;
coinex

نخستین مأموریت فالکون 9 قابل ‌استفاده مجدد روز پنجشنبه انجام خواهد شد

نخستین مأموریت فالکون 9 قابل ‌استفاده مجدد روز پنجشنبه انجام خواهد شد
شرکت اسپیس ایکس چندین بار نشان داده، قادر به فرود موشک فالکون 9 قابل استفاده مجدد بر روی زمین است. این شرکت فضایی همچنین تاکنون بارها موفق به فرود موشک های قابل استفاده مجدد خود بر روی سکوی فرود شناور شده است. اما شرکت اسپیس ایکس، هنوز یکی از موشک‌های فالکون 9 قابل استفاده مجدد خود را دوباره به فضا پرتاب نکرده است.

پیش‌ازاین شرکت بارها از پرتاب دوباره موشک‌های قابل استفاده مجدد خود صحبت کرده بود و اکنون به نظر می‌رسد، زمان انجام یک مأموریت فالکون 9 قابل ‌استفاده مجدد فرارسیده است. این شرکت خصوصی فضایی اعلام کرده، روز 30 مارس (پنجشنبه هفته جاری) موشک فالکون 9 خود را دوباره به فضا پرتاب خواهد کرد.

شرکت اسپیس ایکس در این مأموریت، یک ماهواره را به مدار زمین خواهد رساند، درحالی‌که این کار معمولی برای اسپیس ایکس محسوب می‌شود، اما با توجه به اینکه اسپیس ایکس نخستین بار است، موشک فالکون 9 خود را دوباره به فضا پرتاب می‌کند، این بخش از مأموریت حساس خواهد بود.

اسپیس ایکس پیش‌ازاین موشک‌های خود را برای بررسی امکان استفاده مجدد مورد آزمایش قرار داده است. موشک فالکون9 که در مأموریت روز پنجشنبه مورداستفاده قرار می‌گیرد، پیش‌ازاین در آوریل سال گذشته، مأموریت تأمین محموله‌ای را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده بود.

مورد دیگر اینکه، اسپیس ایکس نه‌تنها در این مأموریت، یک موشک فالکون 9 را دوباره مورداستفاده قرار خواهد داد، بلکه قصد دارد، آن را بر روی یک سکوی فرود شناور فرود بیاورد. در صورت موفقیت این فرود، شرکت اسپیس ایکس، امکان انجام مأموریت‌های بیشتری را خواهد داشت.

سکوهای فرود شناور و یا پایگاه‌های فضایی شناور بدون سرنشین برای توسعه سیستم پرتاب قابل‌استفاده مجدد شرکت اسپیس ایکس اهمیت ویژه‌ای دارند، چراکه می‌توانند هزینه خدمات پرتاب فضایی را از طریق “قابلیت استفاده مجدد کامل و سریع” به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش دهند.

موشک فالکون 9 روز 30 مارس در حوالی ساعت 6 بعدازظهر به‌وقت محلی از پایگاه فضایی کندی در کیپ کاناورال، فلوریدا پرتاب خواهد شد.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر