;
coinex

معرفی و بررسی بازی سلحشوران: نجات قلعه محصولی از شرکت باران رویا

در دنیای امروز، بازی‌های کامپیوتری یکی از مهمترین و پراستفاده‌ترین نرم افزارهای موجود در بازار هستند. هر ساله عناوین بسیاری از این نرم‌ افزارها، توسط شرکت‌های مختلف طراحی شده و روانه بازار می‌گردند. در چند سال گذشته و پیشرفت سخت افزارهای موجود در گوشی‌های تلفن هوشمند همراه، این وسایل نیز به لیست بازارهای هدف شرکت‌های طراحی بازی تبدیل شده‌اند. استودیوهای طراحی ایرانی نیز با استفاده از فرصت پیش آمده و به وسیله موتورهای بازی سازی مختلف مانند موتور یونیتی (Unity) رو به تولید بازی‌های مختلف آورده اند.

بازی نجات قلعه

بسیاری از این بازی‌های تولید داخل، به دلیل ضعف در یکی از بخش‌های بازی مانند گرافیک، داستان بازی و یا نوآوری و جذابیت، به نمونه‌های ناموفق تبدیل شده و برخی نیز توانسته اند موجب جلب نظر مردم شوند؛ از جمله این بازی‌های موفق می‌توان به سری بازی‌های موتوری ساخت شرکت گلیم گیمز، بازی هی تاکسی ساخت شرکت گلیم گیمز اشاره کرد که به نمونه‌های محبوبی تبدیل شده و بارها و بارها دانلود و نصب شده‌اند. استودیو بازی سازی باران رویا نیز یکی از استودیوهای معتبر در این زمینه بوده و توانسته با نمونه‌هایی قابل احترام و نسبتا جذاب، وارد بازار این صنعت میلیاردی دلاری گردد.

بازی نجات قلعه

بازی نجات قلعه قسمت دوم بازی سلحشوران بوده که توسط شرکت باران رویا طراحی و منتشر شده است. از دیگر بازی‌های ساخت این شرکت می‌توان به نمونه‌های موفق و نسبتا مناسبی مانند بخش اول بازی سلحشوران و ماشین جنگی اشاره کرد. سبک این بازی تیراندازی سوم شخص بوده به نوعی یک بازی کلیکر (Clicker یا بازی‌هایی که کاربر تنها نیاز به فشردن و یا لمس چند دکمه ساده را دارد) به شمار می‌رود. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت این بازی خواهیم پرداخت.

داستان بازی

بر اساس اعلام رسمی شرکت باران رویا، بعد از این‌که نیرنگ و افسون اهریمن (جادوی سیاه) برای تصرف دنیای اهورا شکست خورد، او تصمیم گرفت از طریقی دیگر وارد حریم اهورا شود. دنیای اهریمن پر از دیوان و ددان بود. همچنین او با وعده و نیرنگ جمع زیادی از آدم‌های سیاه‌دل را جمع کرد و لشکری عظیم گرد هم آورد. اهریمن که دیگر توان قبل خود را ندارد از آخرین جادوی خودش نیز بهره می‌برد تا با استفاده از این جادو، دروازه هایی به سمت دنیای اهورا باز کند. اهورا متوجه نقشه ی شوم اهریمن شده و قلعه‌ای جادویی می‌سازد که تمام دروازه‌های اهریمن برای رد شدن به سمت دنیای اهورا باید از آن بگذرند. او تمام قهرمانان و تجهیزات دنیای خود را در این قلعه می‌گذارد تا مقاوم‌ترین دفاع ممکن در برابر هجوم لشکر اهریمن را بسازد.

 

 

گرافیک بازی

بازی نجات قلعه، یک بازی امتیازی و رکورد شکنی است. طراحی شخصیت‌ها کارتونی بوده و شباهت‌هایی بسیار زیادی با بازی‌های سه بعدی مخصوص کامپیوتر‌های خانگی اواخر دهه 1990 میلادی مانند جزیره میمون 3 دارد. جزئیات استفاده شده حتی در بالاترین سطح گرافیک نیز آنقدر جذاب نبوده و بافت‌ مناسبی به المان‌های گرافیکی و شخصیت‌های اصلی تخصیص نیافته است؛ اما رنگ‌ها شاد و پرتحرک بوده و می‌تواند کاربر را برای دانلود و نصب این بازی وسوسه کند. کارکتر اصلی این بازی آرش بوده که با قرار گرفتن بر روی برج قلعه، وظیفه دفاع از آن را به عهده دارد. دشمان در هر مرحله قوی‌تر شده و در انتهای هر دوره هجوم، یک غول بزرگ به ارتش اهریمنان اضافه می‌گردد.

نقاط قوت بازی نجات قلعه

از نقاط قوت این بازی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گرافیگ پر رنگ و لعب و چشم نواز
  • استفاده از اسطوره‌های اصیل ایرانی مانند آرش، کاوه، هما، سهراب، زال و …
  • امکان تعویض دوربین از حصار قلعه و انتقال به دوربین قهرمانان اسطوره‌ای در بخش پایینی
  • دیالوگ‌های جالب و مناسب
  • اعتیاد در صورت طرفدارن حرفه‌ای بودن از این سبک

 

نقاط ضعف بازی نجات قلعه

در کنار نقاط قوت، این بازی نیز همانند تمامی بازی‌های موجود در بازار، نقاطی ضعف و کاستی‌هایی داشته که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم همخوانی شخصیت‌های اسطوره‌ای با گرافیک بسیار ساده
  • عدم استفاده از یک داستان جذاب و نبود خط داستانی مناسب
  • گرافیک کمیک و با جزئیات پایین و نامناسب
  • تعداد محیط‌ها و دشمنان کم و تکراری
  • روند خسته کننده و خالی از جذابیت بازی برای کسانیکه به دنبال ثبت رکورد نیستند

 

اما در مجموع این بازی قابلیت این مساله را داشته که بتواند کاربران حرفه‌ای این سبک از بازی را چند روز درگیر خود نموده و اوقات خوشی را برای آنها فراهم آورد. البته نباید این مساله را فراموش کرد که صنعت بازی‌های کامپیوتری، مقوله‌ای نسبتا جدید در ایران بوده و هنوز برای رسیدن به جایگاهی درخور توجه، نیاز به پیشرفت و دوری از بازی با کلمات و اطلاق صفاتی مانند فاخر به نمونه‌های متوسط دارد. در انتها توجه شما را به تصاویری از محیط این بازی که به تازگی به بازار ارائه شده است، جلب می‌کنیم.

 

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر