;
coinex

پرفسور هاوکینگ به فضا می رود

 پرفسور هاوکینگ به فضا می رود
پروفسور هاوکینگ در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرد، می‌خواهد به فضا برود. فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور بریتانیایی، استیون هاوکینگ به‌زودی به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش، یعنی سفر به فضا خواهد رسید.

پرفسور هاوکینگ که با پیرس مورگان در برنامه “صبح بخیر بریتانیا” شبکه تلویزیونی ITV صحبت می‌کرد، گفت: “آرزوی نهایی من سفر به فضا است. فکر نمی‌کردم، کسی مرا به فضا ببرد؛ اما ریچارد بران سون، یک صندلی (فضاپیمای) ویرجین گالاکتیک را به من پیشنهاد داد و من هم بی‌درنگ به پیشنهاد او، جواب مثبت دادم.”

اگر سفر به فضا برای هرکسی یک سفر به‌یادماندنی باشد؛ برای پرفسور هاوکینگ، فردی که بیش از چهل است از بیماری نورون‌های حرکتی رنج می‌برد، اتفاق فوق‌العاده ویژه‌ای خواهد بود.

اختلال نورون‌های حرکتی موجب ناتوانی فرد از صحبت کردن، ایستادن، راه رفتن، بلع غذا و حرکت کلی بدن می‌شود. اما تکنولوژی شرکت اینتل طی چند دهه گذشته به پرفسور هاوکینگ، امکان نوشتن کتاب، سخنرانی و برقراری ارتباط با دیگران را داده است.

درحالی‌که پرفسور هاوکینگ برای اولین بار به فضا خواهد رفت، اما این سفر فضایی، نخستین تجربه بی‌وزنی او نخواهد بود. وی در سال 2007، همراه با هواپیمای بوئینگ 727، برای مدت کوتاهی بی‌وزنی را تجربه کرده بود.

پرفسور هاوکینگ در حال تجربه بی وزن در هواپیمای بوئینگ 727. این پرواز 2 ساعته بر فراز اقیانوس اطلس، زنجیره ای از فرودهای ناگهانی را سپری کرد که به هاوکینگ اجازه داد برای مدت کوتاهی بی وزنی را تجربه کند.
پرفسور هاوکینگ در حال تجربه بی وزن در هواپیمای بوئینگ 727. این پرواز 2 ساعته بر فراز اقیانوس اطلس، زنجیره ای از فرودهای ناگهانی را سپری کرد که به هاوکینگ اجازه داد برای مدت کوتاهی بی وزنی را تجربه کند.

سر ریچارد برانسون، بنیان‌گذار شرکت فضایی ویرجین گالاکتیک، در سال 2015 گفته بود، امیدوار است، بتواند، پرفسور هاوکینگ را به فضا ببرد. و اکنون، اگر سلامتی کیهان‌شناس و فیزیکدان شهیر به او اجازه دهد، با بلیت رایگان برانسون به فضا خواهد رفت.

به گزارش فوربس، ویرجین گالاکتیک هنوز باید تست‌های زیادی را انجام دهد تا سفینه فضایی امکان پرواز و یا حتی برنامه کلی برای شروع تست‌های آینده داشته باشد. باوجود تأخیرهایی که در برنامه شرکت به وجود آمده، ویرجین گالاکتیک  اعلام کرده، در حال حاضر 700 مشتری برای پرواز با “اسپیس ‌شیپ دو” با شرکت به توافق رسیده‌اند.

 شرکت ویرجین گالاکتیک ، طی سال‌های اخیر با تمرکز بر سیستم‌های امنیتی به‌سختی در تلاش بوده، شهرت خود را که پس از سقوط سفینه فضایی توریستی وی ‌اس ‌اس اینترپرایس در سال 2014 خدشه‌دار شده بود، بازگرداند. سر ریچارد برانسون اعلام کرده، تا اوایل سال ۲۰۱۸ امکان فرستادن شهروندان به فضا فراهم خواهد شد.

.

منبع: thenextweb

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر