;
coinex

بررسی و آشنایی با خودروهای مفهومی شرکت رنو فرانسه

خودروهای مفهومی شرکت رنوخودروهای مفهومی به نمونه‌های اطلاق می‌شوند که بیشتر به منظور نمایش سبک طراحی جدید و یا تکنولوژی‌های مورد استفاده در خودروهای آتی شرکت طراحی و ساخته می‌گردند. ساخت این سبک خودروها تاریخچه‌ای طولانی داشته و نزدیک به 90 سال است که خودروهای مفهومی به نمایشگاه‌های خودروی جهان راه پیدا کرده‌اند. اولین خودروی مفهومی جهان مدل Y-Job ساخت شرکت خودروسازی آمریکایی بیوک (Buick) بود که در سال 1938 میلادی به نمایش درآمد. در حال حاضر این خودروها، پای ثابت تمامی نمایشگاه‌های خودرو جهان هستند که در مقاله گزارش تصویری نمایشگاه خودرو ژنو سوییس سال 2017 میلادی و گزارش تصویری از نمایشگاه خودروی شیکاگو به معرفی تعدادی از آنها پرداختیم.

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو (Renault) نیز یک شرکت بسیار قدیمی بوده که فعالیت خود را از سال 1899 آغاز نموده است. این شرکت در طی بیش از یک قرن فعالیت خود به ساخت انواع خودروهای سواری، وانت و باری مشول بوده و یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود. رنو نیز مانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی معتبر جهان، خودروهای مفهومی متعددی را طراحی نموده است. در این نوشته به معرفی چند نمونه از آخرین خودروهای مفهومی شرکت رنو خواهیم پرداخت. این خودروها عبارتند از:

  • رنو Zoe e-Sport
  • رنو کلیو RS16
  • رنو کوپه C
  • رنو Kwid
  • رنو Eolab
  • رنو داستر Oroch
  • رنو Twizy RS F1
  • رنو ترزور (Trezor)

 

معرفی خودروهای مفهومی شرکت رنو طی چند سال گذشته

رنو Zoe e-Sport مدل سال 2017 میلادی

رنو Zoe e-Sport یکی از خودروهای مفهومی شرکت رنو بوده که بر اساس مدل استاندارد Zoe ساخته شده است. این خودرو مفهومی شرکت رنو اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو سال جاری (2017 میلادی) به نمایش عمومی درآمد. این خودرو بر اساس پلتفرم Zoe طراحی شده است. این خودرو یک نمونه تمام الکتریکی بوده و گنجایش تنها دو سرنشین را دارد. بدنه رنو Zoe e-Sport به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و وزن این خودرو را با محاسبه وزن باتری‌های 450 کیلوگرمی به رقم 1.400 کیلوگرم می‌رساند.

پیشرانه این خودرو بسیار قدرتمند بوده و توانایی تولید نیرویی معادل 460 اسب بخار و گشتاور تولیدی 640 نیوتون متر را دارد. رنو Zoe e-Sport با استفاده از پیشرانه قدرتمند خود تنها با زمانی معادل 3.2 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز دارد. حداکثر اعلام شده برای این خودرو نیز 130 مایل در ساعت (معادل 209 کیلومتر در ساعت) است.

رنو کلیو RS16 مدل سال 2016 میلادی

این خودرو یک نمون خاص بوده که زمان طراحی و ساخت آن تنها پنج ماه زمان بردهاست. رنو کلیو RS16 که یکی از جالب‌ترین خودروهای مفهومی شرکت رنو به شماره می‌آید، مجهز به یک موتور قدرتمند 2 لیتری توربو شده که توان تولید نیرویی برابر با 275 اسب بخار را داشته و گشتاوری 360 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تایرهای این خودرو در سال 19 اینچی بوده و با بیرون زدن از بدنه، نمایی اسپرت را به این خودرو می‌بخشد.

رنو کلیو RS16 برای اولین بار در جریان مسابقات جایزه بزرگ موناکو (Monaco Grand Prix) به نمایش عمومی درآمد. این خودرو از قسمتهایی مانند موتور، گیربکس و سیستم خنک کننده، از رنو مگان (Renault Megane) مدل R.S استفاده نموده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز بنا بر اعلام کارخانه بالای 200 کیلومتر در ساعت است.

رنو کوپه سی (Coupe C) مدل سال 2015 میلادی

این خودرو به مناسبت پنجاهمین سالگرد مفقود شدن Charles-Édouard Jeanneret طراح و آرشیتکت برتر و مدرن فرانسوی ساخته شده است. طراحی این خودروی خاص و زیبا در سال 2014 شروع شد و در سال 2015 به نمایش عمومی درآمد. رنو کوپه C بر اساس المان‌های طراحی فرانسوی ساخته شده و بر پایه طراحی ساده و روان ساخته شده است.

رنو Kwid مدل سال 2014 میلادی

این خودروی مفهومی شرکت رنو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دهلی سال 2014 به نمایش عمومی درآمد. این خودرو محصول بخش هند شرکت خودروسازی رنو بوده و نمای یک خودروی باگی (Buggy – خودروهای مخصوص حرکت در مسیرهای خارج از جاده) را دارد.

طراحی داخلی این خودر نیز بسیار جالب و متفاوت بوده و براساس آشیانه پرندگان ساخته و طراحی شده است. داشبورد این خودرو نیز مانند طراحی داخلی آن متفاوت و جذاب است. این نمونه یکی از زیباترین خودروهای مفهومی شرکت رنو است.

رنو Eolab مدل سال 2014 میلادی

این خودرو یک نمونه بسیار کم مصرف بوده که با مصرف سوخت تنها 1 لیتر در هر 100 کیلومتر و تولید 22 گرم گاز گلخانه‌ای CO2 در هر کیلومتر، نمونه‌ای بسیار جذاب به حساب می‌آید. طراحی بدنه این خودرو نیز به گونه‌ای بوده که کمترین مقاوت در برابر هوا را داشته و با وزن بسیار پایین تنها 400 کیلوگرم،، تمامی ویژگی‌های یک خودرو دوستدار محیط زیست را در خود جمع نموده است. این نمونه یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای مفهومی شرکت رنو به شمار می‌رود.

رنو داستر Oroch

رنو داستر مدل Oroch برای اولین با در نمایشگاه خودروی سال 2014 میلادی سائو پائولو در کشور برزیل به نمایش درآمد. بدنه این خودرو به رنگ سفید مات بوده و با تزئیناتی به رنگ نارنچی پررنگ مزین شده است. سقف این خودرو مجهز به باربندهایی شده که از سقف شیشه‌ای و پانوراما این خودرو محافظت می‌نماید.

رنو داستر Oroch بر اساس مفهوم “همه جا رو بودن” ساخته شده و با ارتفاع بسیار بالا از سطح زمین، رینگ‌های زیبای 18 اینچی و تایرهای بزرگ در سایز 255/60/18 خود، این شعار را عملی نموده است.

 

رنو Twizy RS F1

این خودروی مفهومی شرکت رنو محصول بخش شهر وایادولید کشور اسپانیا این خودروساز است. طراحی بدنه این خودرو به گونه‌ای بوده که نمای این نمونه تمام الکتریکی را به خودروهای عضلانی و قدرتمند شبیه نموده است.

پیشرانه این خودرو نیز یک نمونه پرقدرت بوده که عملکردی مشابه مدل‌های مسابقه ای را به خودرو تک نفره ارائه می‌نماید. حداکثر قدرت این خودرو نیز 100 اسب بخار و ماکزیمم سرعت آن نیز 100 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

رنو ترزور (Trezor) محصول سال 2016 میلادی

رنو ترزور یکی از خودروهای مفهومی شرکت رنو است که در نمایشگاه خودرو پاریس سال 2016 میلادی به نمایش عمومی درآمد. این خودرو یک نمونه تمام الکتریکی اسپرت است. یکی از جالب ترین نکات مربوط به این خودرو ارتفاع بسیار پایین آن بوده که برابر با 1080 میلیمتر است.

پیشرانه الکتریکی این خودرو توانی برابر با 260 کیلو وات (معادل 350 اسب بخار) داشته و گشتاور تولیدی آن نیز 380 نیوتون متر است. این خودروی دیفرانسیل عقب از یک تکنولوژی جدید بازیافت انرژی به نام RESS سود برده که در خودروهای مسابقه فرمول E مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : تکرا

تصاویر : Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر