند که بازتاب منفی خواهد داشت و باعث شده شرکت‌های فین تکی مشکلات بسیار زیادی داشته باشند.

شهاب جوانمردی، مدیر عامل فناپ، تاکید کرد که با نگرش‌های درست می توانیم  تا سال 2020 نفر اول خاورمیانه باشیم  و تهران در سال 2020 هاب فین تک منطقه باشد. فرصت‌های بسیاری در حوزه فین تک برای ما وجود دارد مگر اینکه شرایط سیاسی اجازه رسیدن به این هدف را به ما ندهد اما در هر صورت ما نخبگان و علاقه مندان بسیار زیادی را در حوزه فین تک داریم که باعث شده تمامی زیر ساخت‌های نیروی انسانی و دانش این مسئله وجود داشته باشد.

جوانمردی در تشریح فناوری‌های کلیدی در فین تک بیان داشت:

اینترنت اشیا، بیگ دیتاها، هوش مصنوعی و علوم شناختی به ما کمک می کنند با قدرت بیشتر وارد این حوزه شویم که در نهایت باعث برتری ما خواهد شد.

او افزود: آنچه همکاری بانک ها با استارتاپ‌ها را میسر می‌کند این است که این فرهنگ به وجود بیابد که فین تک قرار نیست جایگزین نظام‌های مالی شوند.لایه‌های تحول صنعت مالی با بهره گیری از فین تک در هسته صنعت است.

مدیرعامل فناپ، با تاکید بر اینکه صنعت فین تک در کشور با آنچه در دنیا در حال اتفاق است تفاوت دارد، بیان داشت:

رویداد فین تک فست با هدف حمایت از حوزه فین تک در حالی به کار خود پایان داد که مدیر عامل فناپ صحبت‌های مهمی در رابطه با فین تک در ایران کرد.

در دنیا قدرتمندترین سلاح فین تک ها واسطه زدایی است. باید تاجایی که می شود واسطه ها را در ارائه خدمات حذف کنیم تا مردم به طیف متنوعی از صورت های مالی بنا به نیاز خود دست پیدا کند و در نهایت تمامی چالش‌های مالی با فرآیندهایی جدید و خلاقانه انجام شوند تا سرعت و دسترسی به آن ها تسهیل شود.

مدیر عامل فناپ در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد که اگر دنبال این باشیم که سرویس های مشابه ارائه دهیم خوب نیست.  ما لزومی  براساس ایده هایی که از سمت جهان مدرن صادر می شود حرکت کنیم، باید بر اساس مشکلات و نیازمندی های داخلی حرکت کنیم و جسارت حمله به مسائل بزرگتر را داشته باشم تا به قطب فین تک منطقه تبدیل شویم.

جوانمردی در پایان گفت:

در ابتدا با این شعار که یا آینده را بساز یا با آینده بساز کار خود را آغاز کردیم؛ اما الان می گوییم که آینده را می‌سازیم.

گفتنی است که این رویداد فین تک فست با سه بخش استارت آپ وان، هک وان و نمایشگاه از چهارشنبه 18 اسفندماه آغاز و تا عصر روز جمعه، 20 اسفند ماه ادامه داشت و طی این رویداد به برندگان در این سه حوزه، جوایزی نفیس اهدا شد.

شما می‌توانید اخبار بیشتر از رویداد فین تک فست را با کلیک بر روی دکمه پایین مشاهده کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://techrato.com/tag/%D9%81%DB%8C%D9%86-%D8%AA%DA%A9-%D9%81%D8%B3%D8%AA/” icon=”” target=”false”]پوشش خبری رویداد فین تک فست[/button]

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر