;
coinex

فروش گوشی های رده بالای سامسونگ کاهش داشته است!

گوشی های رده بالای سامسونگ

بر اساس آمار منتشر شده، فروش گوشی های رده بالای سامسونگ به دلایل مختلفی با مشکل بی سابقه‌ای مواجه شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

در حالی که تنها دو روز تا معرفی رسمی گوشی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) سامسونگ فاصله داریم، گزارش‌های جدیدی منتشر شده که ادعا دارند گوشی های رده بالای سامسونگ همچون گذشته وضعیت مناسبی ندارند. با توجه به گفته‌های رسانه کره‌ای The Investor، گوشی‌های پرچمدار سامسونگ تنها 29 درصد از فروش تلفن‌های همراه این کمپانی در سه ماهه اول سال 2017 میلادی را تشکیل می‌دهند.

این اطلاعات توسط Hana Financial Investment گرد آوری شده و نشان می‌دهد که برای اولین بار فروش گوشی‌های سری گلکسی اس و نوت به زیر 30 درصد رسیده است. فروش گوشی های رده بالای سامسونگ تنها یک بار در سال 2013، زمانی که گلکسی اس 4 منتشر شد از مرز 75 درصد نیز عبور کرد، پس از آن، این آمار به طور پیوسته شروع به کاهش کرد تا در سال 2015 به کمتر از 40 درصد رسید.

درحالی که به نظر می‌رسد این آمار و اطلاعات می‌تواند اخبار بسیار بدی برای کمپانی سامسونگ باشد، اما در واقع منطقی هم به نظر می‌رسند. فراخوان گلکسی نوت 7 سامسونگ باعث حذف یکی از گوشی‌های پرچمدار این کمپانی شد، خب قطعا این اتفاق، تأثیر بسیار زیادی در کاهش فروش گوشی های رده بالای سامسونگ گذاشت.

علاوه بر این، از آنجایی که تا انتشار موبایل گلکسی اس 8 نیز چند روز بیشتر نمانده است، به نظر می‌رسد که مصرف کنندگان، منتظر انتشار گوشی جدید هستند؛ چرا که خرید پرچمدار جدید را به خرید گوشی قدیمی ترجیح می‌دهند. حتی اگر افرادی باشند که بخواهند گوشی‌های همچون گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) را خریداری کنند، قطعا به دلیل انتشار گوشی جدید، با قیمت‌های کمی روبرو خواهند شد و هزینه بالایی را پرداخت نخواهند کرد.

به طور میانگین، قیمت فروش تمامی گوشی‌های کمپانی سامسونگ در بازارهای جهانی سال 2016، 232 دلار بود. با توجه به آمار وب سایت Strategy Analytics، این رقم نسبت به سال 2015 با 19.7 درصد کاهش روبرو بوده است؛ چرا که در سال 2015 میانگین قیمت گوشی‌های سامسونگ 289 دلار بوده است. برای مقایسه، میانگین قیمت فروش کمپانی اپل در سال 2016 حدود 645 دلار بود. این رقم نسبت به سال 2015 با 7 درصد افزایش روبرو بوده است.

این تفاوت بزرگ در میانگین قیمت‌ها میان این دو کمپانی خیلی عجیب هم نیست؛ چرا که اپل تاکنون هیچ وقت یک گوشی هوشمند میان رده تولید نکرده است، بنابراین تمامی گوشی‌های این کمپانی از قیمت بالایی برخوردار هستند.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر