coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پشت بام خورشیدی ؛ تکنولوژی جدیدی که به جای آب، از آن انرژی می‌چکد!

پشت بام خورشیدی ؛ تکنولوژی جدیدی که به جای آب، از آن انرژی می‌چکد!

هر زمانی که ایده و یا حتی وسیله‌ای جدید توسط شرکت‌های دانش بنیان و یا استارتاپ معرفی می‌شود، و درست قبل از آنکه آن ایده و یا وسیله در همه جا فراگیر شود، آن را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند. اینکه چه منفعتی به لحاظ اجتماعی، مالی و زیست محیطی و غیره به همراه خواهد داشت. همچنین به لحاظ هزینه‌ای نیز بررسی می‌شود؛ طوری که نباید بیش از درآمدها یا منافع مالی حاصل از آن باشد.

ماشین‌های هوشمند و بدون راننده، چراغ‌های روشنایی خیابانی هوشمند که قادر به شناسایی جرائم باشد، و همچنین سقف خانه‌هایی که از صفحات خورشیدی پوشانده شده است (و یا به اصطلاح پشت بام خورشیدی که در ادامه به آن می‌پردازیم)، همه از جمله ایده‌های بکری هستند که می‌تواند تا سال‌های آینده جامه‌ی عمل به خود بپوشاند.

در مقایسه با ایده‌ها و ابزار آلات نوینی که شرکت‌های استارتاپ و نو ظهور آنها را به عموم معرفی کردند، ایده‌ی Elon Musk که در رابطه با تجهیز کردن سقف خانه‌ها با سلول‌های خورشیدی است، ایده‌ی بکر و جدیدی نیست.

پشت بام خورشیدی ؛ تکنولوژی جدیدی که به جای آب، از آن انرژی می‌چکد!

در واقع اون برای رسیدن به شهری که تمام انرژی مورد نیاز آن از نور خورشید تامین می‌شود، تلاش می‌کند؛ شهر خورشیدی یا SolarCity ایده‌ای است که او با هدف جدا کردن جامعه از مصرف سوخت‌های فسیلی، آن را معرفی کرد و همچنین ماشین‌های هیبریدی که در حال حاضر در همه جای جهان یافت می‌شود، او را برای رسیدن به شهر خورشیدی مصمم‌تر کرد.

آقای Elon Musk در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد:

 مردم از ماه آوریل (اواسط فروردین) می‌توانند سفارشات خود را به منظور خرید این تکنولوژی که همان پشت بام خورشیدی است، به ما اعلام کنند.

هنوز دقیقا مشخص نشده است که قیمت این پشت بام خورشیدی چند بوده و چه مدتی طول می‌کشد که سفارشات مردم به آنها تحویل داده شود. Musk همچنین گفت که با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در این تکنولوژی شده است، به احتمال زیاد هزینه‌ی آن در مقایسه با پشت بام‌های معمولی کمتر خواهد بود. اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با تکنولوژی و یا روش نصب آن هنوز به گوش نرسیده است.

منبع: engadget

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر